Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » OSZKÁROZÁS (telekocsi) hogyan...

OSZKÁROZÁS (telekocsi) hogyan működik?

Figyelt kérdés

Érdekelne, hogyan működik ez a rendszer főleg autós szemszögből, a foglalási díj hogyan és miként értendő?

Akkor is kell foglalási díjat fizetnem ha nem valósul meg az utazás?


A válaszotok nagyon szépen köszönöm!



2018. okt. 28. 08:10
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Foglalási díjat csak megvalósult utazás után kell fizetni. Nagyjából 0,5-1 % között van: 500 Ft-ig nincs, 1400-ig 50 Ft, aztán 100 Ft, és így tovább. Az utas neked a teljes pénzt adja oda, és neked kell átutalni az Oszkár felé, ha elért egy bizonyos összeget (talán 1000 forintot). Nekem úgy van beállítva, hogy ilyenkor automatikusan vonja a kártyámról. Ha eleve kártyával fizet az utas, akkor automatikusan levonja, és csak a neked járó részt utalja el az Oszkár.
2018. okt. 28. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
68%
Mi nem világos még, hogy kiemelted a kérdést. Szerintem amit kérdeztél, arra teljes mértékben válaszoltam.
2018. okt. 31. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim válasza:

Az Oszkárnak van ÁFF-e, amiben (elvileg) minden benne van. Csakhogy Oszkár saját magára nézve, egyedileg értelmezi. A díjszabással kapcsolatos dolgokat érintőlegesen említették. De nem csak ezen múlik. Oszkár cenzúrázza a "privát" üzeneteket. Különböző, alattomos büntiket alkalmaz a fórumon véleményeket, hozzászólásokat tüntet el, annak érdekében, hogy kinyalja az utazni vágyók seggét az autósok rovására!

De ez hosszú, és nem egyszerű történet..

Ha kíváncsi vagy, részletezem, ugyanis ebből írom a szakdolgozatom!

2019. márc. 22. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

kakukkmarczy: Ez engem is érdekelne. Évek óta Oszkározom autósként, és soha semmi problémám nem volt velük.

A privát üzeneteket, én annyiban vettem észre, hogy cenzúrázzák, hogy a telefonszámot, email-címet törlik belőle, hogy őket megkerülve ne tudj megállapodni az uzassal, de ez részemről érthető.

2019. márc. 23. 06:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim válasza:

Nos, valóban az az egyik célja a cenzúrának, hogy a foglalásnál ne lehessen megkerülni Oszkárt, de ez könnyen kijátszható, hisz mihelyst foglal az utas, rögtön meg van az utasnak az autós telefonja és fordítva. Aztán a telefonszám birtokában már törli is a foglalását, ami nem fogja rontani az Oszkár által annyira erőltetett értékelést. Ezzel sokan élnek is, akik nemzetközibe, nagy távolságokra járnak.

Aztán Oszkár azt is nehezen tolerálja, ha valaki vélt, vagy valós problémán alapuló panaszt tesz közzé a fórumon. A kínos hozzászólásokat törli. (Ez olyasmi, mintha egy étteremben a panaszkönyvből kitépkedné a panaszt a tulaj! Miért van akkor?)

Amikor pedig valaki gyakran kellemetlenkedik az üzenőfalon, az egyedi eljárás alá esik. Például privátnak nevezett üzenetei más tagok felé nem érnek célba. Illetve, más sem tudja ily módon felvenni vele a kapcsolatot. De tesz még más furcsa dolgot is Oszkár! Sunyi büntit alkalmaz. Pl. az autós ad fel hirdetést, meg is köszöni a rendszer, de azt csak az autós látja, ezáltal nem foglalnak nála. Vagy esetleg láthatja bárki, de azért nem tudnak foglalni, mert az utazni szándékozó olyan üzenetet kap a rendszertől, hogy az autós "zárt csoportot" hozott létre, melynek a foglalni szándékozó nem tagja. Természetesen ez sem igaz...

Tehát, a cenzúra, és a kapcsolatteremtés blokkolása nem az épp aktuális foglalái díjak miatt van, hanem a rendszerben lévő hibák, vagy szándékos disznóságok információ áramlásának blokkolására.

Kérdezhetnénk, miért teszi ezt?

A válasz egyszerű! Pl. adatvédelmi aggályokat is vet fel a rendszer üzemeltetése. Érthető okokból, védekezik a fiktív, vagy többes regisztráció ellen. És ez a védekezés elég hatékony is! De lehet-e ilyen hatékony, ha a törvényesség határait nem feszegeti? Nem lépi át?

Bár, ez is kijátszható, ha az embernek van a környezetében oszkáros felhasználó ismerőse, mert akkor annak regisztrációjával foglalhat, de még autósként is hirdethet.

2019. márc. 23. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:

Az Oszkár rendszerével kapcsolatos, erős, morális, technikai hibát, eredményesen csak Oszkáron kívüli felületeken lehet szóvá tenni (mint ez az oldal) mivel Oszkár a saját felületéről eltávolítja.

Van pl. online előrefizetés lehetősége. Ami praktikus, a bank mindenképp jól jár. Az ÁFF szabályozza ezt. Ha megvalósul az utazás, akkor minden oké. De mi van akkor, ha valaki mondjuk az indulás előtt 2 héttel foglal, utal? Aztán pedig közbejön valami és mondjuk 2-3 nappal az indulás előtt törli a foglalását? Visszakapja a teljes befizetett összeget? Nem. Csak a töredékét! (A képlet benne van az ÁFF-ben) Miközben az autós kap valamennyit (kárpótlásul) és 2-3 nap alatt a lefoglalt, majd visszamondott hely(ek) még akár be is telhetnek. De ez csak morális probléma, hisz az ÁFF elfogadása nélkül nem is lehet regisztrálni. De hányan olvassák el? Aztán amikor ily módon (saját hibájából) pórul jár valaki, Oszkár mossa kezeit, hisz benne van a szabályzatban. Amikor pedig az ilyen esetek elkerülésére az oszkáros közösség figyelmét fel kívánják hívni, az nem ér célt. A kínos dolgok törlésre kerülnek a fórumról.

2019. márc. 23. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!