Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Szokások, etikett » Az itt lévő emberek 80-85%-val...

Az itt lévő emberek 80-85%-val nem lehet rendesen vitatkozni, vagy beszélgetni, így érzitek ti is? Nagyon cseszi az agyam az emberi hülyeség.

Figyelt kérdés
2009. nov. 19. 12:42
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
81%

Az a gond, hogy a gyerekeket nem tanítják meg vitázni az iskolában. Minket tanítottak (igaz, hogy már a főiskolán), de én se tudok tanulatlan és bunkó emberekkel vitázni, akiknek nincsenek érveik, csak mondják a magukét.


Sokan úgy gondolják, elég, ha a másik képébe mondják a véleményüket, logikus érvelés meg sehol. Esetleg még le is hülyézik a másikat, amiért más a véleménye.


A másik probléma, hogy sokan hajlamosak úgy tenni, mintha annyira nagyon értenének egy témához, és csak azt hajtogatják, amit a tévében hallottak vagy a neten olvastak, közben meg fogalmuk sincs az egészről.


Az is gyakori, hogy az emberek olyan dolgok miatt esnek egymásnak, ami teljesen relatív, valakinek tetszik, valakinek nem. Pl. milyen hülyeség azon vitatkozni, hogy a kék jó szín-e vagy sem, vagy hogy xy jó színész vagy rossz. Az ilyesmire aztán végképp nem lehet mit mondani...

2009. nov. 19. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:

kb.


Én igazából abban látom a problémát, hogy sokan olvasni értelmezni nem bírnak két sorral feljebb, volt olyan, hogy belémkötöttek olyasmi miatt amit egy kommenttel feljebb írtam le pont ellenkezőleg. Volt ahol kitalálták, hogy én ezt meg azt mondtam, pedig kérdező voltam ott is, így nagyon kitűnik, hogy mit írtam én.


Sokan egyszerűen nekiállnak kötekedni, semmi érdemlegeset nem írnak persze.


Az a kedvencem amikor valaki meg csak fújja a hülyeségeket, de amit írok neki azt mintha észre sem veszi, vagy kivesz 1-2 mondatot és arra ráugrik ami így már más értelemmel bír.


A legutóbb meg lezsidóztak mert úgy gondoltam, hogy az emberek így megérdemlik a sorsukat, ha ennyire hülyék. (Mellesleg jobbik párti vagyok, én nem zsidózom)


És akkor leugatják azokat akik ki akarnak menekülni külföldre. Ott sincs kolbászból a kerítés ott is vannak hülye emberek, de ami itt folyik az már tényleg sok. Persze vannak helyek ahol még ennél is rosszabb, el se merem képzelni.

2009. nov. 19. 13:00
 3/15 anonim ***** válasza:
79%
Egyetértek. Ez van sajnos. :(
2009. nov. 19. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:
azt hozzáteszem, hogy sajna ez nem csak a gyakorin van így, hanem az egész országban.
2009. nov. 19. 13:01
 5/15 Nemo kapitány (V.A.) ***** válasza:
81%

Egyetértek.

Csak azért, hogy fokozzam a kontrasztot:

Voltaire így fogalmazott: „Uram, nem értek egyet Önnel, de az életemet is odaadnám azért, hogy szabadon elmondhassa véleményét!"


Hol vagyunk mi ettől?

2009. nov. 19. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
73%
Nálunk a vitakultúra annyiban merül ki, hogy elmondjuk mi mit gondolunk, meghogy a másik k*rvaanyját, és máris igazunk van. Amúgy engem is idegesít ez, főleg, amit a kérdező is írt, miszerint egy-egy mondatot kiragadnak egy komplex érvelésből, majd bebizonyítják, hogy az önmagában nem állja meg a helyét, és ezzel el is van intézve a dolog.
2009. nov. 19. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
70%

Az első válaszra reagálnék!

Nemcsak az iskolában kellene tanítani a vita megfelelő menetét,hanem a családban is!Az én szüleim soha nem mondták nekem,hogy azért,mert az én kenyeremet eszed...De a férjemmel például szintén nem lehet kultúráltan eszmét cserélni,mert meg sem hallgatja az én álláspontomat,ha igen és valamit igaznak lát,akkor pedig támadásba lendül,mert nem bírja elviselni,ha nem neki van igaza,vagy nem mindenki az ő véleményét osztja!A szülei is pont ilyenek,diplomás létükre a sima beszélgetések vége is:"Kussoljál már!"

2009. nov. 19. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
50%
Ezaz... suliba is, valamiért összeszólalokunk és megse hallgatnak, csak monjdák a magukét..direkt, mert tudják, hogy nekem van igazam, és azt hiszik, ha nem hadják a másikat szóhoz jutni, akkor nekik van igazuk... Főleg, ha az illető nagyszájú, és nem hadja magát, és hangosan beszél, akkor egy idő után nem irok mit mondani, mert végig se hallgat... csak mondja, mondja, ugy, hogy ne hallja, amit mondok, meg mondja, hogy lesz*rom, nem érdekel... de igenis érdekli, épp ezért beszél hangosan, megállás nélkül, hogy ne hallja, hogy nekem van igazam, és akkor elvan intézve... na ebből q*vára elegem van!
2009. nov. 19. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
69%

Szerintem ez erős túlzás.

Szerintem 10-15% az, aki elkönyveli, hogy te hülye vagy, ha mást gondolsz, mint ő, a maradék 65-70% pedig csak egyszerűen nem tartja... "méltónak" ilyen kérdéseket itt megvitatni.

Kulturáltan vitatkozni csak élőben lehet. Neten nem.

2009. nov. 19. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
69%

Első vagyok, látom, egyesek azért magukra ismertek a hozzászólásomból, és hogy büszkeségüket megvédjék, nyomkodni kezdték a piros kezet :)


A komment megírásának időpontja: ma 13:00: A szövegértés is egy elég komoly probléma, szintén az iskolában találtam meg a gyökerét (ez sajnos munkahelyi ártalom, mivel pedagógusnak tanulok :D), az általános iskolai tanítók azon versengenek, kinek az osztálya tanul meg hamarabb írni-olvasni, azzal viszont nem foglalkoznak, ha egy gyerek lemaradt és többet kellene gyakorolni vele. Az ilyen gyerekek örülnek, ha a betűket ki tudják olvasni, nemhogy még értelmezzék is a szöveget, és ez sajnos berögzül, később se lesznek képesek rendesen felfogni egy-egy írott szöveg lényegét.


A válasz megírásának időpontja: ma 13:17: Igen, tényleg jó lenne, ha a családok otthon foglalkoznának a vitatkozás tudományával, de ha a szülőket nem tanították meg vitatkozni az iskolában, akkor hogy várhatnánk el tőlük, hogy megtanítsák a gyerekeiket?


A válasz megírásának időpontja: ma 13:41: Van olyan netes ismerősöm, akivel élőben még sohasem találkoztam, mégis nagyszerűen meg tudjuk beszélni a dolgokat, pedig eléggé különböző a mentalitásunk. Egyszerűen meghallgatjuk egymás véleményét, és nem küldjük el a másikat az örömlánynak minősített nőnemű felmenőjébe, hanem elfogadjuk az álláspontját és kulturáltan reagálunk arra.

2009. nov. 19. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!