Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Egyetem után nincs diploma?

Egyetem után nincs diploma?

Figyelt kérdés

12.-es diák vagyok, sajnos nem látom át teljesen ezeket a papírokat. Egy ismerősöm, aki harmadéves gyógytornász azt mondta, hogy egyetem végén nem diplomát kap/kapunk (én is arra a karra jelentkezem csak más szakirány) hanem oklevelet. Tehát mi nem leszünk diplomások. Csak ha elvégezzük a mestert. Illetve nem is egyetemi szintű oktatást kapunk, hanem csak főiskolait, függetlenül attól, hogy egyetemen tanulunk.

Egy másik lány is nagyon helyeselt.



Nem tudom, én ezt az egeszet nem igazán tudom hova tenni. Létezik hogy valamit összekever vagy ez tényleg így van? Abból indulok ki hogy az egyetemet végzett ápolókat is diplomás apolonak nevezik. Illetve azt is mondta hogy a diplomaosztó csak rajta maradt de nem diploma.



dec. 3. 13:00
 1/7 anonim ***** válasza:
97%

Baromság. Az alapképzés után kapsz egy oklevelet, amit köznyelven diplomának hívunk. Az lesz beleírva gyógytornász-fizioterapeuta - ez van BSc-n.

Mesteren szintén oklevelet kapsz, de ott már az lesz a megnevezésed, hogy fizioterapeuta.

Aki egy BSc vagy BA képzést elvégez (alapképzés), az diplomás embernek számít. Hivatalos megnevezéssel felsőfokú végzettsége van.

dec. 3. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
24%
A bsc főiskolai szintú képzés, akkor is, ha egyetemen oktatják a szakot, a főiskola mint olyan megszünt gyakorlatilag.
dec. 3. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
A BSC és az MSc is felsőfokú iskolai végezttség. Manapság mind a kettő diplomát ad. A BSc (alapképzés) volt régen a főiskolai szint, az MSc (mesterképzés) pedig az egyetemi szint. Ma má rezek össze vannak mosódva, mivel BSC-t is csinálhatsz egyetemen is. Régen egy időben a főiskolai végzettség felsőfokú végzezttségnek minősült, viszont nem számított a klasszikus értelelben diplomának, annak csak az egyetemi diploma számitott. Ma már ez változott.