Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Tényleg igaz az, hogy az...

Tényleg igaz az, hogy az Isten azért bocsátotta meg az emberek bűneit, mert keresztre feszítettük Jézust?

Figyelt kérdés
Nem értem, hogy miért kell vért ontani ahhoz, hogy meg tudjon bocsátani? Anélkül nem tudott volna megbocsátani az emberek bűneit? De, ah igen akkor Jézus miért halt meg?
2019. okt. 29. 16:14
1 2 3 4 5 6 7
 61/62 szp72 ***** válasza:

@ "mit jelent az a gonoszság hatalma csak úgy lenne csökkenthető, ha az emberiség úgy viselné el ezeket a károkat és szenvedéseket, hogy közben nem vétkezik, hanem hűséges marad?"


Minden szenvedés végső soron a bűn következménye, még akkor is ha nem látszik az összefüggés. Ha például valaki lop, annak nem természetes következménye mondjuk a torokfájás, de mégis lehet összefüggés a kettő között. Ugyanis minden bűn a súlyosságától függően kisebb-nagyobb mértékben a gonosz szellemi lények hatalmát növeli, akik a hatalmukat betegségek, katasztrófák vagy más szenvedések okozására is használhatják.


Az ártatlanok szenvedése is a bűn következménye, csak nem a sajátjuké hanem másoké. Ha például az apa elissza a keresetét, a gyermekei is éhezni fognak. S persze itt is érvényesülhet a nem természetes összefüggés, az előző példánál maradva, ha valaki lop, az valami szellemi módon okozhatja egy másik ember, mondjuk a gyereke torokfájását is. Tehát minden egyes emberi bűn az embereken bosszulja meg magát, de nem feltétlenül a elkövetőn.


A Sátán hatalma hasonlítható egy terrorszervezet működéséhez. Minden egyes elkövetett bűn, olyan mint ha valaki kisebb-nagyobb összegekkel támogatná a terroristákat, akik csak az összegyűlt pénz mértékében vitelezhetik ki kisebb-nagyobb terror akcióikat. Az ártatlanok, a hűségesek terrorizálása azonban úgymond sokba kerül, mert nem csak terror szervezetek, hanem őrző-védő szolgálatok (őrangyalok) is léteznek, s a védelmük legyőzése alaposan lemeríti ezt a terror kasszát, ami ugye a Sátán és a gonosz szellemi lények hatalmát jelképezi.


Azonban az ártatlanok az igazságtalan szenvedés következtében sokszor meginognak, s nem maradnak hűségesek, hanem maguk is kisebb-nagyobb bűnöket követnek el, ezáltal a sátáni terror eszközeivé és annak növelőivé válnak. Ha azonban hűségesek maradnak az igazságtalan szenvedések közepette is, akkor az egész terrorakció felesleges volt, úgymond kidobott pénz, a Sátán hatalma csökken. A hűségesek szenvedése elnyeli a hűtlenek büntetését, ami lehetőséget ad a hűtleneknek, hogy jobbá legyenek, hiszen könnyebb úgy hűséges lenni, ha nem éri őket akkora megpróbáltatás. Minden ártatlan és hűséges szenvedés valójában átvállalt szenvedés, amely a bűnösök terhét csökkenti, ami egyben lehetőség a javulásra.


Jézus Krisztus azért lett emberré, hogy az ő hűsége, az ő átvállalt szenvedése lehetőséget nyisson a bűnösöknek a megtérésre. A Sátán úgymond olyan sokat költött Jézus legyőzésére, teljesen feleslegesen, hogy a hatalma alapvetően megroppant. Az emberek Jézus Krisztus megváltó halála következtében jobb emberekké válhatnak, s eljön majd a pillanat, amikor a keresztények hűsége teljes győzelmet arat.

2019. nov. 18. 01:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 62/62 szp72 ***** válasza:

@ "A Korán úgy foghalmaz hogy Allah azért teremtette az életet és halált hogy ezzel próbára tegye az embereket:"


S a szenvedést? Azt is ő teremtette? Azt is ő akarta? Meg akart kínozni az embereket, hogy megtudja hűségesek-e? A keresztény tan szerint a szenvedés a bűn következménye.


@ "Mindenki maga dönti el hogy jót cselekszik vagy rosszat de ez alapján lesz majd a számonkérés is. Ennyire egyszerű és érthető az iszlám szerint."


