Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Lehet határt szabni a kereszté...

Lehet határt szabni a keresztény zenei stílusoknak?

Figyelt kérdés

A keresztény metál:

http://www.youtube.com/watch?v=03qe7xBhylU

lett egy durva gondolatom, hogy keresztény dubstepet csinálnak-e.:

http://www.youtube.com/watch?v=0k7G-xb35nY&feature=related


Ti mit gondoltok erről? Helyénvaló, vagy vannak olyan műfajok amik már nem férnek bele? Metálnak durvábbat is linkelhettem volna, mert hörgőssel is tele van az ipar, de ez az egyik kedvencem.


2011. okt. 28. 22:33
1 2 3 4 5
 11/50 anonim ***** válasza:
71%

@Kérdező: Van valahol egy régebbi jegyzetem egy könyvből, amely ezzel a témával foglalkozott. Előkeresem, és bemásolom majd.


Az előttem levő válasz linkjeivel kapcsolatban: Nem tudom, ezeket most pro vagy kontra érvnek szánta a válaszoló. De általában úgyis mindennek utánanézek, ha időm engedi. Nem kevés időmbe került az utánajárás a belinkelt 1. videóval kapcsolatban, de legalább eredményes volt:


A hivatkozott dal: Led Zeppelin - Starway to Heaven


Meghallgattam az eredeti dalt. Az a benyomásom támadt (az Igeellenes részek konstatálása mellett), hogy bedrogozva írhatták.

Rákerestem az együttesre, a dalra, a tagokra:

A dal szövegének megírása teljesen okkult módon történt. Ismerve Page okkult üzleti érdekeltségét és érdeklődését az okkult iránt, nem szorul további magyarázatra, honnan származik ez a szöveg; bár "csak" jelen volt, amikor Plant írta azt. Továbbá tényleg drogozott akkoriban...


[link]

(5. bekezdés)


[link]


[link]


[link]


Szóval, szerintem felesleges bizonygatni, hogy visszafelé játszva nem is olyan, amikor odafelé játszva is olyan...


Megyek, nézem a többit is...

2011. okt. 29. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/50 A kérdező kommentje:

Mondták már mások is, hogy nem szabad bedőlni minden keresztény bandának, és eléggé elszomorodtam tőle, de cseppet sem kétlem hogy van benne igazság, főleg hogy be is lehet bizonyítani. Nagyon sajnálom, mert én örülök ha valaki az általam kedvelt stílusban játszik, és igazi keresztény mondanivaló is van mögötte. Mivel az "általános" lágyabb hangzású (Hillsong United, stb.) dicséretek nem jönnek be annyira, dallamuk miatt. Igen tudom, pedig az az igazi.

Pedig szerintem fontos hogy a hívő zenészek minden stílusban képviseltessék magukat, hiszen így juthat el az igazság más rétegekbe. Ki tudja nem talál-e meg egy ősrocker vagy gengszerrap-es egy stílusához illő, de ker. számot, és mozdítja el a jó irányba, nem? Ezért nem ítélek el egy stílust sem, ami igazi tartalommal bír. Más kérdés, hogy ezentúl úgy látszik sokkal jobban utána kell néznem a múltjának, ha új együttest találok.

2011. okt. 30. 18:17
 13/50 anonim ***** válasza:
100%

Hali. :)


Bocsi a késésért.


Igazad van, óvatosnak kell lenni.


Megnézted a linkeket, amit a 66 %-os bemásolt?

Én igen, az összeset. Sőt, a 4. - nek az összes többi részét is (mind a 7-et...).

Hitelesnek tűnik az ürge, mivel ő ebből jött ki, illetve többségében megalapozottnak látszanak az állításai is. Azt mondanám, hogy kb. a 80 - 90 %-ával egyetértek; vagy azért, mert eddig is így gondoltam, vagy azért, mert meggyőzött.


Viszont van néhány dolog, ami szerintem nem áll meg teljesen. Részletezzem?


