Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A tömegközlekedésben a sofőrök...

A tömegközlekedésben a sofőrök miért nem normális hangon beszélnek az utasokkal?

Figyelt kérdés
Sőt, nem is emberként bánnak. Bezárni az ajtót, amíg utasok szállnak fel? Illetlen hangnemben megszólalni? Amikor ezt a szakmát választották még azt hitték, hogy utasok nélküli járműveket fognak vezetni?
2017. dec. 5. 06:21
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
33%
Nyugodj le és evezz tovább
2017. dec. 5. 06:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
70%
Azért mert az utasok nem normális hangnon beszélnek a sofőrökkel.
2017. dec. 5. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
57%

Kettes, de ettől még egy szolgáltató cég munkatársai, akik a nap minden percében az utasokkal, vagy ha úgy tetszik, ügyfelekkel állnak kapcsolatban. Ha egy utas elküldi őket teljesen jogtalanul is az anyjukba, akkor is legfeljebb egy udvarias “elnézést” lehetne a reakciójuk. Ehhez képest a számos jó példa mellett mit látok? “Elnézést, mikor indul ez a busz?” “Ki van írva az orrod elé, nem látod?”, “Jó napot, segítene feltolni a kerekesszékemet a buszra?” “Ez nem busz, ez troli. És nem vagyok ápoló.”, “Van még egy felszálló a megállóban” “Ha ilyen jól tudod, miért nem vezetsz te helyettem?”


Ez így az elmúlt egy hónap termése. Egészen elképesztő.

2017. dec. 5. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
62%
ma 07:58-as: próbáld ki egy hónapig, hogy te vagy a soför - hidd el, két nap múlva már belöled is kifogy az udvariasság!
2017. dec. 5. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
77%

Az a baj, hogy ennyi erővel akkor minden munkában elfogadható lenne a bunkózás az ügyféllel.

Én is dolgoztam emberekkel, borzasztó, néhányan szándékosan kötekedtek, feltartották a sort és látszott, hogy a rossz indulat élteti őket.

Agyamra mentek, de ez van, az ilyenekkel is kedvesnek kell lenni és megadni nekik a tiszteletet.

Ha nem tetszik, akkor el lehet menni oda dolgozni, ahol nincsenek ügyfelek.

Ez van.

Egyetértek vele, hogy sokszor nagyon bunkók a buszsofőrök, indokolatlanul. Lehet stresszes a munkájuk, de ne rajtam vezessék le, aki semmi rosszat nem csinált, csak igénybe vettem a szolgáltatást amiért fizettem..

Nem könnyű munka abban egyet értek, mindenféle söpredék is próbálkozik feljutni napi szinten. Láttam már buszsofőrt azzal küszködni, hogy a részeg fiatalokat és a cigányokat leszállítassa. Hát nem egyszerű az ilyen emberekkel sajnos.

De egyet értek teljesen, hogy normálisnak kéne maradni, nem bunkónak lenni.

2017. dec. 5. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
81%

Elvileg igazad van, csak az a baj, hogy a soförök nem szentek, hanem emberek és akármeddig nem tudják a (többségében bunkó vagy agresszív) utasokat tolerálni.

Ha meg mindenki, akit zavarnak az ilyen utasok, otthagyná a szakmát, akkor megszünne a buszközlekedés.

2017. dec. 5. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
37%
Az ajtózárós példa pont nem a legjobb... Ha egy zsúfolt busszal érkezik a megállóba, vagy nagyon kötött a menetrendje (a metrópótlónak 45 másodpercenként el kell indulnia), akkor én is odacsuknám. Várja meg a következőt. De nem, a hülye utas látja, hogy már nem fér fel, de azért ott toporzékol az ajtóban...
2017. dec. 5. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
64%

Mi nem jó példa? Persze, hagyja tőlem ott, de akkor sem tegezve és bunkón válaszolunk, hanem azt mondjuk: “Elnézést Uram, de be kell tartanom a menetrendet.”


Udvariasnak lenni ingyen van és rendkívül nagy mértékben tudja növelni egy szolgáltatás színvonalát, ez a véleményem. Ha a metrópótló sofőrje nem várhat, ne várjon, de ne a mikrofonban szégyenitse meg a hátul a záródó ajtók között bepréselődő utast, még akkor se, ha tulajdonképpen igaza van. Vagy tartsa meg magának, vagy válogassa meg a szavait. “A gratulàlok a pirossapkásnak, fél perc múlva itt a következő busz” az nem azonos azzal, hogy “Kérem, az inditasjelző megszólalása után ne szálljanak fel”

2017. dec. 5. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
84%
14 éve dolgozom emberekkel. Én is eljutottam arra a szintre, hogy alapból normálisan viselkedek mindenkivel, aki még esetleg kedves is azzal én is kedves vagyok, aki viszont tahó azzal én is bunkózok. Leszarom, hogy papírforma szerint nem tehetném, nem tűröm, hogy rajtam élje ki a komplexusait. Ha én tudok tisztelettel viselkedni mindenkivel, akkor ő is tudjon. És ne mondja senki, hogy az én szocializációmmal van a baj, mert az övével akadnak gondok. Hibás az a mentalitás, hogy egy szolgáltató munkatársaként bármit el kell viselnek az ügyféltől. Ezt csak az ügyfeleik pénzére hajtó multik vezették be a köztudatba, rászoktatták az embereket, azok meg úton-útfélen belerúgnak mindenkibe, így próbálva bosszút állni az egész világon, amiért az oviban mindig elvették a társaik a sütijüket...
2017. dec. 5. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
89%

9-es, itt a fő probléma az, hogy az udvarias vagy semleges viselkedésre is dühös kutyaként ugrik egy sor, elsősorban monopolhelyzetben vagy kvázi-monopolhelyzetben lévő állami szolgáltató munkavállalója. Mondom, a kedvenc példám a mozgássérült volt, aki tök ártatlanul megkérte a sofőrt, hogy segítse felgurítani a trolira, erre a “Természetesen” helyett a “Nem vagyok ápoló” választ kapta.


És szerintem e tekintetben nemhogy nem szabad a multikat kárhoztatni, hanem igenis követni kell a jó példát. Megbántott az ügyfèl, mert cső bunkó volt? Egy jó munkahelyen (mint ahol magam is dolgozok) erre 5-10 perc szünet a megoldás és akár a főnök is ott van, aki meghallgat, és ha kérsz tanácsokat ad. Magam is ilyen munkakultúra alakítottam ki a szinten ügyfél kapcsolatokkal foglalkozó beosztottaim körében. És lám, elégedettek az ügyfelek, máskor is jönnek. Ez ennyi, ez nem gonoszmulti vagy jómulti kérdése. A busz nyilván nem fog kiállni emiatt a forgalomból, de megfelelő tréningekkel, valódi coachinggal, netán pszichológiai tanácsadással lehetne sokat javítani a helyzeten. Persze, most nincs ilyen ezeknél az állami cégeknél, de pont az volna a cél, hogy e téren fejlődjünk. Máskülönben tényleg az lesz, hogy véletlen eltakarod a dátumot a bérleteden és jön a felháborodott hallóhalló mutasd má meg rendesen...

2017. dec. 5. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!