Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ennyire nagy a baj a bkv-nál?...

Ennyire nagy a baj a bkv-nál? Utaztam nem rég Budapesten és indulás előtt a sofőr végigment a buszon hogy ki tudja merre kell menni mert ő még sosem járt azon a vonalon? Már már nem tudtam sírjak vagy nevessen hogy szegény ilyen helyzetbe került.

Figyelt kérdés
2019. márc. 30. 23:44
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
76%
Szerintem a BKV örül, ha van elegendő sofőrje. (Nem olyan álommeló az, mint ahogy reklámozzák.) Egyébként húsz évvel ezelőttről is bőven emlékszem ilyen esetekre, amikor a beugrós sofőr tőlünk utasoktól kérdezte, hogy merre kell menni. És ilyenkor nem úgy van ez, hogy már hetekkel előre tudják, hogy adott járatot kell majd vigyék.
2019. márc. 31. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:
0%
De miért, szerinted hetek kellenek hozzá, hogy egy sofőr képes legyen végigvezetni egy útvonalon? Na ne. Nézd meg a BKK vonalhálózati térképén, maximum Budán van pár olyan járat, ami nagyon kanyarog, de még azok sem vészesen bonyolultak. És még mindig azt mondom, hogy elvárható lenne egy dolgozótól, hogy ismerje a cége járatait legalább annyira, hogy ha hirtelen beosztják máshova, akkor gyors átnézés után ne legyen gondja.
2019. márc. 31. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
70%
Figyi, próbáld ki, aztán majd meglátod, hogy mennyire fér bele az idődbe és energiádba, hogy olyan járatokat tanulj meg, amiken amúgy sosem jársz. Nálunk van buszsofőr a családban, az alapján írom, amit írok.
2019. márc. 31. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
0%
Szerinted én vagy más nem dolgozik? Csak a szegény buszsofőrők? Nehogy már egy közlekedési dolgozótól ne lehessen elvárni, hogy legyen helyismerete, képes legyen használni egy papír vagy digitális térképet, és legalább nagyjából ismerje a saját cége járatait. Ha nem megy, akkor el kell menni portásnak vagy akármi.
2019. márc. 31. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
80%

Csoportokba vannak szervezve, megvannak a járatok, amik hozzájuk tartoznak, azokat kell ismerniük.

Párhuzam: Ha egy hipermarketben a csemegepultostól kérdezel kert osztályra tartozó termékről, akkor nem fog tudni segíteni neked, mert ő nem arra az osztályra tartozik, nem kell ismernie azokat a termékeket, hiába ugyannak a hipermarketnek a dolgozója. De ugyanez érvényes a barkácsáruházakra is. A háztartási osztály dolgozói nem fognak tudni érdemben segíteni neked, ha te épp villanyszerelési termékekről érdeklődsz, mert ők más osztályra tartoznak.

2019. márc. 31. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:
0%

Jó, ha tényleg csoportok vannak és csoporton kívűlre beosztják a sofőrt, akkor az természetesen a cég sara.


Ettől még azt tartom, hogy egy közlekedési dolgozónak nem kéne gondot okozni ilyen helyzetben feltalálnia magát, és a legutolsó kéne legyen az, hogy az utasokhoz fordul. Egy magáncégnél nem hiszem, hogy ezt megengedné magának. És egyáltalán mi van, ha az utas is rosszul tudja az útvonalat, vagy épp nincs senki, aki navigálna?


De komolyan, a végállomáson indulás előtt ránéz az útvonalra és már el tud indulni, aztán maximum útközben ha bizonytalan, akkor egy megállóban újra megnézi. Szerinted miért kéne erre hetekig készülni?

2019. márc. 31. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 A kérdező kommentje:

Azért ne essetek pánikba.

Amúgy ne bántsátok mert egy jóra való úrnak tűnt a sofőr inkább az lepett meg hogy a cég kiküldi amikor gondolom tudják hogy nem járatos arra.