Egy dolgot mindenképp leírok a többi vidivel kapcsolatban, ezt nagyon alaposan átgondoltam: A már említett jegyzetemben is van ez a visszafelé lejátszós dolog. Évekkel ezelőtt írtam a cuccot, de különösebben nem foglalkoztam vele. Mint említettem, nekem a dallamosabb zenék jönnek be alapon; nem keresztény zenét meg amúgy sem nagyon hallgatok.


Tegnap rájöttem, hogy ez egyáltalán nem áll meg minden esetben, sőt. A látott linkek (MercyMe, Petra) mellett a javaslatok közül is megnéztem néhányat, rengeteg ilyen visszafelé játszós van. Emiatt is fogtam gyanút. Ellenőrizni ugyan nem tudom, mivel nem tudok visszafelé játszani zenéket.

DE: Próbáljuk ki, hogy a magyar nyelvben hány olyan szó van, ami visszafelé is értelmes... Pl. kék, Anna, inni, Ili, eme, stb. És hány mondat? Pl. Indul a görög aludni, vagy: Géza, kék az ég. Én szeretem a nyelvi játékokat, van pár hasonló palindrom, amiket gyűjtöttem. Pár, de nem sok. Mondhatnám, nagyon kevés. Angol nyelven nincs gyűjteményem, de nem gondolnám, hogy többet lehetne összeszedni.

Ezért kipróbáltam néhány dalszöveget visszafelé mondani. Eredmény: nulla. Azaz visszafelé egyáltalán nem jönnek ki azok az állítólagos szavak, mondatok.


Szerintem egyszerűen arról a jelenségről lehet szó, hogy az ember megpróbál értelmes szavakat, szövegeket kihozni a káoszból. Kiváló példa erre az a sok YouTube videó, amelyek "A magyar és a(z) ... nyelv rokonságának bizonyítékai" címet viselik. Már sok ilyet néztem, szerintem ezeket (többségében) poénból készítették. Ha meg valaki komolyan veszi, annak őszinte részvétem.


Tehát szerintem egy-egy véletlen eseten kívül ezek nem korrekt vidik; ja, és lényeges az is, hogy ha valaki direkt rááll ezekre, akkor talán még többet "belehall" vagy "kihall belőle", mint mások.


Szóval elismerem a készítők jó szándékát, mivel nem láthatok bele a fejükbe; de szerintem feleslegesen pocsékolják az idejüket ilyesmire. Ráadásul sokakat megtévesztenek ezzel.


Tartom, amit már említettem: A forrás számít igazán a döntésnél, ha az negatív, akkor ennyi, nem kell még ragozni a dolgokat.


Mindjárt előkeresem a jegyzetet, de nem húzom ki azért ezeket a részeket belőle, nincs kedvem olvasni és szerkesztgetni.


Ill. tudok prezentálni két "szakvéleményt" is, hazaiaktól (= gyk-s keresztényektől), mivel ez a problémakör már felmerült egyszer-kétszer.


Jelezd, légy szíves, hogy mire vagy kíváncsi, mire nem. :)

2011. okt. 30. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/50 anonim ***** válasza:
100%

Tehát a jegyzet Corrado Balducci: Sátánizmus és rockzene c. könyvéből, a teljes 2. részt bemásolom; bár elég hosszú, de sok érdekes dolog van benne, ahogy így belenéztem.



2. rész: A sátánista rock


1. fejezet: Egy kis történelem


1., Első szakasz: a rock gyökerei – Elvis Presley (Idézet Jean – Paul Regimbal: Rock’n’roll c. könyvéből – a szerző a bűnügyi pszichiátria szakértője):

„1951 – 52-ben az amerikai Középnyugaton egy Little Richard nevű fiatal énekes átdolgozta a Dél négerei „rhythm and blues” zenéjének beat-jét /ritmusát/. … Az új ritmus megkülönböztetésére Alan Freed, a clevelandi rádió disk-jockey-ja találta ki a rock’n’roll nevet – ez a kifejezés az autó hátsó ülésén való közösülés közbeni két jellegzetes testmozdulatra utal; a kifejezést az amerikai gettókban használatos zsargonból vették át”.

