Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Jézussal kapcsolatos kérdés?...

Jézussal kapcsolatos kérdés? Mit gondoltok?

Figyelt kérdés

Jézussal kapcsolatos ereklye a torinói lepel és Veronika kendője. Bizonyos nézetek szerint a kettő ugyanannak az arcnak a lenyomatát mutatja:

"Veronika kendőjeként emlegetett selyemfátyol száz százalékos egyezést mutat a torinói lepellel az arc méretében és karakterében Blandin Paschalis Schlöner trappista szerzetesnővér kutatásai alapján. Míg a torinói kép a még halott Jézust ábrázolja, csukott szemmel, addig a manoppellói kendő a feltámadás pillanatát mutatja."

Forrás: [link]


A torinói lepel:

[link]

[link]


A kendő:

[link]


Itt a kettő közötti hasonlóság:

[link]

Vagy legalábbis bizonyos képek próbálják megmutatni, miért hasonlítanak.


Nem mondom, hogy kizárt dolog, hogy a kettő ugyanaz az arc, de ha bizonyos képeket megnézek, akkor valahogy nekem mégse fedi teljesen egymást a kettő.

A torinói lepel újra másképpen:

[link]

(Egy Femina-cikkben van ez a kép, de a cikk most szerintem nem lényeges: [link]

A kendő: [link]


Az arcforma valóban hasonlónak tűnik nekem, de a szemek, az orr, a száj nem egy és ugyanaz szerintem, én eléggé különbözőnek látom a kettőt. Legalábbis ha külön-külön megnézek róla egy képet.

A Veronika kendőjén látható arc ábrázolása meg valahogy nekem tipikus középkori ábrázolásnak tűnik, Jézus pedig az ókorban élt, valahogy kicsit furcsa.


Számomra valami ilyesmi tűnne a leghihetőbbnek (ha ezek közül kellene választani) a torinói lepel alapján és az ókori emberek kinézetét meg a közel-keleti embereket alapul véve:

[link]



Itt a torinói lepel alapján egy másik arc, de nekem valahogy ez sem olyan hihető, mert szerintem olyan mintha egy 50-60 éves ember arca lenne, Jézus meg fiatalabb volt jóval, gondolom, hogy aki fiatal, az fiatalnak néz ki:

[link]

(Ez innen van: [link]


Persze nem vagyunk szakértők (ha esetleg van itt történész vagy teológus vagy hasonló, aki ért hozzá, az vegye úgy, hogy rá nem vonatkozik), csak érdekes kérdésnek tartom és kíváncsi lennék, hogy ki mit gondol az egészről és ki ért velem egyet, ki gondol mást.

Természetesen akárhogy is nézett ki Jézus, semmi nem változtat az értünk vállalt szenvedésének és feltámadásának jelentőségén, csak engem nagyon elgondolkodtatott ez.


Egyébként Veronika kendőjét is vagy 20féle módon ábrázolják, de azt hiszem ez az eredeti, amit linkeltem.



2021. máj. 29. 15:16
1 2 3 4
 21/37 Demion ***** válasza:
0%

"Valamilyen lepel akkor is ott volt és az ott maradt, nem vitte magával a mennybe. És a feltámadás után jártak is ott többen, látták, hogy üres a sír."


Mi van, ha nem volt sem feltámadás, sem mennybemenetel? Csak eltemették Jézust a lepellel együtt. Erre nem gondoltál?

2021. máj. 29. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/37 anonim ***** válasza:
100%

A mai napig nem tudták rekonstruálni a leplet, senki se tudja hogy készült pontosan. Erősen kétlem, hogy középkorban a mai tudósoknál sokkal okosabb emberek lettek volna, akik pikkpakk készítenek egy ilyen hamisítványt.

Az elmúlt évtizedekben volt próbálkozás, hogy csináljanak hasonlót, de mind nagyon gyenge eredményt hozott.

Az izotópos kormeghatározáshoz a széléről vettek mintát, ahol már az évszázadok alatt többször is javították a leplet. Ilyen szempontból sokat nem jelent. Viszont volt olyan vizsgálat, ami alapján eredhet Krisztus korából.


A linkelt wiki cikk is ír ilyen kémiai és mecha vizsgálatról:

"Tehát a három teszt együttesen Kr. e. 700 és Kr. u. 800 közé helyezi a lepel korát. Ez jelentős eltérés az 1988-ban végzett radiokarbon vizsgálat eredményétől, mely a középkorba helyezte a lepel készítésének idejét."

