Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Gépészmérnök vagy informatikus?

Gépészmérnök vagy informatikus?

Figyelt kérdés

Mindenki azt mondja nekem, hogy informatikusként akár otthonról is dolgozhatok, otthonról elvégezhetek külföldi munkát, külföldi cégeknek rengeteg pénzért.


Gépészmérnökként pedig ha elvégezném, akkor tulajdonképpen egész életemre mérnök lennék ami azért nem kis dolog. És nem is hiszem, hogy van benne annyi pénz mint az informatikában, és annyi lehetőség. Hiszen az informatika rohamosan fejlődik, és egyre több szakember kell.


Légyszíves segítsetek a döntésben, nem azt mondom, hogy ti mondjátok meg melyik legyen mert természetesen nem tudjátok, hogy én, egy idegen mire képes, meg mit szeretne. Csak a véleményetekre vagyok kíváncsi, előre is köszönöm.



2018. jún. 17. 00:18
1 2 3
 11/22 Vodafonelive ***** válasza:
56%

Amit az #5-s is írt, hogy informatikus ként nem lehetsz gépész, de gépész ként lehetsz informatikus. Miért is? Ahogy olvasgatom itt is az oldalon a prog-, mérnök- és gazdinfósok is otthon, sokat gyakorolva tanulnak meg programozni, majd a képzés végén megkapják hozzá a papírjukat ami egy belépő az állásinterjúra.

Attól függ hol végzel gépészt, tanulhatsz programozást de nagyon keveset vagy egyáltalán nem (pécsett nem fogsz). A gépész képzés végén is kapsz egy papírt amivel több helyre elmehetsz dolgozni, akár még informatikus programozásba is, ha Te otthon a szabadidődben ezt gyakoroltad. Neked ugyan úgy diplomád van, mérnöki ami szintén lehet egy belépő.

Mellesleg gépészmérnökire már úgy érdemes menni ha egy picit is orientálódsz egy szakirány fele. Hol dolgoznál szívesebben, autóiparban, lemezgyártó, konzervgyártó, forgácsoló üzemben, terveznél, felmérnél épületeket stb.? Ezeket jó lenne tudni, az informatikánál eléggé hasonló a képzés, de gépésznél vedd számításba, hogy hova mennél melyik egyetemre, mert ameddig Pécsett 2 szakirány (2 év múlva elvileg 3 is lesz) van, addig a BME-n majdnem minden szakirány megtalálható a gépész képzési kínálatban.

2018. jún. 17. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
22%

10. "És akkor jönne a főnök, hogy "lőjél már be egy NodeJS-es webszervert docker containerbe amit Kubernetes-sel automatikusan skálázol" akkor meg is állna az informatikus tudománya, hogy ezeket most eszik vagy isszák, mert az elméleti alapjait sem tudja..."


Nem vitatom. A mai BME mérnökinformatikán ezekből ma mit tanítanak? Teljesen őszintén. Tényleg érdekel.

2018. jún. 17. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
90%

"A mai BME mérnökinformatikán ezekből ma mit tanítanak? Teljesen őszintén."


Ezekből amiről tudom, hogy biztosan van/előkerül közös tárgyak keretében:

webszerver - mérés labor 4 (régebben), adatbázisok labor (régebben szoftverlabor 5)

docker container - [link]


Említés szintjén a közös tárgyak keretében, de van választható tárgy, amelyben részletesen is tárgyalják:

NodeJS - [link]

autoscaling - (Azure) [link]


Ami szerintem legfeljebb csak említés szintjén van a közös tárgyakban (tematikában sehol nem találkoztam még vele), de dolgozat témaként biztosan lehet vele foglalkozni:

Kubernetes - [link]

2018. jún. 17. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
74%

az a gond, hogy az informatika nem egy szép nagy kerek massza, aminél bejön pár tanár és elejétől a végégig szépen leoktatja.. ez a hagyományos szakokra sokkal jobban jellemző..


sokkal az informatikára inkább jellemző, hogy sokat kell keresni, kutatni, innen-onnan kell átvenni, másolni, módosítani, ugyanazt a folyamatot alaposan kielemezni, tesztelgetni, valamilyen hacket, vagy workaroundot kidolgozni arra aminek alapból működnie kéne, de mégsem megy, számolni, optimalizálni, technológiákat ismerni, részben használni, megkerülni stb.


erre sokkal nehezebb rendes tematikát építeni, mint arra, hogy "itt ez a sejt, a mitokondriuma így meg így csinál az ATP-ből enerenergiát"


a legtöbb ember viszont a "kerek-massza" képzésekben felnevelkedve nem tud ettől az igénytől elszakadni és bármilyen informatikai képzést teszel eléjük, szarozni fogják, mert nem tudnak megtanulni ide-oda ugrálva összetett rendszerben gondolkodni.

2018. jún. 17. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
16%

Utolsó: értem, és pontosan erre írtam (helyesebben nem én, hanem a kérdés szakértői), hogy a korszerű online oktatási platformok középtávon el fogják söpörni a hagyományos egyetemi oktatást, és az informatikával kezdik.


Nézz meg egy Udemy kurzust, nem értek egyet mindennel, ami ott van, de egy teljesen naprakész, használható tudást ad, és a curriculumot folyamatosan alakítják. Nyilván ezek csak nanodegreek, amelyek egyetemen max a specializációnak felelnek meg, de azért képet lehet ebből alkotni arról, hogy hogy fog kinézni az oktatás jövője.


Azzal teljesen egyetértek, hogy az igazán mély ismereteket csak egyetemen lehet megtanulni (kezdve a komoly matektól, mátrixalgebrán át a fentebb belinkelt operációs rendszerek alapjai c. tantárgyig); azonban az a kifogásom az informatika szakokkal kapcsolatban, hogy túlzottan is le vannak maradva (mondjuk pont a fentebb linkelt utolsó kurzus nagyon jónak tűnik).


Szóval jó az a mérnökinformatikus, én csak azt mondom, hogy szerintem a villany- és gépészmérnök jobb. Személyes vélemény a Kérdező kérdésére.

2018. jún. 17. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
12%
* Udacity nanodegree nem Udemy, csak elírtam.
2018. jún. 17. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
15%

"más szakokon, például jogász, gépész, bölcsésztanár a curriculum sokkal jobban leköveti a valóságot"

Na jó, ezután már nincs mit mondani nagyon. Az egy dolog, hogy te delúziókban ringatod magad, de ezt lehetőleg ne kürtöld világnak.

2018. jún. 17. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
37%
Utolsó: mivel egyetemi oktató vagyok, van némi fogalmam a dolgokról.
2018. jún. 17. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
71%
Utolsó: Az jó, és milyen területen? Én bölcsésztanárokat tanítottam évekig, és megsúgom, olyan szinten nincs köze a gyakorlathoz az egyetemnek, hogy számalmas.
2018. jún. 17. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:
56%
A bölcsészkar esetében a "gyakorlat" kicsit máshogy értelmezhető. De ha a végzett történészt be tudod küldeni egy gimibe töriórát tartani, vagy a régészt ásatásra, illetve a curriculum megfelel a legújabb tudományos elvárásoknak, akkor az szerintem már közelebb áll a valósághoz, mint a "'megtanultam az úgynevezett alapokat – most pedig elkezdhetem tanulni a szakmát" típusú képzések.
2018. jún. 17. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!