Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Milyen az ELTE-BGGYK gyógypeda...

Milyen az ELTE-BGGYK gyógypedagógia alapszakja?

Figyelt kérdés

#gyógypedagógia #pedagógia #gyógypedagógus #ELTE-BGGYK #gyógypedagógia szak #Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar
2021. jan. 17. 12:30
1 2 3 4
 11/32 anonim ***** válasza:
100%
logopédia mellett nem. de van lehetőség a négy év után, két év alatt elvégezni egy olyan szakirányt, amilyet szeretnél, csak vagy nem jutottál be, vagy egyszakirányos voltál( pl logopédia)
2021. febr. 1. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/32 anonim ***** válasza:
100%
Köszönöm szépen! :)
2021. febr. 1. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/32 A kérdező kommentje:

Köszönöm!

Tehát a választott szakiránypár után utólag is lehet bármelyik szakirányt még pluszban elvégezni? Ennek mi a feltétele?

Szokott lehetőség lenni arra, hogy egy kis ideig külföldön lehessen tanulni vagy szakmai gyakorlatot végezni? Szóval ha például az érdekel, hogy más országokban milyen módon segítenek a hallássérülteknek és hogyan fejlesztik őket, lesz lehetőségem a képzés alatt tapasztalatokat szereznem ezzel kapcsolatban?

Van lehetőség már az alapképzés idején gyakornokként gyógypedagógiával kapcsolatos állást betölteni? Tehát a képzés ideje alatti kötelező gyakorlatokon kívül is van erre lehetőség?

Általában például milyen helyeken szoktak az ott tanulók önkénteskedni? Középiskolásként a korrepetáláson kívül már tudnák másoknak segíteni, vagy a korom és a tapasztalataim hiánya miatt még nagyon nincsenek lehetőségeim?

A képzés egyetlen biológiás része az anatómia? Vagy majd később is tanítanak szakirányokhoz kapcsolódó biológia dolgokat?

Azoknál a szakirányoknál, ahol nincs alkalmassági vizsga, nincsen semmilyen kizáró körülmény? Tehát az is mehet például a tanulásban akadályozottak szakirányra, aki nem ír szépen?

Tudna valaki egy kicsit bővebben a szakirányokról mesélni? Miket tanítanak ott, és miket lehet például később csinálni velük?

Bocsánat, ha idegesítő, hogy ennyit kérdezek. Máshol nemigazán tudok tájékozódni ebben a témában, de ennek ellenére nagyon szeretnék minél több információt megtudni a gyógypedagógiával kapcsolatban, hogy még magabiztosabb legyek abban a döntésemben, hogy ez a pálya nekem való.

Előre is nagyon köszönöm a válaszokat.

2021. febr. 1. 15:33
 14/32 anonim ***** válasza:
100%

Szakirányú továbbképzés keretében van lehetőség pluszban elvégezni egy másik szakirányt, ennek részletei itt: [link]


Van erasmus program keretében külföldön tanulni, ennek részleteit nem ismerem.


Van lehetőség a képzés alatt gyakornokként dolgozni, de többnyire utolsó éveseket vesznek fel, de ez nagyon megterhelő lehet nappali tagozaton.


Önkéntesség alapítványoknál (pl. Williams alapítvány) vagy spec. óvodában, iskolában szokott történni. A lehetőségeket a faliújságon vagy a közös levelezőlistán a szokták hirdetni vagy a gyakorlaton szokott felmerülni. Nem tudom fogadnak-e középiskolásokat.


Biológiás rész elő szokott kerülni más kurzusokon is, meg az egyes szakirányoknak is van saját anatómiás órája (kórtan), de ezek nem vészesek.


Nem, máshol nincs kizáró körülmény.

2021. febr. 1. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/32 anonim ***** válasza:
100%

Lehet menni Erasmusra. A bárczi nagyon támogatja!Akár már második évben.

A többi szakirány , ahol nincs alkalmassági, oda átlagalapján kerülnek be az emberek. Tehát van egy keretlétszám,teszem azt 50 és azok közül aki megjelölte, a legjobb ötven kerül be. Ez nem azt jelenti, hogy nehéz bejutni a szakirányokra, ( az autizmus szakirány kivételével, ahova kevés hely van, és sokan megjelölik, oda a tavalyi átlag 4.19 volt. ) de általában mindenki bejut oda ahova szeretne. A szakirányválasztás első évben, második félévben van. Az első félév átlagát nézik.

Szomatopedagógián van sok biosz(mozgássérültek), plusz még látás halláson, jól kell tudni gondolom a látó és a hallórendszert. , a többin nem jellemző. Írok prviben a szakirányokról, bár még szakirányválasztás előtt állok. Írj kérdéseket, hogy mi érdekelne leginkbb. Tanulásban akadályozottakra nem kell szépen írni. :)

2021. febr. 3. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/32 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen.

Láttam amit írtál, de ha nem probléma, inkább itt teszem fel a kérdéseimet.

A szakirányokkal kapcsolatban elsősorban az érdekel, hogy mit lehet benne szeretni. (Tehát, hogy például mi a jó abban, ha valaki az autizmust választja.)

Viszont tisztában vagyok vele, hogy nem egyszerű ez a munka, ezért tudni akarom azt is, hogy milyen nehézségekre kell számítani. (Például mi lehet nehéz majd akkor, ha látássérültekkel fogalkozik valaki)

Meg esetleg van olyan információ, amit mindenféleképpen tudnia kéne mindenkinek, amielőtt az adott szakirányt választja? Például valami nehézség, amiről általában az emberek csak utólag szoktak tudomást szerezni?

