Miért nem értem, sok-sok tanulással sem a matekot, fizikát?
A jegyeim átlaga 4-es.
történelem:5
földrajz:4
biológia:4
kémia:4
irodalom:4
magyar nyelv:4
német:5
angol:4
tesi:4
rajz:5
ének:5
informatika:4
fizika:2!!
matematika:2!!
jó vagyok természettudományokból, történelem-földrajz-kémia szakos középiskolai tanár szeretnék lenni. A matekot, és a fizikát hiába tanulom, nem értem a logikáját egyszerűen semminek, ami ehhez kapcsolódik. Ez miért van? Valamint egyetemen ez sok nehézséget fog okozni?
Ahhoz, hogy értsd s matematikát és a fizikát, értened kell a fogalmakat, a jellemzőket, a jellemzők közötti kapcsolatokat és a fogalmakkal végezhető műveleteket.
A másik probléma, hogy nincs absztrakció képesség fejlesztése óvodás kortól kezdve.
A filozófia ezt a szerepet töltené be, majd váltva matekra, a szimbólumokkal (melyek általánosítva komplett rendszert alkotnak) könnyebb lenne a logikai műveletvégzés.
A brilliant.org segíti fejleszteni ezt a képességet.
Olyan filozófiai könyvet, ami nem szófosásból áll, hanem valóban az absztrakciós készséget fejleszti, szinte lehetetlen találni.
Még valami a 2-es válaszomhoz.
A tanárok nagy része alkalmatlan. Tény, a diák sem szent.
Ha már matematika!
Pólya módszer kifejtését egy matematikus szépen összefoglalta!
‘Pólya a következő fő lépésekkel dolgozik:
a feladat megértése,
elemzés, tervkészítés,
tervünk végrehajtása,
a megoldás vizsgálata.
A lépések megvalósítását kérdések segítik. (Az eredeti kérdések és utasítások nagy részét − a lényeget nem változtató módon −, a receptjelleg hangsúlyozása érdekében tevékenységekké átfogalmazva közöljük.)
Hogyan oldjunk meg feladatokat?
ELSŐ: a feladat megértése.
Annak a meghatározása, hogy mit keresünk, mi van adva, mik a kikötések.
A kikötések kielégíthetőségének vizsgálata. (Az ismeretlen meghatározására a kikötések elegendők, nem elegendők, kevesebb is elegendő lenne, ellentmondás van a kikötések között.)
Ábrarajzolás. Alkalmas jelölés bevezetése.
A kikötés egyes részeinek szétválasztása. Felírásuk megkísérlése.
MÁSODIK: Elemzés, tervkészítés.
Összefüggés keresése az adatok és az ismeretlen között. (Pólya eredetileg matematikai feladatok megoldására korlátozódott. Később kiderült, hogy a módszer sokkal szélesebb körben is jól hasznosítható. Adatok és ismeretlen helyett ilyen esetekben értelemszerűen feltételek és megoldás értendő.)
Segédfeladatok keresése −, ha nem találtunk közvetlen összefüggést.
Utánanézni, hogy esetleg a mostanitól kissé eltérő formában nem találkoztunk-e már a feladattal.
Megvizsgálni, hogy ismerünk-e valami rokon feladatot, vagy olyan összefüggést, aminek hasznát vehetjük.
Az ismeretlen vizsgálata. Valami ismert feladat keresése, melyben ugyanaz vagy hasonló az ismeretlen.
Egy már megoldott rokon feladat hasznosításának megkísérlése. Felhasználható-e ennek az eredménye, a megoldási módszere, esetleg valami segédelem bevezetésével?
A feladat átfogalmazása, több módon. A definíciók felidézése.
Próbálkozás egy rokon feladattal −, ha nem boldogulunk a kitűzött feladattal. Egy rokon feladat kigondolása, amely könnyebben megközelíthető, vagy általánosabb, vagy speciálisabb, vagy analóg. Megkísérelni megoldani legalább a feladat egy részét. Megvizsgálni, hogy mennyire van meghatározva az ismeretlen, mennyiben változhat még, ha a kikötéseknek csak egy részét tarjuk meg, a többit elejtjük. Megkísérelni az adatokból valami hasznosat levezetni. Megkísérelni más adatokat mondani, amelyek alkalmasak az ismeretlen meghatározására.
Megvizsgálni, hogy felhasználtunk-e minden adatot, számításba vettük-e az összes kikötést, a feladatban előforduló összes lényeges fogalmat.
HARMADIK: Tervünk végrehajtása.
Ellenőrizni minden lépést, a terv végrehajtása során. Megbizonyosodni róla, hogy a lépés helyes, bizonyítani is ezt.
NEGYEDIK: A megoldás vizsgálata.
Az eredmény ellenőrzése. A bizonyítás ellenőrzése.
Megkísérelni másképp is levezetni az eredményt. Megkísérelni belátni az eredményt egyetlen pillanat alatt.
Megkísérelni alkalmazni az eredményt vagy a módszert valami más feladat megoldására is.
(Ezek a lépések főleg matematikai feladatok esetében értelmesek. Más területeken a szóban forgó terület ellenőrzési funkciójú műveleteit kell alkalmazni.)”
" történelem-földrajz-kémia szakos középiskolai tanár szeretnék lenni."
Matematika nélkül nem lesz belőled kémia szakos középiskolai tanár. Vagyis az új rendszerben talán igen (sajnos?)
Mit nem értesz pontosan?
Írj ide olyan feladatokat, amiket nem értesz és érteni kellene.
Vagy miket nem értesz pontosan?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!