Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi lesz a HÉVek sorsa? Mikor...

Mi lesz a HÉVek sorsa? Mikor lehet cserelni oket?

Figyelt kérdés

Sajnos a h6oson is Desiroval kell potolni.

A MIXA hevek eleg oregek. (50?) Es az MXa hevek sem valami fiatalok.

Hallok mar mindent róluk a műszaki állapotukrol. Mikor lehet cserelni oket?

Itt lenne az ideje mar, de csak par Desirot tudnak szerezni es HEV kocsiszinekbol tudnak athozni masik HEVeket.



2018. jún. 7. 12:46
 1/8 anonim ***** válasza:
52%
Elragadja őket a hév.
2018. jún. 7. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
76%
Nézd, ez egy csúnya politikai játék része volt, hogy az állami MÁV átvette a HÉV-éket a fővárostól azért, hogy ne rinyaljon a főváros (amúgy teljesen jogosan) a finanszírozás megoldatlansága miatt (az agglomerációs önkormányzatok nem fizettek egy vasat sem a HÉV üzemeltetéséért). Baromság volt, mert a HÉV funkcionálisan sokkal inkább tartozik a fővárosi belső és agglomerációs hálózathoz, mint az országos vasúti hálózathoz. Így azonban most a MÁV a saját logikája szerint próbálja “elvonatosítani”, a maga működési rendje fele terelni e vonalakat, ami viszont egy csomó, règ elfogadott fejlesztési tervvel szembemegy. Így ugyanis nem lesz belőle metró a város peremét elérve, holott nyilván a belváros közvetlen elérése volna a cèl. Éppen ezért bízom benne, hogy amíg ez a kormány van és nem változik e területen semmi, marad minden a régiben és nem rendelnek nagyvasuti járgányokat egy metró/elővárosi vasútként jobban hasznosítható infrastruktúra kiszolgálására.
2018. jún. 7. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Mi lesz a hev-metro osszekotessel?

Ors-Csomor-Godollo

2018. jún. 7. 14:47
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Na ez az. Ha fafejű marad a MÁV, akkor a 80a vonalba lesz bekötve Godollonel. Ha marad a kormányzat oldaláról kellő kontroll felettük és nem akarjak megbüntetni a várost a választási eredmények miatt, akkor lesz belőle valami.
2018. jún. 7. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

2:

Azzal nem értek egyet, hogy jogos lett volna Tarlós hisztije. A lakhely szerint nem vagy alig fizetnek helyi adót a lakosok, ezzel szemben közvetve a munkáltatójukon keresztül fizetnek iparűzési adót. Ezért aki agflóban lakik, de Pesten dolgozik, az a fővárosnak adózik ténylegesen. Tehát a főváros érdeke, hogy bejusson a városba. Ritka gusztustalan volt Tarlós részéről azzal jönni, hogy fizessenek az agglós alvóvárosok, nondom ezt budapesti lakosként. Ez része volt Tarlós jó rendőr - rossz rendőr játékának, amellyel a célja Budapest baloldali szavazóinak megnyerése.

2018. jún. 9. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

# 5


Csak az a gond, hogy nem csak a HÉV-ek szállítanak utasokat az agglomerációból, hanem a Volán, MÁV-START is. Őket meg vastagon az állam fizeti ki (mint ahogy most már a HÉV-eket is). Ezzel szemben a HÉV-eket meg 100%-ban Budapest fizette, mert hát BKV és akkor fizessenek ők. Egyébként én sem gondolom, hogy az agglomerációs, kb. 0 bevétellel rendelkező városoknak kellene ezeket megfizetni, de ha ha nincs aki fizessen, maradjon meg Budapestnek? Budapesten termelődik meg az ország GDP-jének kb. 40%-a, mégis az összes bőrt Budapestről akarják lehúzni, visszaforgatni meg nem akaródzik semmit sem. Én meg agglomerációban élőként mondom ezeket.

2018. jún. 9. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

6:

Azért ez baromira nem ilyen egyszerű, mert ami vidékre kerül adóbevétel, annak is a jó része a fővárost szolgálja. A vidéki egyetemek végzettjeinek jó része Budapestre megy dolgozni, mert nincs máshol lehetősége, az út és vasúthálózat Budapest központú, amely minden céget arra motivál, hogy itt hozzon létre központot. És persze pl. maga a MÁV is nagy részét az erőforrásainak a Budapest központú közlekedésre használja. Szóval sokszorosan visszajön az, amit elvileg elvesznek a fővárostól.


Ezzel együtt egyetértek, hogy a HÉV-et az államnak kellene tamogatnia, mert nagyon is szükséges lenne az elővárosi közlekedés fejlesztése, hogy autó helyett azt használja a lakosság. Csak épp gusztustalan dolog az alvóvárosokra, vags épp vieékre mutogatni, főleg ha ezt egy olyan főpolgármester teszi, aki amúgy elvtársa annak a kormánynak, ami kimondottan Budapest ellenes.

2018. jún. 9. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Szerintem az sem normális, hogy Budapest teljesen kiszállt a HÉV finanszírozásából. A csepeli vonal el sem hagyja Budapestet, vagy a szentendrei vonalat kétharmadába Budapestiek használják.
2018. júl. 7. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!