Mindegyikkel ugyanakkora eséllyel lehet állást találni, vagy valamelyikkel könnyebb/nehezebb?

Most így egyenlőre ennyi jutott eszembe, de később majd szerintem pontosítok. Bocsánat a kicsit zavaros megfogalmazásért, nagyon sok minden érdekel, és kissé nehezen ment pár kérdésbe leszűkíteni.

Ha már említetted az Erasmust arról is lenne pár kérdésem.

Ha valaki kimegy vele, akkor csúszni fog egy évvel vagy teljes mértékben beszámítható lesz a tanulmányokba a kint töltött idő is?

Milyen helyekre lehet például menni vele? Inkább tanulni vagy szakmai tapasztalatot szerezni szoktak vele kimenni?

Előre is köszönöm a válaszokat.

2021. febr. 3. 15:40
 17/32 anonim ***** válasza:
100%

okés, akkor itt. nagyon sokszor hangsúlyozzák, hogy teljes mértékben beszámít! hogy milyen helyekre lehet menni erasmussal, azt nem tudom, de valószínűleg a honlapon fent van. az erasmus az a tanulási idő alatt van, tehát inkább tanulni, a szakmai tapasztalatot nem nagyon értem, hogy érted. van szakmai gyakorlat a képzés alatt, ha erasmussal kimész, valószínűleg arra is sor kerül kint.

Mindegyik ugyanolyan esélyes -e az állásoknál:

erre így csuklóból nem tudom a választ. Egy biztos, gyógypedagógusra Magyarországon borzalmasan nagy szükség van... amit még ki szoktak hangsúlyozni: az értelmileg akadályozottak egy lelkileg nagyon megterhelő szakma. nem biztos hogy mindig látványos haladást érsz el, és az értelmileg akadályozott személyek, gyakran egész életükben segítségre szorulnak. A velük foglalkozó gyógypedagógusnak erre számítania kell, hogy a problémák, akármennyit foglalkoznak velük, nem fognak megoldódni.

autizmus: nagyon szeretik csinálni, mert az autistákat ha megismered általában nagyon szeretetreméltóak.

tanulásban akadályozottak: nagyon sok gyermeket érint, nagyon könnyű vele elhelyezkedni, akár magánban is ( ami érthető módon jobb megélhetés).

logopédia: egyszakirányos, de dettó. viszont alkalmassági van.

szomato: azt mondják ez egy kicsivel másabb, magolósabb. én erre szeretnék menni, nem tudom mennyire számít, de neurológiai osztályokon is láttam már elhelyezkedést.

látás, hallás: nem tudok róluk semmit sajnos.

pszichoped: a legérdemesebb tanakkal, vagy autizmussal választani!, viszonylag új, még kiforratlanabb szakirány, hiperaktív, adhd-s , magatartászavaros emberekkel foglalkozik. része a kriminálpeddagógia is.

remélem segítettem.

2021. febr. 3. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/32 A kérdező kommentje:

Köszönöm a hosszú választ.

Ezt olvasva tudatosodott bennem, hogy nem igazán vagyok tisztában még azzal sem, hogy pár szakirány mit takar.

A tanulásban akadályozottak szakirányon végzettek később csak diszlexiás, diszgráfiás és diszkalkuliás gyerekekkel fognak majd foglalkozni? Vagy ez a szakirány nem csak ezekből áll?

Mit csinál egy szomatopedagógus? Általában milyen feladatai vannak, és milyen módon foglalkozik a mozgássérültekkel?

A pszichopedagógia akkor lényegében a "nehezen kezelhető", "rossz" gyerekekkel foglalkozik? Tehát az olyanokkal, akik nem a társadalomtól elvárt módon viselkednek?

A hallás és látás sérültekkel hogyan foglalkozik egy gyógypedagógus? Például miben segít nekik?

Akik az autizmus szakirányt választják, ők például mit fognak majd később csinálni?

Előre is köszönöm a válaszokat.

2021. febr. 3. 20:42
 19/32 anonim ***** válasza:
100%

Ha beírod a youtube keresőbe az egyes szakirányok neveit, kiad olyan találatokat, melyben bemutatják őket.


A pszichopedagógus kompetenciakörébe azon ép értelmű személyek tartoznak, akiknek a viselkedésével és/vagy tanulásával probléma van. Így beletartoznak a viselkedészavaros, magatartásszabályozási nehézségekkel küzdő gyerekek mellett többek között még az egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdők is (ide tartozik a a diszlexia, diszgráfia és diszkalkulia).


A tanulásban akadályozottak körébe még beletartoznak az enyhén értelmi fogyatékos személyek is.


Első félévben van egy ilyen bevezető tárgy, amin pont ilyenekről van szó többek között, hogy melyik szakirány "mit csinál", milyen fogalmak, intézmények tartoznak oda, stb.

2021. febr. 5. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/32 anonim ***** válasza:
100%

Én most vagyok elsős, nagyon megvagyok elégedve. Szerintem az oktatók nagyon magas része emberileg, és oktatásban is nagyon korrekt, mindent megoldanak, segítik a hallgatóságot. Nem érzem a direkt csesztetést mint sok más egyetemen. Sajnos online miatt nem ugyanolyan barátkozni, de ígyis ment

A legszínvonalasabb szaknak az autizmus spektrum zavar szakirányt tartják, oda elég jó átlag is kell.

Igazából rengeteg mindenről tudnék beszélni, de összességében a légkör nagyon pozitív, inspiráló, és nagyon segítőkész mindenki.

2021. febr. 9. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!