Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Nyelvek » érvelő levelet kell írnom, ez...

érvelő levelet kell írnom, ez milyen lett? A hibákat kijavítanátok légyszíves?

Figyelt kérdés

Dear Sir/Madam,


I am writing to complain about the terrible service provided by your hotel chain when I stayed one of these for two days.

Fist of all, i ordered a porter to carry my baggage and show me the ways to my room but no one turned up. Even though the the receptionist told me "calm down" and offered me to wait 10 minutes at the hall. That's all right but i was waiting more than two hours for the help and to make matters worse nobody announced that there was no porter all week long because of the half-yearly holiday.


Secondly, i was awfully disappointed by the extremely unreliable room service. I ordered two simple dishes. However they took over an hour to arrive and were cold.


Furthermore, your brochure said a magnificent, charming pool was available for all the guests, outside, in the area of the hotel as well as a 24-hour cocktail bar. In fact these were closed for repairs during my stay.


I am absolutely speechless and indignant. I can say without any doubt, this was one of the most terrible 2 days in my life. I booked in advance but the hotel has no record of my reservation. For these reasons I do not feel I received value for money and I believe I should receive some compensation. I look forward to hearing from you as soon as possible.


Yours faithfully,



Ez életem első érvelő levele, kérlek ne nézzetek le engem a hibáim miatt, éppen azért írom ide, mert szeretném ha tanulnék a hibákból, és nem akarom később ugyanazokat a hibákat elkövetni, nagyon kezdő vagyok még. Szeretnék még csiszolni rajta. Előre is nagyon szépen, hálásan köszönet a kedves, hasznos segítségekért!


2011. jan. 23. 18:53
 1/9 anonim ***** válasza:
53%

"when I stayed one of these for two days."

Javitás: "when I stayed IN one of there for two days"


"and show me the ways to my room"

Javítás: "and show me the way to my room"


"told me "calm down""

Ajánlat: "told me to calm down"


"offered me to wait 10 minutes at the hall."

Javítás: "offered me to wait 10 minutes in the hall."


"That's all right"

Javítás: "That was all right" (formal letterben soha ne vonj össze)


"half-yearly holiday."

Nekem ez personal nagyon furán hangzik, de nyelvtanilag szerintem helyes


"However they took over an hour to arrive and were cold."

However után ,

"In fact these were closed for repairs during my stay."

In fact után is ,


És sok helyen I-t kis i-vel írtad.


Valószínűleg ezek inkább elírások/elnézések, mint olyan dolgok amiket nem tudsz...


Csak egy bajt láttok, ez nem érvelő levél, hanem panasz levél...


Fogalmazásban nem igazán tudok tanácsot adni, talán az egyetlen dolog amit én kihagynék az a "I booked in advance but the hotel has no record of my reservation". mert a összefoglaló részben még egy érvet behozni szerintem snassz, de ez csak az én véleményem. És akkor már "For there reasons" helyett "Because the reason I've mentioned above".

2011. jan. 23. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

FAILjavítás:

Because of* the reasons I have mentioned above

when I stayed in one of these*

2011. jan. 23. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
nagyon szépen köszönöm első válaszoló!!!! Rengeteget segítettél! De hülye vagyok, nem is értem miért írtam érvelő levelet...elnézést az elírás miatt! Nagyon hálás vagyok a segítségedért, és a tanácsokért!:) Te aztán vágod az angolt;) Nagyon szép estét kívánok neked!:)
2011. jan. 23. 20:12
 4/9 A kérdező kommentje:

bocsi


*első, és egyben második válaszoló:)

2011. jan. 23. 20:13
 5/9 anonim ***** válasza:

Egy kicsit atfogalmaztam.


Feedback re service and facilities

I am writing to complain about the inefficient service provided by your hotel chain when I stayed at one of these for two days.


I have requested a porter to help with my baggage and to show me the way to my room but no one was available. Receptionist on duty has promised all misunderstanding will be cleared up within 10 minutes. Unfortunately help did not arrive for another 2 hours. Reason given for this inadequency was it is because staff is on their annual holidays.


