Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Egyéb kérdések » Milyen órát tennél kötelezővé...

Milyen órát tennél kötelezővé általános és középiskolákban?

Figyelt kérdés

Sokat olvastam mostanában arról, hogy vannak elméletek, miszerint kötelezővé kellene tenni a hittan - vagy erkölcsoktatást.

Attól függetlenül, hogy nem támogatom, elgondolkodtam azon, mit lehetne még bevezetni.

Személy szerint az ezotériára gondoltam - na nem kell megijedni, én az ezotéria történelmét mutatnám be, illetve a főbb elveket. Ma ugyanis főleg a tudatlanságból származik, hogy az embereket könnyű mindenféle telefonos jóslással, ingázással meg miegyébbel hülyíteni, nem is beszélve a démonidézésekről, meg Qujita-táblákról.

Tehát én például ajánlanám, hogy egy hozzáértő ember - ha akad ilyen mondjuk heti egyszer tartson ezoterika-történelmet. Persze nem baj, ha valaki hisz a jóslásban, de ha annyira akar magának jósolni, azt megteheti ingyen otthon is, nem kell tízezreket fizetni egy szélhámosnak.


Azért nem kell halálosan komolyan venni ezt a felvetést:)


2010. szept. 14. 12:14
1 2 3 4 5
 21/43 anonim ***** válasza:
52%
Én inkább csökkentenék. Kémiára, fizikára, matematikára, ének-zenére a mai formában semmi szükség nincs. Komolyan, a természettudósokon kívül használja valaki bármire is az ott tanítottakat? Vagy emlékszik az 5 %-ánál többre egyáltalán?
2010. szept. 14. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/43 anonim ***** válasza:
100%

Támogatnám, hogy minden iskolában legyen hit és erkölcstan, s mindenki azt válassza, amely felekezethez tartozik (katolikus - katolikus hittan, református - református hittan, aki nem vallásos vagy egyéb vallású, az a kettő közül szabadon oda megy, ahová szeretne, de kötelező lenne részt vennie)


Bevezetném az illemtant (így a gyerekek elsajátíthatnák, hogyan kell étteremben, színházban, utcán viselkedni, mit illik az asztalnál és mit nem, hogyan kell öltözködni), bár ezt sem osztályoznám, mint ahogyan a hittant sem.

Inkább úgy tudnám elképzelni, hogy a tanár gyűjtőmunkák, szorgalmi feladatokon, házi dolgozat stb. keresztül "osztályozza" a gyerekeket. Nem az a cél, hogy 5-ös vagy 3-as, hanem, hogy ragadt -e rá valami.


Egészségtan: a biológiához kapcsolva 8.-ban érdemes lenne, ahol az elsősegélyt meg lehetne tanítani, hogy mit csinálunk darázscsípés esetén, vagy ha valaki belelép egy rozsdás szögbe.

2010. szept. 14. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/43 anonim ***** válasza:
100%
13:45 - Nem tudom, mit tanítanak autóvezetéskor, mert nekem nincs jogosítványom, de nem egyszer balesetet előztem meg GYALOGOSKÉNT, holott a zebrán és zöld gyalogos lámpánál nekem lett volna elsőbbségem, de az autósok - nem mentő, nem villogós autó - rohantak, száguldottak, majdnem elütöttek. Ezek szerint mégse elegendő az, amit autóvezetéskor tanítanak. És aki netán még körül se néz, csak megy a zebrán és elindul a zöld lámpánál, talán elütik, és mehet a kórházba (járt így ismerősöm, neki volt elsőbbsége, de mégis belerohantak).
2010. szept. 14. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/43 anonim ***** válasza:
68%

Az a helyzet, hogyha a hittant kötelezővé tennék, csak még jobban megutáltatnák a hitet. Tudom, egyházi általánosba jártam, kötelező volt a templom, heti 2 hittan és egy életre meggyűlöltem ezt a vallás dolgot, ahogyan mások is, akik idejártak.


Az elsősegély is jó ötlet, viszont akkor rengeteg gyerek ájuldozna folyton, mert még nálunk is (egészségügyi suli) is rosszul lettek, hát még mondjuk egy 10-12 éves kisgyerek. Ezt mindenképpen választhatóvá tenném.


Ugye most van heti 3 óra tesi. Ebből az egyiket kinevezném önvédelmi órán, ahol alapvető dolgokat meg lehetne tanulni, persze nem feketeöves karatemestert faragtatnék a gyerekekkel, csak ha mondjuk néhányan rászállnának mondjuk a telefonjára, akkor legyen mersze szembeszállni.

2010. szept. 14. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/43 anonim ***** válasza:

nos, sok ötletem van. de ezt csak gimisekre vonatkozik.

először is hasonló rendszer lehetne, mint az egyetemen, hogy vannak kötelező órák, és vannak kötelezően választhatóak.


kötelezők: matek, magyar nyelv és irodalom, tesi, idegennyelv (angol), történelem, kémia-biosz-földrajz-fizika alapismeretek (akit jobban érdekel, az felveheti kötelezően választhatóként egyenként is)

egészség-és háztartástan.


kötelezően választható: kémia, fizika, biosz, földrajz, társadalomismeret, ének-zene, művtöri, média, egyház-és bibilaismeret, idegen nyelv (német, francia, olasz, spanyol)


így mindenki azt tanulhatná, ami érdekli, és nem azzal telne az óra, hogy a tanár fegyelmez.

