Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Nyelvtanulás » Miért nem tanítanak jól a...

Miért nem tanítanak jól a nyelvtanárok a gimikben? Ti is ezt tapasztaljátok?

Figyelt kérdés
Az az érzésem, hogy csak tanítanak "bele a világba", nincs normális magyarázat a nyelvtanhoz, mindenki jöjjön rá a példamondatból.. Régen elmondták a szabályt, a kivételt, jött a kaptafa mondat aztán egy idő után már ment fordításban stb.. Nincs egyetlen témakör sem kidolgozva szószedettel, hanem a leckékben fel-felbukkannak a szavak, amiket be sem gyakorolnak a gyerekek... Azt várják, hogy majd valahol a netről vagy magántanárral csak megtanul a gyerek angolul / németül stb... Még nyelvi tagozatos gimikben is... Szülőként el vagyok ezen szomorodva..

2016. ápr. 5. 20:19
1 2 3
 11/29 A kérdező kommentje:

Köszi mindenkinek a válaszokat.


Azért elmondom, hogy nem vagyok csalódott gyerek. És beszélek három idegennyelvet, úgyhogy van kicsi fogalmam a nyelvtanulásról.


Én is kommunikáció közben tanultam meg a nyelveket, a témaköröket mi úgy dolgoztuk fel, hogy a szöveget+ szavakat megkaptuk, utána pedig társagás, beszélgetés, képleírás, fogalmazás, szituáció stb volt. Két hét után jól ment a többségnek.


Nem vagyok nyelvtanár, ha kell, elmagyarázom a gyerekemnek a nyelvtant és megérti, amit a példamondat alapján elsőre nem. (Pláne hogy pl a kijelentő és kérdő mondat az egyik lecke, majd kettővel később jön a tagadó pl angolban... aminek nem tudom, mi az értelme..) Eddig bevált.


Én a "régimódi módszeremmel" segítek neki itthon, és félévkor neki sikerült a legjobban a szóbelije az osztályban, szóval annyira nem lehet rossz...

Csak este munka után néha a hátam közepére kívánom, hogy én tanítgassam idegennyelvre, amikor nyelvi tagozatra jár.. Inkább beszélgetnék vele valami pihentetőbb dologról.



Azt aláírom, hogy a gyerekek se mind motiváltak, tudom, sokan nem írnak leckét... és tudom, hogy sok ragad a netről.. szóval nem kell megállni a 20 évvel ezelőtti módszereknél... csak jó lenne, ha működne a mai módszer.. vagy valaki dolgozna rajta, hogy működjön..

2016. ápr. 6. 18:21
 12/29 anonim ***** válasza:
Garantáltan nem a te nyelvtanozós-fordításos régi módszered segít neki a szóbeliben. Ha ő a legjobb, akkor egész nyugodtan békén hagyhatod, meg fogja oldani a saját nyelvtanulását. (Ha ő a legjobb szóban, akkor nyilván nem kezdő. Akkor mért lovagolsz most azon, hogy a kezdő könyv második hónapja külön veszi a kérdő meg a tagadó mondatot. A tankönyv szerzői sokéves tapasztalatuk vagy üzleti érdekük miatt így látták jónak. Írhatsz másik tankönyvet, ha olyan jó, akkor majd lesz rá kereslet.)
2016. ápr. 6. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/29 A kérdező kommentje:

Nem érted szerintem, hogy mit mondok, de mindegy. Nem kell egymást meggyőznünk.


Örülök, ha neked jók a tapasztalataid nyelvtanulásban.

2016. ápr. 6. 21:28
 14/29 anonim ***** válasza:
54%

<< Szerintem egyébként te nem szülő vagy, hanem egy gyerek, aki a tanárát hibáztatja a sikertelenségéért. >>


Valahogy nekem is ez jött le :D

2016. ápr. 7. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/29 anonim ***** válasza:
100%

<< 10-15 fős csoportok vannak, ami sok. Ebből van 2-3 gyerek, akit érdekel is a nyelv,>>



Ez a másik: 12 ember folyamatos fegyelmezéséből áll a "tanítás" ezzel azt a szegény 2-3 érdeklődőt büntetjük, akikkel kivételesen haladni is lehetne.

Ezeket kellene külön "haladó" csoportban kiemelni, a többiek pedig egyék meg az érettségin amit főztek -- de ugyebár ilyenkor meg az jön, hogy a szegregáció maga az ördög. Vagyis pont azok szívnak, akik a legkevésbé érdemlik.

2016. ápr. 7. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/29 anonim ***** válasza:

<< Az általad ideálisként felvázolt nyelvtanítási módszer a legkevésbé se hatékony (ebben szerintem Zolly the Jolly is egyetért velem). >>


Igen, szerintem mindent elmondtál a korszerű módszertanról, ami motivált együttműködő gyerekek esetén a lehető leghatékonyabb.