Furthermore, my disappointment in this establishment did not stop here. Room service did not live up to expectations either. Having ordered two simple dishes, they've arrived an hour later, cold.


Your brochure is advertising a magnificent, charming outdoor pool that would be available for use by all guests, including a 24 hour cocktail bar. In fact these facilities were closed for repairs during my stay, but was not mentioned before, during or after booking my stay.


I am absolutely astonished at this lack of service, as well, as no alternative arrangements have been offered. My feedback, without a doubt, would be that this was one of the most unenjoyable short break I have had.

I booked in advance but the hotel has no record of my reservation.


For the above reasons I do not feel my custom was wanted or even appreciated. I have left this hotel, apparently prizing itself as reputable, disappointed, upset, and feeling cheated.


I would welcome an offer of rectifying these issues from you. I am looking forward to a valid explanation and a refund/compensation.

Thanking you for your attention, looking forward to your timely reply and a mutually satisfactory resolution.


Yours faithfully,

2011. jan. 24. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
wooooow nagyon szépen köszönöm:) nagy hasznomra lesz a leveled a későbbiekben, szóval nagyon hálás vagyok! köszönöm, hogy volt ennyi időd, türelmed, hogy egy ilyen levelet megírj egy idegennek! hány éve tanulsz angolt? most hány éves vagy?
2011. jan. 24. 17:49
 7/9 anonim ***** válasza:

Szivesen. Nem okoskodasbol hanem azert fogalmaztam egy kicsit, mert ilyen szavakat, hogy "terrible, awful, that's all right", nem nagyon hasznalunk hivatalos, foleg panaszos levelben. Nem vesznek komolyan.

Az sem volt nagyon jo, hogy ez a ket nap volt a legroszabb eletedben. Lehet hogy igy van, es remelem rosszsabb nem lesz, de ez egy tulzas egy ilyen levelhez. Vegul is kihivtam oket, hogy adjanak valami megfelelo ajanlast nem feltetlen penzt, hanem mondjuk lehet hogy meghivjanak ingyen meg egy par napra, vagy legalabb egy reszet adjak vissza a penznek, stb.

Nagyon fontos hogy vegul is kihagytad az ott tartozkodasi datumokat. Egy ilyen levelhez ez is kell, es masolat a kifizetett osszegnek, foleg hogy nincs rekordjuk a bookingolasodra. Ezeket meg csusztasd be meg valahova.

Angolul beszelo orszagban elek.

2011. jan. 25. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Szivesen. Nem okoskodasbol hanem azert fogalmaztam at egy kicsit, mert ilyen szavakat, hogy "terrible, awful, that's all right", nem nagyon hasznalunk hivatalos, foleg panaszos levelben. Nem vesznek komolyan.

Az sem volt nagyon jo, hogy ez a ket nap volt a legroszabb eletedben. Lehet hogy igy van, es remelem rosszsabb nem lesz, de ez egy tulzas egy ilyen levelhez. Vegul is kihivtam oket, hogy adjanak valami megfelelo ajanlast nem feltetlen penzt, hanem mondjuk lehet hogy meghivjanak ingyen meg egy par napra, vagy legalabb egy reszet adjak vissza a penznek, stb.

Nagyon fontos hogy vegul is kihagytad az ott tartozkodasi datumokat. Egy ilyen levelhez ez is kell, es masolat a kifizetett osszegnek, foleg hogy nincs rekordjuk a bookingolasodra. Ezeket meg csusztasd be meg valahova.

Angolul beszelo orszagban elek.

2011. jan. 25. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

köszi a jó tanácsokat,egyáltalán nem vettem okoskodásnak, még örültem is, hogy valaki ennyire foglalkozott ezzel a levéllel, nagyon tetszettek az ötleteid, nekem ilyenek eszembe sem jutottak:(( pedig én tényleg igyekszem, bár még csak 16 éves vagyok, de akkor is..:S

de jó neked, hogy olyan helyen élsz ahol minden nap tudod gyakorolni...látszik is:)

2011. jan. 25. 17:55

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!