1954 – 55-ben egy fiatal énekes-gitáros elsajátította az újfajta zene technikáját és formáit. Egy déli baptista fiúról van szó, aki muzsikálni a templomi kórusban tanult – ő volt Elvis Presley. Ő elsősorban lázadó egyénisége miatt vált híressé: szembefordult a „Bible belt” erkölcsiségével, ezzel megtestesítette a kamaszok vágyát az uralkodó vallási és szexuális tabuk elutasítására. Elvis a fiatalokat zenéjével, szövegeivel és az előadást kísérő trágár és kihívó mozdulatokkal izgatta fel. Az „establishment” – vagyis a szülők, tanárok, papok, rendőrök és mindenféle felsőbbség elleni lázadás - jelképévé vált. Elvis kábítószer-túladagolásban halt meg 42 évesen – az öngyilkossági szándékot Albert Goldman aprólékos és igen alaposan dokumentált formában írta meg a Life hasábjain 1990-ben. (Goldman egy 1988-ban írt könyvében John Lennont homoszexuálisnak, gyilkosnak és megrögzött heroinélvezőnek mutatja be).


2., Második szakasz: hard és acid rock


A soft rock hard - , majd heavy rockká alakult (ezt másként heavy metal-nak nevezik).

Jellegzetes elemei:

- Ritmus (beat): a dob és a basszusgitár által előadott szinkópás ütemekkel váltogatott szabályos ütések folyamatos ismétlődése. A hard rockban a ritmus a szexuális ösztönök felkorbácsolását célozza; e célból mélyreható kutatásokat végeztek az afrikai törzsek körében és a vudu világban: felleltározták az összes szeretkezési rítust, varázsigét és bűvös mondókát, s ezek ritmusát próbálták a lehető leghívebben visszaadni. A kitartó lüktetés felszítja az érzelmeket, testi – lelki izgalmat gerjeszt olyannyira, hogy teljesen felajzza a hallgatók idegrendszerét, és megbénítja a tudatos gondolkodást is.

- Hangerő: 120 decibel - ez meghaladja az emberi fül tűrőképességének határait: idegfeszültséget, zabolázhatatlan frusztráltság-érzetet, elviselhetetlen menekülési vágyat okoz.

Acid rock: acid = kábítószer; a dalok a kábítószer kipróbálására biztatnak, annak élvezetét dicsőítik (pl. Yellow Submarine – Beatles; Brown Sugar /azaz heroin sztrichninnel és kofeinnel/ - Rolling Stones, stb.)

2011. okt. 30. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/50 anonim ***** válasza:
51%

3., Harmadik szakasz: sátánista rock


Ez 1968-ban kezdődött a Beatles „Devil’s White Album”-ával, az ezen levő két dal egyike az első a lemezipar történetében, amely először közvetített „a sátán evangéliumát hirdető”, ún. tudatalatti üzeneteket. A „Sergeant Pepper’s Lonely Heart’s Club Band” c. album borítóján más hírességek között ott van Aleister Crowley-é, a modern sátánizmus atyjáé is (erről Ringo Star, a dobos azt nyilatkozta, hogy kötelességüknek érezték egybegyűjteni azokat a személyiségeket, akiket különösen tisztelnek). A Beatles igencsak kiaknázta a fiatalok lázadásának valamennyi szempontját: a politikai, vallási, erotikus, ezoterikus és az egyértelműen sátánista vonásokat. Népszerűbbnek ítélték magukat Jézus Krisztusnál, és szilárd meggyőződésük volt, hogy eszméik gyökeresen átformálják a nyugati világ zenéjét és erkölcsiségét. 1965-ben az együttes tagjai magas kitüntetést kaptak (MBE) – több MBE – birtokos is visszaadta kitüntetését ennek hatására. A Beatles vezetője, John Lennon 40 évesen lett gyilkosság áldozata.