Amúgy volt már nekem is olyan osztályom, ahol a szülők bejöttek, az igazgatóval is beszéltek, és őrjöngve követelték, hogy bifláztassak be szószedeteket, kérdezzem ki röpdolgozatban és kb erről szóljon az órám, "ne csak mindig pofázzak" a gyerekekkel. Olyan szinten jobban értettek nálam a tanításhoz, hogy hamarosan búcsút is mondtunk egymásnak. Két (sok) dudás nem fért meg egy csárdában.

2016. ápr. 7. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/29 A kérdező kommentje:

Én nem szeretnék tankönyvet írni és nem mentem be üvöltözni tanárral, hogy hogy tanítson. Úgyhogy ezeket ti írtátok. És azt sem írtam, hogy csak és kizárólag úgy lehet megtanulni nyelvet, ahogy én csináltam anno, minden esetre tudom, hogy az működik. De az nem abból állt, hogy bebifláztunk szószedeteket, hanem sok szituáció, beszéd, fogalmazás, stb... úgy, hogy azt is értettük, miért úgy kell mondani..


Engem addig semmi nem zavar, amíg nem nekem kell magánórát fizetnem, hogy a gyerek nyelvvizsgát tegyen (a nagylányomnál két évig heti 2 alkalom volt - hiába volt végig ötös angolból, középiskola közepén láttuk, hogy no, ebből így nem lesz nyelvvizsga. Magántanárral letette. Csak egy vagyonba került.)


A másik nyelvből kéttannyelvű suliba járt, nem értek a nyelvtan végére, úgyhogy bizonyos szerkezeteket nem használ.:-) Az osztály jó részének meg nem sikerült az emelt érettségi/ el sem ment mert esélytelen volt, így nyelvvizsga nélkül ballagtak sokan. Ez is remek, nem?


Szóval valami azért csak nem kerek.


És az is igaz, hogy más tantárgyakban is meg általánosságban is (gyerekek motiváltsága stb) lehangoló a helyzet, csak ez szerintem egy elég sarkalatos pont. Mert egyrészt a továbbtanulásnál csak az jelentkezhet (!) majd (2020-tól?) egyetemre/főiskolába akinek már megvan a középfokú nyelvvizsgája, másrészt látom még aki összeköhög egy középfokot valahogy az is mennyire gyatrán beszél. (Csináltam állásinterjúkat)



Köszi a kommenteket.

2016. ápr. 8. 06:28
 18/29 anonim ***** válasza:
A köszönöm a kommenteket virágnyelven lehet, hogy azt jelenti, hogy többet kérsz, de a felvetésedre akkor is válaszolni kell. Egyáltalán nem kell hosszas, pláne kétéves magántanár a középfokú nyelvvizsgához, max 10 alkalom közvetlenül a vizsga előtt a szóbeli témák átbeszélésére, illetve hogy értékelje a fogalmazásokat. A tanuló önállóan simán fel tud készülni, tele van az internet anyagokkal, pláne angolból. Semmi szükség tanárra, a nagycsoportos oktatás amúgy is csak kényszerszülte, és nem hatékony. Hogy a kéttannyelvűben nem jutottak el B2-ig, az már probléma, de egyáltalán nem tipikus, a kéttannyelvű iskolák jól működnek. Nyugodtan ideírhatod, hogy melyik ez.
2016. ápr. 8. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/29 anonim ***** válasza:
többet NEM kérsz, a fene, hogy itt nem lehet küldés után javítani.
2016. ápr. 8. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/29 anonim ***** válasza:

<< Egyáltalán nem kell hosszas, pláne kétéves magántanár a középfokú nyelvvizsgához, max 10 alkalom közvetlenül a vizsga előtt a szóbeli témák átbeszélésére, illetve hogy értékelje a fogalmazásokat. >>



Mármint ez arra vonatkozik, akinek megvan a középfokú szintű tudása, és már csak rendszerezni kell vizsga előtt, meg konkrétan a vizsgán előforduló feladattípusok gyakorlása.


(Csak hogy valaki félre ne értse, mert ugyebár a középfokú szint az átlagosan 3-4 éves, kellő intenzitású tanulás, a nyelvtan alapjainak a tételes elsajátítása az első két évben, és ha már pld angolul a 12 igeidővel kkülönféle szövegekben és beszélt élethelyzetekben találkoztunk már, magabiztosan kombináljuk igemódokkal, szenvedővel stb, akkor kb még két év rutin, heti többszöri rendszerességgel olvasmányok, filmnézés, beszélgetés, külföldi barátok, stb. És/vagy magántanár.)


Sokan úgy mennek 5-10 hetes középfokú vizsgaelőkészítő tanfolyamra(!), hogy nulláról indulnak(!), és nem is értik, miért koppannak. Senki nem magyarázza el nekik, hogy a vizsgaelőkészítés már csak egy hosszú tanulási folyamat a végső fázisa, záróakkordja.

2016. ápr. 8. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!