Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A keresztények miért három...

A keresztények miért három személyben tisztelik ISTEN-? Miért igy irja elő a teremtő? (én katolikus vagyok de igy se nagyon értem)

Figyelt kérdés
Sziasztok azt hiszem a kérdés teljesen egyértelmü. én ezzel gyerek korom óta nem tudok mit kezdeni, hogy mi keresztények miért három személyt tisztelünk ISTENBEN? Miért igy akarja , hogy ezt tegyük, ? Valaki elmondaná? (és más vallásokba miért nem több személyt tisztelnek, csak magát a Teremtőt? ) köszönöm előre is mindenkinek.
dec. 22. 15:57
1 2 3
 1/24 A kérdező kommentje:
Hozzátenném, tisztelem mind 3 isteni személyt csak nem értem miért 3 .
dec. 22. 16:17
 2/24 anonim ***** válasza:
100%

Isten azért osztotta meg magát három személyre, mert így külön személyekként tudják egymást szeretni.

[link]

[link]

[link]

[link] III. főrész

dec. 22. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 A kérdező kommentje:
köszönöm szépen
dec. 22. 18:27
 4/24 IstenGyermeke1 ***** válasza:

Vegyük az Atyát vonatkoztatási első pontként. "az Isten szeretet." (1Jn 4, 8). Miben nyilvánul meg a szeretet? Adásban. Önmagát, teljes lényét, lényegét adja a Fiúnak. Ezáltal a Fiú is Isten, hisz egylényegű az Atyával, lényegénél fogva örökkévaló (=mindig is volt, mindig is van, s mindig is lesz). A Fiú tökéletesen viszontszereti az Atyát, s nem tart meg magának semmit, önmagát ajándékozza Atyjának. Az Atya és a Fiú boldog, önmagukat adták, minden visszautasítástól való félelem, és kihasználás nélkül. De mit adnak egymásnak? Az isteni lényeget; és ezt, kettejük szeretetét nevezzük Szentléleknek, ki az Atyával s Fiúval egylényegű, örökkévaló, tökéletesen szereti az Atyát s a Fiút, az Atya és a Fiú is viszontszereti Őt. Ezzel egy olyan csodálatos szeretetközösséget alkotnak, melyben teljesen egyek, mégis különböző személyek maradnak; ezt Szentháromságnak, vagyis az Istennek nevezzük.


Ez volt a filozófiai úton való bizonyítás, valahol máshol a Szentírás alapján, bibliai igékkel is bizonyítottam, itt van copy, paste:

Jézus az idők kezdete óta létezik és egy az Istennel (vö.: Jn 1,1). Több helyen is találunk olyan utalásokat, amik Jézus és az Atya egységét bizonyítják (ld.: Jn 14,9-11, Jn 5,17-18 Jn 5,23; Jn 10,30!!!). Jézus mennyei királynak vallja magát Pilátus előtt, és a Menny királya Isten (vö.: Jn 18,36-37). Jézus sok helyen Isten Fiának vallja magát, és Pilátus előtt is a zsidók arra hivatkoznak (ld.: Jn 5,25; Jn 5,28; Jn 10,36;Jn 19,7). Jézus a Messiás (ld.: Jn,24-25) és az Emberfia (Jn 9,35 és még sok más helyen).

A Szentlélekről Jézus keveset beszél, ezért a legtöbb hivatkozást az apostolok cselekedeteiben találtam Róla:

A Szentlélekről, mint értelmes lényről beszél az ApCsel 5,3 és 5,9, hiszen arra hivatkozik, hogy nem lehet becsapni. A Szentlélek indíttatást ad (ApCsel 8,29), segít (ApCsel 9,31), felszólít (ApCsel 11,12), tilt (16,6) és beszél (ApCsel 20,23; ApCsel 28,25); és ezekre csak értelmes lények (személyek) képesek.

A Szentháromság tagjainak egyenrangúságára az 1Kor 13,13 és a Mt 28,19 enged következtetni.

dec. 23. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 anonim ***** válasza:
51%

"Jézus az idők kezdete óta létezik és egy az Istennel"


Ha ez így volna, akkor ellentmondana annak a kijelentésnek, mely szerint Isten örökkévaló, és nincs kezdete. Az Izraeliták mindig is mono Istenként kezelték, más népekhez képest, ahol triádokat imádtak. Ez nem változott csak azért, mert Isten elküldte az első teremtését, akit a fiának nevez.

(Kolosszé 1:15) . . .ő az egész teremtés elsőszülöttje,

(Jelenések 3:14) . . .Ezeket mondja az Ámen, a hű és igaz tanú, Isten teremtésének a kezdete...