A Rolling Stones tagjai vezetőjük, Mick Jagger nyomdokain fordultak a sátánizmus felé. Sok híres dalukban zengik a sátán dicsőségét (pl. Sympathy for the Devil, amely a sátánvallás forradalmi himnusza lett; Dancing with Mr. D. – azaz Devil /=ördög/; To Their Satanic Majesties). Az együttes szinte valamennyi koncertje az erőszak és a forrongó zűrzavar jegyében zajlott, és számos halálos áldozatot is követelt. A tagok kábítószerügyekbe is belekeveredtek. A gitárost, Brian Jonest a villája úszómedencéjében találták holtan 1969-ben. Az új gitáros, Mick Taylor bemutatkozása a „Let it Bleed” c. számmal történt – az első koncertek egyikén a rendezőgárda agyonvert egy nézőt. Ez Woodstock másik arca, annak a rocknak az erőszakos oldala, amely a „peace & love” álcáját kívánta magára ölteni. Az együttes milánói koncertje után súlyos zavargások törtek ki a városban (1970. szeptember).


The Who: anarchikus tagok (koncertjeik közben szétverték a berendezést, a közönséget is a düh, a vandalizmus és a gyűlölködő bosszúvágy kiélésére biztatták). Két rockoperájuk: „Tommy” – istenkáromló, Krisztus-ellenes metafora, egyben a vérfertőzés felmagasztalása; Quadrophemia – egy kétszeres tudathasadás története.


Black Sabbath: 1969-től Ozzy Osbourne vezette együttes; dalaik sátánista kétértelműsége, a kábítószer, atomhalál és pokol ihlette szövegek miatt a médiák kezdetben mellőzték őket. Ozzy egyik jellegzetes mutatványa az volt, hogy fogott néhány denevért, leharapta a fejüket, és a maradványokat a közönségre hajigálta – a happeningeken az ilyen és hasonló húzások fokozták a tömeghisztériát, és nemegyszer zavargásokhoz és verekedésekhez vezettek. Regimbald szerint: „Az ő zenéjük az igazi „satan rock”. Ez az együttes tudatosan feltárja az okkultizmus és a sátánizmus teljes vonulatát, a fekete misétől az emberáldozatig. Albumaikon számos okkult és sátánista szimbólum jelenik meg. … Ozzy bevallottan minden koncerten transzban van. … Filozófiájuk értelmében arra késztetik hallgatóságukat, hogy engedjen szabad folyást agresszivitásának, gyűlöletének és gyilkos ösztöneinek. Ozzy 1978-ban kilépett, saját együttest hozott létre Blizzard of Ozz néven; egyik dalának címe: Mr. Crowley.


Led Zeppelin: Gitárosa, Jimmy Page vezette az egyértelmű sátánimádat felé az együttest. Neki már megvoltak a tapasztalatai a hallucinogén drogok és a homoszexualitás terén. Két leghíresebb műve: Stairway to Heaven – boszorkányságon alapul, és a tudatalattinak szóló üzeneteket tartalmaz; Presence – a koncertjeiken mindig jelen levő sátáni hatalomnak szentelték. Crowley csodálója és tanítványa; megvásárolta a mester kastélyát, és az okkultizmus szentélyévé alakította. Az ő tulajdonában van Anglia egyik legfontosabb okkult könyvesboltja, az Equinox.


4., Negyedik szakasz: punk rock


(A „punk” eredeti jelentése Angliában a prostituáltak megnevezésére szolgált, az USA-ban pedig „genny, rothadás” értelemben használták).


A típus ritmusa és a dalszövegek erőszakra, lázadásra, a gyilkos hajlamok kiélésére ösztönöznek, a hallgatóságot öncsonkításra, fizikai agresszivitásra, öngyilkosságra, tömeges erőszakra és előre kitervelt gyilkosságok elkövetésére késztetik. A leghíresebb együttesek: Kiss („Kings in Satan’s Service” rövidítése; a Kings a boszorkányság nyelvhasználatában a sátán hódolatának felszentelt papokat jelent) – mindenekelőtt az erőszakot, a szadomazochizmust, valamint a rossz és a gátat nem ismerő nemi eltévelyedések minden jelképét magasztalja; Sex Pistols.

