Mi véleményetek arról hogy ingyenes lesz az utazás a világon elsőként Luxemburgban ahol nem kell majd fizetni a tömegközlekedésért? A változás elsősorban az autósokat segíti, a hogy a forgalomban kialakult dugókat ezzel a csökkentsék.
Budapestieknek ez nem újdonság, mert már régóta becsületkassza alapon működik a dolog, csak az fizet a szolgáltatásért, akinek a lelkiismerete úgy diktálja.
A magyar autós nem ülne át a buszra, mert őt nem a bérletár tartja vissza, hanem az autó kényelme.
Csupán azért, hogy ott ingyen utazhassak, nem fogok költeni az odautazásra.
Ismerek olyat, aki a 70÷80 méterre lévő kisboltba is kocsival megy fél kiló kenyérért. (Nem milliomos!)
Az, hogy átülnek-e kocsikból az ott lakók a tömegközlekedési járgányokra kocsijukból, mentalitás kérdése.
.
A "dögöljön meg a szomszéd tehene is" mentalitás szerint: "üljenek át mások, akkor nekem nem lesz dugó!"
Azzal egyetértek, hogy támogatott legyen, de azzal, hogy ingyenes, azzal nem.
Tudniillik kőkemény tapasztalatom, hogy ami ingyen van, azt az emberek nem becsülik meg.
Nem tudom, a Luxemburgban élők milyenek szociokulturális szempontból. De abban biztos vagyok, hogyha ezt Magyarországon bevezetnék, akkor minden alkoholista, hajléktalan, piszkos, büdös ember szó szerint a buszokon (villamosokon, trolikon, metrókon stb.) élne és pont a normális többség menekülne az autóhoz. Ill. aki nem teheti meg (pl. vidékről jött egyetemista, vezetni nem tudó idős néni stb.) az meg totálisan utálná ezt a rendszert, mivel napi szinten ki lenne téve inzultusnak, és a ruháját is féltenie kéne attól a mocsoktól, amit ez a népség csinálna ott neki.
Ha Luxemburgban nincs ilyen réteg, elvileg jól is elsülhet, de tapasztalatom szerint nincs olyan nyugati nagyváros (na jó, Svájcban még nem jártam), ahol ne lenne meg ez a lumpen réteg.
Én sem tàmogatom a teljes ingyenességet.
1. Minden adófizetőre szétteríti a rendszer üzemeltetésének teljes költségét, azaz semmilyen szinten nem érvényesül a felhasználó fizet elve. (Persze valamilyen szinten minden rendszer igényli az adók bizonyos szintű becsatornázását, de a mérték nagyon nem mindegy.)
2. Emiatt a felhasználók egy része akkor is használja a rendszert, amikor nincs valós mobilitási igénye.
3. Ami ingyen van, annak az állapotára kevésbé vigyázunk. Magyarországon is, Lettországban is, Luxemburgban is, legfeljebb az arányok mások.
4. Ha a rendszer finanszírozhatatlanná válik egy külső körülmény hatására, durva erőfeszítéseket igényel visszaállítani a jegyértékesítési rendszert és nincs az a politikus, aki egy ilyen durva elvonásba ne bukna bele.
Luxemburg - Belgium egy kaptafa!
Az átlag magyar vagyis inkább a magyarok 80%-a el sem tudja képzelni milyen körülmények vannak ott kint!
Kátyú? Azt sem tudják mi az!
A legeldugottabb kis falucskában is tökéletes minőségű utak vannak! A városokban nincs szemét, a házak szépek, az utcák tiszták, tele növényekkel, fákkal, parkokkal.
Az autók átlagkora valahol 6-8 év között mozoghat, de persze van sok öreg autó is de azok veterán hobbiautók.
Az emberek boldogok, vigyáznak a környezetükre, nincs vandálkodás meg graffitizés!
(mondjuk én is boldog lennék ilyen életszínvonal mellett... 500e fizu túlóra nélkül)
Egy szó: Megteheti.
Luxemburg megteheti, hogy ingyen legyen a közlekedés, nálunk ilyen sosem lesz!
Nincs ingyen ebéd.
Azzal nem értek egyet, hogy mindenki számára díjtalanul használhatóvá tegyék a tömegközeledést (jelen esetben Budapesti tömegközlekedésre gondolok), mondom úgy, hogy én is használom és megveszem a havi bérletemet.
Inkább legyen egy jól használható elektronikus jegy és bérletrendszer, ami akár egy NFC képes okostelefonnal is képes lenne együttműködni.
(csak jelzem, hogy a RIGO-ból nem lesz semmi).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!