Hát a kereszténység szerint ez nem ennyire egyszerű. Valakinek több lehetősége van, hogy jobb ember legyen valakinek kevesebb. Van aki egyszerűen rossz környezetbe születik, például egy hamis vallásba. Nem egy szintről indulunk, mindenkit a lehetőségeihez mérten a saját lelkiismerete és a saját szája alapján ítélnek meg.


@ "Az eddigi írásodból viszont megint nem derült ki, hogy jön ide Jézus megváltó halála."


Úgy jön ide, hogy az embereknek egyszerűen nincs esélyük megtérni, nincs hozzá erejük, hogy jobb emberek legyenek. A megváltás illetve megváltás elfogadása, vagyis a Jézus Krisztusba vetett hit által nyílik erre lehetőség. Természetesen Jézus Krisztusba vetett hit nélkül is lehet valaki többé-kevésbé jó ember, mert szerencséje volt, s nem sokszorosan terhelt sorsot örökölt. A Jézus nélküli jóság azonban fogyatkozó jóság, míg a Jézusba vetett hit növekvő jóságot eredményez.


@ "Miért ne tudna? Ennek így semmi értelme. Isten megbocsát ha akar. Hogy a szellemi lényeknek milyen szabadsága van, semmi köze ahhoz hogy Isten megbocsát vagy sem."


A megbocsájtás az a büntetés elengedését jelenti. Aki bűnt követ el, az a Sátán hatalmába kerül, aki mindenkinek alaposan megfizet. Isten nem parancsolhatja a Sátánnak, hogy fogja vissza magát, azért nem teheti, mert szabadságot adott neki. Sátánnak joga van a bűnöst kínozni. Isten egyszerűen nem bocsájthat meg csak úgy, mert nem teheti félre a bűnt csak úgy, mert nem így működik a világ, amit teremtett. Az emberi bűn emberi szenvedést okoz, ezen már nem változtathat, viszont emberré lehet és átvállalhatja a szenvedést. Ezt megteheti, s meg is tette.


@ "Az egyén teheti jóvá saját hibáit."


Ha megöltél egy embert azt, hogy teszed jóvá. Nem tudod jóvá tenni legfeljebb enyhíteni tudod a hozzátartozók fájdalmát. Ha rászoksz a kábítószerre, azt hogy teszed jóvá? Mondjuk leszoksz róla, ha van hozzá erőd, de nem leszel a régi, legfeljebb ha nem kerültél bele olyan mélyen. S ha nincs hozzá erőd? Ha már olyan mélyen benne vagy? Hogy teszed jóvá? Az igazán nagy bűnöket nem lehet jóvá tenni. Az igazán nagy bűnök jóvátehetetlenek, éppen azért nevezzük súlyos bűnnek. Jézus Krisztus azonban képes jóvátenni azt, amit mi nem tudunk. Ha valaki beleesik a szakadékba, s nem tud kijönni, akkor valakinek érte kell mennie, különben nem jön ki soha.


@ "Ennek sincs semmi értelme. Ártatlannak kell szenvednie mások bűne miatt amit semlegesít? Ha a szomszédod egy gonosztevő és szenvedést okoz, neked is szenvedned kell hogy semlegesítsd azt a szenvedést amit okozott? Ez így szerinted értelmes?"


Ha a szomszédom gonosz és rosszat csinál nekem, akkor logikusan szenvedni fogok akár tetszik akár nem. Ha én a szenvedés hatására hűtlenné válok, akkor többé-kevésbé én is gonosszá lettem. A szomszéd, aki szenvedést okozott nekem az bűnhődést érdemel, de ha hűségesen szenvedem a bűneit, akkor ez a bűnhődés elmaradhat, vagy többé-kevésbé elmaradhat, vagy ha Isten úgy akarja egyáltalán nem marad el, hanem más arra érdemesebb emberek kapják a kitartó hűségemből fakadó büntetés elengedéseket. Az emberi bűn emberi szenvedést okoz, ez számomra logikus. Jogos büntetést csak ártatlan szenvedés semlegesíthet ez is teljesen logikus. Ha adós vagy, akkor vagy te fizetsz vagy helyetted valaki más, mit nem lehet ezen érteni?

2019. nov. 18. 03:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!