A koncerteken a jelenlevők véresre sebzik egymást a farmerjükbe vagy az ingükbe varrt borotvapengékkel, stb.


5., A rock ma (a könyv 1991-ben jelent meg, a magyar fordítás 1992-ben)


Ismertebb sátánista együttesek: Iron Maiden, Angel Witch, Mötley Crüe, Judas Priests, Antrax (- a trash metal képviselője; a trash jelentése: szemét, szenny, disznóság), stb.

New Age Music: lágy és finom zene, ezoterikus és mágikus szöveg.

House Music: a House-partikat Angliában betiltották, mert erősen serkentenek a szexre és a kábítószer-élvezetre. Néhány eseményen haláleset ill. több sebesülés is történt. Újabban „rave – party”-nak nevezik ezeket (rave = delíriumig fokozódó extázis).

A szent és a profán keveredése a dalszövegekben, gyakorta az istenkáromlásig merészkedő kombinációk és provokációk – tipikus példa erre Madonna.

A rock káros témái: szex, nemi eltévelyedések, kábítószer, alvilág, ellenséges érzületek (családdal, rendőrséggel, iskolával szemben), fajgyűlölet, agresszivitás, erőszak, bűnözés, öngyilkosság és sátánizmus. Nyelvezete közönséges, útszéli.

Olaszországban: Zucchero, Vasco Rossi.

2011. okt. 30. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/50 anonim ***** válasza:
71%

2. fejezet: Sátánista rock


A dalok tartalma: tévtanok és az ezekből következő magatartásformákra való ösztönzés; hamis képet fest az ördögről, rokonszenvet ébreszt iránta; arra indítja, ösztönzi és esetenként rá is bírja a hallgatót, hogy szentelje magát a sátán imádatának.


1., Rocksztárok:

- Alice Cooper: a hard rock egyik megteremtője. Egy arizonai protestáns lelkipásztor fia, eredeti neve Vincent Fournier. „Azután szerzett hírnevet, miután a sátánnak szentelte magát, és ezért hálából felvette egy száz éve halott boszorkány, Alice Cooper nevét. Specialitása a nemi eltévelyedések valamennyi formájának magasztalása a maszturbálástól a nekrofíliáig, a transzvesztitizmustól a kifejezett exhibicionizmusig.”

Maga Fournier így mesélte el a történteket: Pár éve elment egy spiritiszta szeánszra, ahol a megjelenő szellem szólt hozzá: dicsőséges pályafutást ígért neki és a zenekarnak, világhírt, a rockzene révén gyakorlandó világuralmat, valamint mérhetetlen gazdagságot. Cserébe egyetlen dolgot kért: a teste átengedését, hogy a szellem birtokba vehesse azt. Ezért vette fel Fournier azt a nevet, amit a szellem használt a szeánsz közben: Alice Cooper.


- Mick Jagger (Rolling Stones): két boszorkány hatására szentelte magát a sátán hódolatának; ők kérték fel Kenneth Anger rendezőt (aki Aleister Crowley, a modern sátánizmus atyjának követője), hogy avassa be Jaggert a fekete mágia összes rítusába. Jaggert a „The Order of the Golden Dawn” (Arany Hajnal Rend) nevű, az Illuminátusokhoz kötődő szabadkőműves szektában szentelték fel a sátánnak. Három dala is világosan bizonyítja, hogy a sátán inkarnációjának tartja magát: Simpathy for the Devil, To Their Satanic Majesties, Invocations of my Demon.


- Ozzy Osbourne: a Beatles, a Rolling Stones és a Led Zeppelin hatására erősödött fel benne a sátán iránti vonzódás; Aleister Crowley kastélyában, amely Jimmy Page tulajdonába került, beavatták a sátánkultusz titkaiba. Első nagylemezének borítóján egy felfordított kereszt látható. Minden fellépését egy csirkevérrel befröcskölt nő testén celebrált fekete mise előzte meg.