2021. máj. 29. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/37 anonim ***** válasza:
0%

Mondtam: tízszeres/tizedes súlyozás van nálad.

Ez van.

Ha kívülről látnád magad, megdöbbennél. Sajnos nem fogod, mert a vakhit pont azt jelenti, hogy SEMMI nem érdekel, csak a hited.

A torz arcot például teljesen figyelmen kívül hagyod, még a tudatodig sem jut el a kérdés.

Pedig tényleg érdemes lenne: ha már tintával nem akarod, akkor legalább festett vízzel és egy fehér kendővel próbáld ki, milyen képet kapsz, ha az arcod köré kötöd (és persze az egész fejed vizes közben, nem csak az arcod).

Ha ezt sem próbálod ki, akkor egyértelműen vakhívő vagy.

2021. máj. 29. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/37 A kérdező kommentje:

Reagálva a torz arc felvetésére, hogy érted azt, hogy torz arc?

Leírom, miért is kérdezem.

A torinói leplen ez látható:

[link]


Ez a te értelmezésedben megfelel a torz arc kategóriájának?


Szerintem ez belefér és elfogadható.


Ez az arc már nem, pontosabban ezt már előállították számítógépes módszerekkel, én a kérdésben nem is arra gondoltam, hogy így ebben a formában maradt a leplen:

[link]

2021. máj. 29. 20:26
 25/37 anonim ***** válasza:

Már kétszer leírtam: LEGALÁBB kétszer olyan széles lenne, mint amilyen magas.

Lényegében, aki ismeri a különbséget a kör kerülete és átmérője között, annak ez nem meglepetés.

De tényleg annyira elvakult vagy, hogy csak abból értenél - TALÁN - ha belehempergetném az arcod a tintába, és aztán borítanék rád fátylat.

Lehet, hogy még akkor se hinnéd el, ha ott látnád magad előtt.

2021. máj. 29. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/37 Demion ***** válasza:
50%

Kérdező, ebben a 2 perces videóban elmagyarázzák miért nem lehet igazi.


https://www.youtube.com/watch?v=c9ho-T3SQuw


De előttem a 25. válaszoló jól mondja, egy térbeli testre nem lehet ráhajtani egy leplet úgy, hogy az egy frontális képet adjon, mint amilyen a torinóin van.

2021. máj. 29. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/37 anonim ***** válasza:
72%
Nem olvastam el a válaszokat. A véleményem a torinói lepelről, hogy lehet hogy valódi. Hajlok rá, hogy nagy eséllyel tényleg Jézus leple lehet, mert van egy-két olyan dolog körülötte, ami elég meggyőző, de igazából azért nem vagyok 100%-ig biztos benne. (Számomra az egyik legerősebb érv az eredetisége mellett a római pénz a halott szemén. A középkorban 1. Miért ábrázolták volna úgy hogy pénz van a szemén? 2. A pénzérmék kor és hely hűek. Az egyikre K-val a másikra C-vel van írva, hogy "Tibériusz császár" A C-vel írt érme egy félrenyomás, ami csak 29 és 30 között került forgalomba, majd javították a hibát és K-val írták a császárt. Ez nagyon erős szerintem. Ennyire képben voltak éremtanból a középkori hamisítók?) Mindenképpen érdekes és ha valódi, akkor a kendők közül, sokkal meggyőzőbb az ovidói kendő. Gyanús, hogy az ovidói kendő és a torinói lepel egyszer összetartoztak. A Veronika kendőröl nem sokat gondolok. Lehet igazi persze, de őszintén szólva sokkal kevésbé tartom valószínűnek, hogy hiteles, mint a leplet. Én a két arc között sem feltétlenül látom az egyezést. Továbbá maga a keletkezése is kevésbé tűnik logikusnak. Mert az, hogy a feltámadás valamiképpen nyomot hagyott a gyolcson még hihető is. De hogy a megvert, kereszt felé sétáló Jézus megtörölte az arcát és ottmaradt a mosolygós arca a kendőn...hát nem tudom. Végül is bármi megtörténhet, de ez valahogy kevésbé tűnik életszerűnek is és ha jól emlékszem a Veronika kendőn nincs is vérnyom, ami külön gyengíti az eredetiségét. Valamint őszintén szólva nekem a Veronika kendőn szereplő arc festménynek tűnik. Nem fotó realisztikus szerintem.
2021. máj. 29. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/37 A kérdező kommentje:

A 26-es kommentben linkelt videót megnézem, nem vetem el rögtön a dolgot.

