Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A még üzemelő vasúti mellékvon...

A még üzemelő vasúti mellékvonalakat meddig tartják még életben?

Figyelt kérdés
Azt, hogy ezeket gond nélkül ki lehetne váltani busszal gondolom nem kell magyarázni, az a vonatonként legfeljebb 15-20, sokszor még ennyi sincs, utas gond nélkül elszállítható lenne egy 11 méteres szóló busszal.

2018. júl. 11. 01:45
 1/6 anonim ***** válasza:
87%
Egyelőre szerencsére nincs tervben semmilyen további bezárás arról nem beszélve, hogy sok esetben a teherforgalom is ott van, azt meg nem lehet buszokkal kiváltani
2018. júl. 11. 02:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Nézd, ezeknek a vonalaknak egy része valós potenciállal bír, ha sikerül pénzt keríteni a felújításukra, új megállók építésére és új járművek beszerzésére. Innentől kezdve ha már ez az infrastruktúra létezik, jó eséllyel érdemes legalább szinten tartani addig, amíg a gerinchálózat után lesz miből hozzányúlni e ráhordó vonalakhoz is.
2018. júl. 11. 07:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

1-es! Szerencsének ezt igen nagy balgaság nevezni, amikor elég komoly pénzeket költünk a fenntartásukra, mivel az egy utasra jutó költségük sokszorosa egy busznak.

A vasúti személyszállításnak ott van értelme, ahol legalább bizonyos napszakokban van 100-150 utas vonatonként, a szóló BZ-s vonalakon mikor vannak ennyien?

A teherszállítást meg ne keverjük ide, a tehervonatnak az is jó ha, 10km/hval battyoghat, de ott ahol utasforgalom is van ennél nagyobb pályasebesség kell.

Az meg, hogy mennyire fontosak teherforgalom szempontjából a mellékvonalak szerintem kár túlértékelni az a havi 1-2 pár kocsis vonat nem tényező, és persze sokan felhozzák, hogy a Kiskőrös-Kalocsa vonalon is milyen pörgés van, pedig 2007-ben bezárták, de az meg pont azt bizonyítja, hogy attól még, hogy van normális teherforgalom még nem kell fenntartani a személyforgalmat is.

2018. júl. 11. 08:57
 4/6 anonim ***** válasza:
73%

Van teherforgalom = a pályát mindenképp fenn kell tartani.

Az meg, hogy egy szóló BZ elgurul rajta az nem nagy költség 25-30 literből kijön mellék nélkül 100km-en és a vasút nem is annyiért kapja a gázolajat mint az ember kúton veszi.

2018. júl. 11. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

4-es! Csak a szóló BZ költsége nem merül ki az üzemanyagban.

Van egy vezér, akinek fizetni kell a bérét, van egy jegyvizsgáló, akinek fizetni kell a bérét, van némelyik állomásokon forgalmi szolgálattevő, sőt régebbi vonalakon sorompókezelő, akinek fizetni kell a bérét, ezen felül a BZ-t szervizelni is kell, ami lévén vasúti jármű drágább mint egy busz.

Személyes tapasztalatom az Újszeged-Mezőhegyes vonalon, ahol 2012-óta csak napi két pár vonat közlekedik, ott Makó állomáson van forgalmi szolgálat, az állomás váltókörzeteinek mindkét végén teljes csapókaros tekerős sorompó, és még egy őrhely is egy elágazó vonalnak a 2009-ben bezárt Makó-Hódmezővásárhelynek, de szabály az szabály így, ha nagy néha a pályafenntartás bejárja a pályát vagy egy tehervonat mozdonya Makón fordul ott őrzi egy vasutas a szinte soha át nem állított váltót és a jelzőket. Most gyakorlatilag ott tartunk, hogy Makón több műszakban őrzi 4-5 vasutas a napi négy személyvonat utazóközönségét, ami vonatonként olyan 10-15 utas.

2018. júl. 12. 16:57
 6/6 anonim ***** válasza:

Annak valóban nincs sok teteje, hogy egy haldokló szárnyvonalat napi egy-két vonatpárral fenntartsunk - ami ugye nem csak egy szerelvény, egy vezér meg egy jegyvizsgáló költsége, hanem állomási személyzet is kell, és a pályafenntartásnak is van költsége. Persze ha teherforgalom is van, és emiatt már úgyis ott az állomási személyzet meg a pályafenntartás, úgy megérheti. A döntés az állam kezében van, ő rendeli meg a vonatokat, de az aktuális politikai retorikába nem illeszkedne a vonalbezárás, szóval fenntartják takaréklángon, kerül, amibe kerül.


De nem csak a haldokló mellékvonalakon megy a pazarlás. A legutóbbi menetrendi ritkításnál ötletszerűen húztak ki vonatokat, és csináltak lyukakat az ütemes menetrendbe - aminek pont az lenne a lényege, hogy minden órában (vagy kétóránként) ismétlődik. Néhol még a csatlakozásokat se igazították össze. Spórolni nem spóroltak vele komolyan, hiszen az állomási személyzet ugyanúgy kell, és nem úgy ritkítottak, hogy kevesebb szerelvénnyel teljesíthető legyen a menetrend. Ráadásul ezt a menetrendi kavarást nem is az állam, hanem a vasút irányából kezdeményezték - állítólag.

2018. júl. 14. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!