Sting egy interjúban „thelemitának” mondta magát.


- Eagles: a „Hotel California” c. számában az Anton LaVey által 1969-ben alapított „A Sátán Egyházának” alapítási időpontját és színhelyét énekli meg. A lemezen van egy hosszú „fordított üzenet” is, bizonyos felszentelési rítusok bemutatása. Witchy Woman, Journey of the Sorcerer, Good Day in Hell és One of these Nights című számaikban a sátánt és annak kedvenc helyét, a poklot dicsőítik. Larry Salter, a menedzserük meglehetősen egyértelmű bevallása szerint az együttes néhány tagja kapcsolatban állt a Sátán Egyháza követőivel. Az együttes a Kozmosz Indiánjai által megidézett szellemtől vette a nevét; sok daluk a meszkalin hatására született, és az együttest létrehozó Carlos Castaneda tanításain alapszik.


A sátánista rock terjedését elősegítő kedvező tényezők közül figyelemre méltóak azok a pénzemberek, akik világuralomra törnek, mint az Illuminátusok, a Wicca boszorkányügynökség és a Welsh Witches Society tagjai.


Az Illuminátusok egy régi, misztikus rend, amelyet 1776-ban alapított egy csapatnyi hitehagyott, köztük Rocca kanonok és Beniamin Franklin. Ez a sátánnak szentelt szervezet gazdasági, politikai, katonai, vallási és más téren is világuralomra törekedett, egy egyetlen és kizárólagos világkormány létrehozatala céljából (Ez is előrevetíti a New Age megszületését).

Wicca: Witches and International Craft and Conjuration Arts kezdőbetűiből áll össze (szabad fordításban: Nemzetközi Boszorkánymesterkedések és Praktikák).



3. fejezet: Tudat alatti üzenetek


Szubliminális: sub = alatt, limen = küszöb --- az üzenetek a tudatküszöb alatt jutnak el az emberhez; az ember így teljesen védtelenül áll az észlelhetetlen támadással szemben. Az effajta üzenetek az egyént leigázhatják anélkül, hogy az észrevenné: bizonyos viselkedésmódokra, meghatározott tevékenységekre késztetik, szinte leküzdhetetlen vágyat ébresztenek benne – ez elég lehet arra, hogy e szerint is cselekedjen. A tudatalatti nem csak felfogja az üzenetet, hanem meg is fejti (egyesek szerint még az idegen nyelvűeket is, de ezt tudományosan még nem igazolták). A tudattalan befolyásolására irányuló kutatások terén több tudós is jelentős haladást ért el. William H. Yarrol Jr. szerint a tudat alatti üzenet a bal agylebeny számára felfoghatatlan, ezért az átkerül a jobb agyféltekébe, amely megfejti és elraktározza, mégpedig mindig mint igazságot. Ezért ha cselekvésre kerül sor, mindig ez élvez elsőbbséget akkor is, ha tartalma hamis, az előtt, amit a bal félteke ítélt igaznak.

Egy volt rockzenészből lett lelkipásztor, Gary Creenwald fedte fel a lemezeken található üzenetek titkát.

Az üzenet kitalálóját határozott szándék vezérli, pontosan tudja, mit akar elérni. Pl. a Pink Floyd „Empty Spaces” c. számában: „Gratulálunk! Épp most fedezted fel a titkos üzenetet. Légy szíves, válaszolj az öreg Pinknek a Funny Farmra, Chalfont, Beds (Bedfordshire).”


A tudatalatti üzenetek technikája


a., Backward Masking Process ( = rejtett fordított eljárás): szóbeli; visszafelé felvett szöveg; a lemezt az ellenkező irányba kell forgatni. Ez a technika és valamiképpen ezek az üzenetek is Crowleytól származnak („Magic” c. könyvében beszélt a fordított zenéről).

b., Akusztikus technika: nagyon alacsony (14 – 20 /mp) vagy nagyon magas (17000 – 20000 / mp) frekvencián rögzítik, ill. a modern technika egyéb találmányait használják. A cél mindig azonos: a tudat szintjét megkerülve juttatni el az üzenetet a tudattalanhoz, amely mindenképpen felfogja, és mint a cselekvés sajátos mozgatórugóját, elraktározza.

c., A pszichét gyengítő tényezők: a különleges ritmus, a szubliminális jelek és a sztroboszkóp.


