Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Speciális tanfolyamok » Mi a probléma a mozdonyvezető...

Mi a probléma a mozdonyvezető gyakornoki állással?

Figyelt kérdés

December óta követem, és ahányszor letellik a jelentkezési határidő, azonnal teszik ki újra.

Mi a probléma vele? Pár éve még alig indultak tanfolyamok.

Jelentkeznék, de elötte szeretném körbejárni a hátrányokat.



2022. márc. 22. 21:10
 1/6 anonim ***** válasza:
96%

Az hogy tanulni kell. A forgalom részét még az az ember sem érti aki írta, de akkor is meg kell tanulni szóról szóra.

És a sok kis szűknadrágos, újhullámos csávókámnak ezzel van baja. Azt hiszik, hogy csak ellébecolnak kicsit aztán maj'csakeszvalahogy.

Amikor meg elkezdenek utazni felügyelet alatt, akkor jön szembe a jobbegyenes, hogy bizongy hatszor el kell menni Esztergomba egy szolgálat alatt, vagy nyolcszor Vácra. Annyira elfárad, hogy ajtólapon kell elvinni... 12 óra pihenő múlva meg megint ott kell lenni és ugyanúgy pontosan betartani mindent. Utána meg megint és negyedik nap is megin és megint és megin.... Persze ezt úgy, hogy minden nap mindenki ki akar veled b..ni vagy véletlenül, vagy szándékosan. Közben az asszony összejön a váltótársaddal, úgyhogy nem csak a járművön osztoztok, hanem az ágyadon is...

A tanfolyamon azért iszol, mert a többiek is, utána meg a fentiek miatt jön mellé a cigi is. :D

2022. márc. 22. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Én most ülök egyen, láttam már ezt azt, írj nyugodtan privátban ha van kérdésed.
2022. márc. 23. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
96%
Nos az internet és a facebook korában gyorsan terjednek a hírek, némi utánajárással (akár itt, hogy feltetted a kérdést) gyorsan kibújik a szög a zsákból, így nem csoda, hogy hónapok óta nem bírnak összeszedni 30 főt például a pesti tanfolyamra. Az már lejárt lemez, hogy generációról generációra öröklődik a vasút szeretete. Lezajlott a hatalmas képzési hullám 2015-2018 között, sikerült az állami mammutnak feltölteni a magánvasutak létszámát, ugyanis a tanfolyamon végzettek jelentős része visítva menekült amint megkapta a jogosítványt és látta mi vár rá. Aki most tudatosan arra pályázna, hogy majd átveszi egy másik cég, az eleve nem jelentkezik, mert tudja, hogy ez már nem működik. Aki vasútbúza volt az is már mind ki lett képezve az elmúlt 4-5 évben és kész. A kör bezárult. Kezdjük felülről, mi vár a dolgozókra: van a Könyves Kálmán körúton az ún. majomház, itt ücsörögnek a legfelsőbb körökből kikerülő haverok és rokonok. Mindenkinek jut egy zsíros szakértői, koordinátori, neadj isten valamilyen igazgatói munkakör. Ez egy mesterséges sziget, nem zavar sok vizet a dolgozók szempontjából. Hanem helyi szinteken is így mennek a dolgok, hiszen hogyan is mennének, megállt az idő a 70-es évek táján. Jóskapista haverja, unokaöccse lesz a főnököd, aki tízig nem tud elszámolni, dehát nyugdíjas koráig biztosítva van az íróasztala. Ellenőr, felettes van bőven, abban nincs hiány. Aki dolgozik (mozdonyvezető, kaller, tolatásvezető, kocsivizsgáló, estébé...) azt kell ütni. Mozdonyvezetőként a laikusoknak van egy álma, amitől a valóság bizony nagyon eltér. Ha a budapesti igazgatóságra vesznek fel, akkor többnyire elővárosi ingázás a menü, napi 8 vonat, millió utas, állandó létszámhiány. Kellemes szolgálatok várnak, kezdhetsz este 22 órakor, végzel másnap délelőtt, közben letekersz 500 km-t, hívogatnak a balfékek akik a nyakadon vannak, fenyegetőznek, minden a te hibád, emellett évi 300-400 túlóra garantált. A törvényeket (Munka Törvénykönyve) elfelejtheted, állam az államban. Egy előnye a bp-i telephelyeknek, hogy viszonylag modern járművek vannak, de már azokat is elkezdték módszeresen lerohasztani. Vidéken kevesebb a vezetési idő, de a körülmények embertelenek az 50 éves romokon, megsüketülsz, kirázza a beledet, a huzattól még a fogaid is kihullanak, a füled, szemeid, mindened kivan pár éven belül. A helyi kiskirályok rendszeresen megmutatják, hogy ki az úr a háznál, ha nem tetszik valami, akkor következő hónapban már 80 km-re odébb kezded és végzed a szolgálatokat, majd legközelebb megtanulod hol a helyed. Bejárás havi 1600 km, belefér a havi 240 óra mellé, ne jártasd a szád! Változás nem várható, hiszen ki lenne aki változást kezdeményezne egy poszkommunista, az adófizetők pénzéből életben tartott csökevénynél? S hogy kinek éri meg mozdonyvezetőként a cégnél lenni? A fotómatyinak, aki a cég jó hírét viszi, a szakszervezetiseknek, akik havonta 3x jönnek be dolgozni, a többi természetesen fizetett távollét, a haveroknak, akik megkapják a finom falatokat. A többiek jönnek-mennek, de inkább mennek, el, minél messzebbre.
2022. márc. 23. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Na a rizsa megkapta :D

Abból bezzeg kimosdatták amikor lemelegítette a giganrtól az összes abroncsot...

2022. márc. 23. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
43%

"Na a rizsa megkapta :D


Abból bezzeg kimosdatták amikor lemelegítette a giganrtól az összes abroncsot..."

Nagyon megkapta xD. Csak az nem hibázik aki nem dolgozik... Bárkivel megeshet. Nem az olyanokkal van a baj mint ő hanem a "helyi rajokkal". Akik mindent mindenkinél jobban tudnak, nem létező szabályokat találnak ki, neked akarnak feladatot adni, hazugságokat terjesztenek és akkora királynak érzik magukat, hogy úgy gondolják a mozdonyvezetés választotta őket. Közben meg a alap dolgokat sem ismernek egyes ilyen kollégák a járművekről. De persze okoskodni tudnak. Ezzel van itt a probléma, nem kell ide főnök, ellenőrzés elég az a pár ember és máris fel tudod idegesíteni magadat. És minden telephelyen van pár gyökér, majd ha oda kerülsz úgy is megismered őket. A sz-rszervezetről meg nem is beszélve...

Az emberekkel van a baj nagyrészt és nem a munkával.

2022. márc. 26. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:

3. Válaszoló



Tyiiiii, de tűpontos. Mintha az én tollamból esett volna ki. Pedig nem vagyok vén róka, 2 éve vezetek önállóan...

2022. aug. 7. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!