A 27-es kommentelő válaszát is köszönöm szépen, főleg, hogy ilyen részletesen leírta a véleményét.


Hogy őszinte legyek, nem tudom melyik az oviedói kendő. Mindenhol csak Veronika kendőjét találtam mikor rákerestem. Esetleg tudsz küldeni egy linket?

2021. máj. 29. 22:02
 29/37 A kérdező kommentje:

Közben hozzátennék még valamit. Egy Múlt-koron olvasható cikkben ezt találtam:

"Frale, a vatikáni levéltár kutatója pénteken közölte: számítógép segítségével kinagyította a leplen szórványosan olvasható, alig látható görög, latin és arámi nyelvű szavak képét. A kutató arra a következtetésre jutott, hogy a feliratok a názáreti Jézus nevet tartalmazzák görög nyelven. Szerinte ez azt bizonyítja, hogy a szöveg nem lehet középkori eredetű, mivel abban az időben egyetlen keresztény, még egy hamisító sem nevezte volna Jézust csak názáretinek, isteni eredetének megemlítése nélkül."

Továbbá:

"A szkeptikusok azt hangsúlyozzák, hogy az 1988-ban elvégzett radiokarbonos kormeghatározás szerint a textíliát a 13-14. században szőtték. Bár a halvány betűket évtizedekkel korábban felfedezték az arc körül, komoly tudósok a teszteredmények ismeretében elutasították azok vizsgálatát - mondta Frale. Amikor azonban kivágta a szavakat a lepelről készült fényképekről és szakértőknek megmutatta őket, azok arra a következetésre jutottak, hogy ez az írásmód a Közel-Keleten volt szokásos a Krisztus utáni első században.


A történész feltételezi, hogy a szöveget egy írástudó írta fel egy iratra, majd a lepelre ragasztották a fej körüli részre, hogy családtagok illendően eltemethessék a halottat. Az abban a korban használt tintában lévő fémnek köszönhetően az írást a vászonra is fel lehetett vinni - véli. Frale szerint a szöveg részben igazolja az evangéliumnak Krisztus utolsó perceiről szóló beszámolóját is. Egy görög nyelvű részlet, amely úgy olvasható, mint "eltávozott a kilencedik órában", Krisztus halálának a szent szövegekben jelzett idejére utalhat.


Egy Frale által tanulmányozott kinagyított képen legalább hét szó látható, amelyek Jézus feje körül olvashatók, vízszintesen és függőlegesen. Egy rövid arámi betűs részt nem fejtettek meg. Egy másik, latin nyelvű töredék, "iber" Tiberius császárra utalhat, aki Jézus keresztre feszítésének idején uralkodott - mondta a történész. "Megpróbáltam tárgyilagos lenni és a vallási kérdést félretenni" - mondta Frale. "Egy ősi dokumentumot tanulmányoztam, amely egy férfi sajátos helyen és sajátos időben történt kivégzését igazolja" - tette hozzá.


Erről kinek mi a véleménye?

Ha ez valóban igaz, akkor szerintem inkább az eredetisége mellett szól.

(innen idéztem: [link]


Most kifejezetten a felirathoz kapcsolódva érdekelnének vélemények.

2021. máj. 29. 22:12
 30/37 anonim ***** válasza:
100%

"Amúgy meg kérdéses, hogy a rómaiak miért engedték levenni Jézus testét a keresztről? Ugyanis az ókori rómaiak mindig fent hagyták a testet, tilos volt levenni, mert a keresztre feszítés büntetésének az is része volt..." A válasz egyszerű. Azért mert Júdeában voltak és a zsidók ezt nem tűrték. Ráadásul húsvét is volt és Pilátus nem akart botrányt és még több lázongást.

Josephus Flavius A zsidó háború című munkájában ezt írja: "Sőt arra az istentelenségre is vetemedtek, hogy holttesteiket temetetlenül félredobták, holott a zsidók oly fontosnak tartják halottaik eltemetését, hogy még a keresztre feszítettek hulláit is leveszik, és eltemetik napnyugta előtt."

2021. máj. 29. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!