Amitől viszont kivagyok amikor távolsági járaton kitömik a sofőr mögötti első sort a sofőrök hogy ne üljön oda senki vagy ha ül is akkor valami csaj üljön oda. Amikor az ember órákat utazik tök jó a páholyban ülni csodás kilátással. Jobban telik az út olyankor mint bent ki tudja kik előtt meg mögött.

2019. ápr. 1. 00:04
 18/24 anonim ***** válasza:
24%
Én nem mondtam, hogy hetekig kell rá készülni. De valamikor a munkája mellett arra is időt kéne szakítson, hogy végigmenjen egyszer a számára új járaton. Térképről azért nem ugyanaz felkészülni, mert élőben látja, hogy hol milyen a forgalom, mikor melyik sávba érdemes besorolni, hol következnek pontosan a megállók, hol kell külön figyeljen rá, hogy ne padkázza le a buszt, hol nem lehet általában elférni a parkoló autóktól stb. Ezek pedig azért fontosak, mert van egy menetrendjük, amit be kéne tartani, a Futárban meg ott virít hogy mikor mennyire vannak késésben vagy épp mennyire sietnek. Ha normális tempóban akarnak végigmenni az útvonalon és nem hol nyomni neki, mint állat, máshol meg álldogálni a megállóban a menetrend betartása érdekében, akkor ezekre az infókra elég nagy szükségük van. Volt szerencsém hozzá, milyen az, amikor bizonyos okból egy hétre más buszgarázs sofőrei vittek egy járatot. Na, ott voltak az első napokban olyan késések meg torlódások, hogy csak pislogtunk. És tudod, a busz, az nem taxi. A taxisnak van ideje útközben is gps-t nyomkodni, meg spontán kitalálni, merre menjen, a buszsofőr viszont egy rakat ember épségéért is felel, a megállókban nem igazán ér rá mást nézegetni a fel-le szálló utasokon kívül.
2019. ápr. 1. 01:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:
0%

Bocsánat, én azt hittem, hogy ha valakinek van jogosítványa buszra, akkor az képes gond nélkül sávot váltani akár egy ismeretlen helyen is. Illetve a parkoló autókat és egyéb tárgyakat az utcán figyelembe tudja venni vezetés közben. Ezek szerint ez túl nagy elvárás.


Másik: nyilván kell gyakorlat ahhoz, hogy kitapasztalja a sofőr, hogy hol milyen sebességgel érdemes haladni a menetrend érdekében. Nem is erről van szó, hanem arról, hogy a végállomáson eleve úgy ül be a buszba, hogy gőze nincs merre kéne menni. Erre azért ne mondjuk, hogy normális. Egyébként mintha lenne olyan szabály, hogy menet közben nem szabad a sofőrrel beszélgetni.

2019. ápr. 1. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:
76%

Erre írtam, hogy próbáld ki. Szerezz jogosítványt buszra és vigyél menetrend szerinti járatot Budapesten. Majd rájössz, hogy nem olyan egyszerű az, ahogy elképzeled. Itt nincs olyan, hogy ha véletlenül benézed az útvonalat, akkor nem gond, majd másfelé mész. Megfelelő helyismeret nélkül a menetrendet is nehéz tartani, vannak olyan megállók, amik mellett könnyű elmenni, ha nem ismeri pontosan a helyüket, vannak rövid sz*patós kanyarodósávok. Basszus még személyautóval sem mindig egyszerű ismeretlen környéken autózni, hát még busszal. Amúgy próbáltál már busszal megállóba beállni olyan helyen, ahol rendszeresen úgy parkolnak (full szabálytalanul), hogy alig fér be a busz a megállóba? Van ilyen környék bőven. A gyakorlottabb sofőrök megoldják, ha tudják, de nekik se mindig sikerül.

Azt meg honnan tudod, hogy az a sofőr, aki az utasoktól kérdezi az útvonalat, azt nem-e a szabadnapjáról ugrasztották be hirtelen valaki helyére?!

De én már csak annyit javasolok neked, ha ennyire tudod a tutit, hogy csináld jobban! Mutasd meg a világnak, hogyan kell szuperül BKV buszokat vezetni! De van rá egy fogadásom, hogy utána visszavennél a stílusodból.

2019. ápr. 1. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!