Az előző tagmondat és a következő mondat is egyértelműen azt mondja, hogy „a Szó” „az Istennel volt”. Ha Jézus emberi léte előtt Istennel élt az égben, akkor az azt jelenti,hogy Jézus emberé válása előtt "isteni" volt, és nem maga a mindenható Isten volt. Hiszen a mindenható Isten, hogyan lehet saját magánál fiúként?

Az, hogy ők nem fizikai testben élnek, attól még külön személyiség, és élet. Sajnálatos, hogy túl misztifikálják némelyek az írásokat.


Tehát Jézusnak volt kezdete.

Ugyanakkor Jézus mindig is kiemelte, hogy az Atya nagyobb nála, nem egylényegűek, hanem a "szó" vagy "logosz" Isten hírvivője, aki üzenetet továbbított az emberek felé is.

dec. 23. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 A kérdező kommentje:
4es igy már értem nagyon szépen köszönöm-
dec. 23. 11:08
 7/24 A kérdező kommentje:
5 érdekes gondolatok.
dec. 23. 11:10
 8/24 IstenGyermeke1 ***** válasza:

Én inkább jehovás hazugságoknak mondanám. Ez volt az első, amit példaként, mind bibliaferdítés mutattak hittanórán.

"Kezdetben volt az Ige, az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige," (Jn 1, 1), nem egy isten. A kérdés különbenis keresztényeknek szól.

dec. 23. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 A kérdező kommentje:
IstenGyermeke1 a kérdés mindenkinek szól, minden vélemény érdekel . (vallástól függetlenül)
dec. 23. 14:02
 10/24 anonim ***** válasza:

Sajnálattal olvasom IstenGyermeke válaszát.

Továbbra is kereszténynek vallom magam, mint aki Krisztus követője,és tanítványa. Nem tagadom meg megváltó királyomat, az életünk az Ő halála által lehetséges a jövőben.

Hogy nem tesszük egyenlővé az Atyjával, attól még keresztények vagyunk.

Jézus sem tette, mi miért tennénk?


(János 1:1, 2) 1 Kezdetben volt a Szó, és a Szó az Istennél volt, és a Szó isten volt. 2 Ez volt kezdetben az Istennél.


Ez a vers arról szól, hogy Jézusnak milyen volt az élete, mielőtt emberként megszületett volna. Ezért joggal mondható el róla, hogy Istenhez hasonló volt, de nem egyenlő a mindenható Istennel.


A „kezdetben” kifejezés arra az időre vonatkozik, amikor Isten elkezdett teremteni, és megalkotta a Szót. Ezután a Szó együttműködött Istennel minden más megteremtésében.

Ezért nem teszünk egyenlőség jelet Krisztus, és az Atya között. Míg az atyja öröktől létezik, nem volt kezdete, Jézusnak az élete valamikor elkezdődött, vagy is az Atyja elsőként hozta létre.

(Kolosszé 1:15) . . .ő az egész teremtés elsőszülöttje,

(Jelenések 3:14) . . .Ezeket mondja az Ámen, a hű és igaz tanú, Isten teremtésének a kezdete. . .


A prófécia szerint Isten választottját, a Messiást, vagyis Krisztust „erős istennek” nevezik (héberül: ʼél gib·bórʹ), nem pedig „a mindenható Istennek” (héberül: ʼél sad·dajʹ,


Maga Jézus is ezt nyilatkozta: (János 6:57) . . .én az Atya miatt élek, . . .

Vagy is Jézus az Atyjának köszönheti az életét.


Jason David BeDuhn tudós azt írja a Truth in Translation: Accuracy and Bias in English Translations of the New Testament, 115., 122. és 123. oldalán, hogy A János 1:1-ben a Szó nem az egyetlen és egyedüli Isten, hanem egy isten, vagyis egy isteni természetű személy.

Olyan életformában létezik, ami láthatatlan az emberek számára, ugyan úgy mint ahogy Isten is láthatatlan.

Jézus maga mondta, hogy Isten egyedüli igaz Isten, és nincs több.

Erre az egyik farizeus is megdicsérte, és ezt mondta Jézusnak:

(Márk 12:32) . . .»ő egy, és rajta kívül nincs más«.

Az Izraeliták,Isten valamikori választottai nem imádtak triádokat, vagy több istenségeket. Ellenben Jézus mást mondott volna, így maga Jézus is arról tanúskodik, hogy E G Y teremtő Isten van.


(János 20:17) . . .»Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez és a ti Istenetekhez.«”


Jézus Istenének nevezte az Atyát, aki nekünk is Istenünk és Atyánk.


Ezért haragszanak ránk olyan nagyon. Annyira, hogy gyűlölettel vannak velünk szemben.

dec. 23. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!