2010. szept. 14. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/43 anonim ***** válasza:
100%

Hittan maximum választható tárgyként, nem kötelezőként, főleg, hogy sokan otthon sem kapnak vallási nevelést, így csak lázadnának. (Pl Nálunk azok jártak evangélikus hittanra, akik nem voltak megkeresztelve, és nem igényelték az effajta dolgokat. Nem is nagyon volt óránk. haha)


Kreszre szükség van, mert gyalogosként, kerékpárosként is jó, ha tudják, mikor van elsőbbségük, mikor nem. Hogyan is kell közlekedni.


Környezetvédelem, és nem csak annyi, mint nálunk, hogy hetente egyszer az egyik osztály szemetet szed, míg a másik kidobálja a papírt az ablakon.


Tesi mindennap, de nem úgy, ahogy manapság van, 12 perces futással, magasugrás osztályzással. Lényeg a mozgáson, kikapcsolódáson legyen.


Mivel szakközépbe jártam, így nekünk nem volt ének, de ha valaki akarja tanulni, az fel tudja venni.


Nyelvoktatás normálisan általánosban. (A mi esetünkben A-év és B-év, A-évesek németet, B-évesek angolt tanulhattak, választani nem lehetett.) Lehessen választani, lehetőségnek még francia, spanyol, olasz.

Az ezotériatörténet inkább csak felvehető tárgyként. Ilyennek ajánlanék (világ)vallástörténetet, mitológiatörténetet. Mert akkor, ha ez valakit érdekel, tanulhatná, de akit nem, arra nem lenne ráerőltetve.

2010. szept. 14. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/43 anonim ***** válasza:
18:15 - Tudtommal vannak ilyen választási lehetőségek a gimikben, fakultációnak hívják.
2010. szept. 14. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/43 anonim ***** válasza:
100%

tegnap 13:45:

Azért lenne szükség napi 1 tesire, mert hozzá kéne szoknia mindenkinek, hogy testmozgásra naponta van szükség. 45 perces tesinél nem 30 perc bemelegítés+15 perc egyéb a szokás, hanem inkább fordítva, a legtöbb mozgásformához nem szükséges feltétlenül 30 perc bemelegítés, mondom ezt úgy hogy rendszeresen sportolok és több sportággal is volt dolgom. Egyébként azt kéne tudatosítani a gyerekekben, hogy a mozgás nem olyan, hogy szeretem-nem szeretem, aki csak a számítógép előtt szeret ülni(informatikus vagyok), annak is szükséges, ez olyan mint a fogmosás.


Jogsija meg nem lesz mindenkinek, és addig is közlekedni kell gyalog vagy bicajjal(kerékpáros közlekedéssel amúgy pontosan olyan szinten kell tudni a szabályokat, mint autóval).


Én tanultam elsősegélynyújtást is meg bioszt is, és a kettő köszönő viszonyban sincs egymással, hogy mit tanítanak. Olyat mondasz, mint ha azt állítanád, hogy ha tudom hogyan működik a folyadékkristályos kijelző, akkor tudok LCD kijelzőket javítani.

2010. szept. 15. 01:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/43 anonim ***** válasza:
67%

tegnap 14:04:

Bölcsész lehetsz :-)


Először is matematikára mindenképpen szükség van, mert az összes természettudomány meg műszaki, mérnöki tudományok alapja, emellett rengeteg részét a hétköznapi életben is használod(számolás, százalék számítás például). De egyébként anyám aki tanított kereskedő-boltvezetőket, leginkább a hiányos matematika tudásukkal küszködött, mert egy 3 változóból álló képletet nem voltak képesek átalakítani. Mert a kereskedelemben is minden a számokról szól, ahogy az élet sok más területén. És akkor térjünk vissza az iskolához, akik továbbtanulnak, azok természettudományi, gazdasági, informatikai, mérnöki szakokon mindenképpen használni fogják a matematikát, ezért ha már középiskolában ellehetetlenítenék, ahol amúgy csak nagyon az alapokat tanítják, akkor ellehetetlenítenék a főiskolai/egyetemi képzést, mert annyi idős korban, felsőoktatási körülmények között alapoktól már nem lehet. Egyébként így is kevés a mérnök, mert rohadt nagy divat lett rühellni a matematikát(celebek is jópofiznak azzal, hogy mennyire rosszak voltak belőle, de magukat műveltnek tartó emberek is). Egyébként én is utáltam, és amivel a matematikusok foglalkoznak, azt a részét ma is utálom, viszont szükséges használnom a gyakorlati részét.


Ami pedig a fizikát, kémiát, biológiát illeti, ezekre azon kívül hogy szintén a továbbtanulás miatt van szükség(oké fakt, de a faktosodás később van, és az alap óra amúgy sem megy bele túl mélyre), ezek azért is fontosak, mert a gyerek fogékony a világ megismerésére(ha nem hülyítenék, de az más kérdés...), másrészt pedig alapvető természettudományos ismeretek hiányában könnyen megvezethetőek az emberek az áltudományos izékkel.

2010. szept. 15. 01:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/43 anonim ***** válasza:
Egyébként aki szerint a természettudományos tárgyakra nincsen szükség, azokat kérdezem, irodalomra miért van szükség? Én teljesen értem miért van, de a magyarázat, az általános műveltség ugyanúgy megvan a természettudományos területen is, még ha egyesek szeretnek dicsekedni azzal, mit nem tudnak. Az irodalom olvasásához meg nem kell irodalom óra, azt szórakozásból teszi az ember.
2010. szept. 15. 01:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!