Néhány a már megfejtett üzenetek közül:

Beatles, Revolution N. 9.: „Izgass fel (szexuálisan), halott ember” (Jézusról van szó).

Eagles, Hotel California: „…Te Antont próbálod kielemezni?… Ó! Ó! Hisz ő maga a bölcs, ő maga a mágus!; Wasted Time: „A sátánra gondolok.”

Electric Light Orchestra (ELO), Eldorado: „Ő a gonosz. Krisztus, olyan pokoli vagy. Ó, azt mondják, meghaltunk. Akin rajta a bélyeg, tovább él.”; Secret Messages: „ Légy üdvözölve, sátán…”

Led Zeppelin, Stairway to Heaven: „ … úgy elszomorít, milyen keskeny az a kis út, amin a sátán uralkodik. Ő megment téged, a 666-ot adja neked… a sátánért kell élnem.”

Michael Jackson, Beat It: „Én igazán hiszek a sátánban és magamban.”

Prince, Darling Nikki: „… Jól vagyok, mert tudom, hogy az úr hamarosan eljön.”

Queen, One Vision: „ Drága sátánom, láttam a Sabbát. Félek. Bennem van.”


A normál sebességet egynyolcadára csökkentve hallható közvetlen üzenetek:

Blue Oyster Cult, You’ve not the one: „… jobb is, mi atyánk, ki a mennyekben vagy, sátán…”;

Cheap Trick, How Are You: egy hang a sátánnak címezve mondja a Miatyánkot.

2011. okt. 30. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/50 anonim ***** válasza:
67%

4. fejezet: Egyértelmű sátánista üzenetek


Az idők folyamán a közönség már láthatóan elég romlottá vált ahhoz, hogy a nyílt és világos üzeneteket is minden további nélkül befogadja, ill. hatékonyan működtek azok az eszközök, amelyek kiölték a gátlásokat – ezért az új számokban már kevesebb a titkos, több a nyílt üzenet.

Pl. AC/DC: Hell’s Bells (A pokol harangjai), Highway to Hell (Autósztráda a pokolba). – A rövidítés eredetileg „Alternative Current / Direct Current” volt (Egyenáram / Váltóáram). 1976-ban jött a változás (arculat, stílus): AC DC – a jel Thor isten szimbóluma, a rock’n’roll istenéé, aki nem más, mint a sátán. Ugyanez a jel szerepel a Kiss, az Electric Light Orchestra és a Black Sabbath nevében is.

Az 1978. 10. 24-én piacra dobott „If You Want Blood, You’ve Got It” c. híres album borítóján egy gitárral átdöfött, vérbe fagyva haldokló fiú látható – ez előrevetítette Bob Scott halálát. 1980. 02. 18-án este Bob Scott elénekelte három híres dalát (Sin City, Rock and Roll Damnation, Highway to Hell), majd démoni morgások közepette ezt üvöltötte a közönségnek: „Gyere, sátán, vidd el a lelkem! A pokol az ígéret földje. A pokolba szóló szezonbérletem helyett most egy „csak oda” jegyet váltok.” --- Aznap este meghalt, 33 évesen, a gitárjára nyársalva, szervezetében egy overdose-zal (túlzott adag).

Kiss, Megadeth, Mötley Crüe, Possession (= Ördöngösök).


5. fejezet: A rockkal járó bajok


a., Fizikai károsodások (meglétüket és veszélyességüket szakmunkák bizonyítják):

A hallóképesség károsodása a hangerő miatt (80 db felett);

Szív- és érrendszeri betegségek, egyensúlyzavarok;

Harag, ólmos fáradtság, narcizmus, pánik, emésztési zavarok, furcsa narkózis (Adam Knieste zeneterapeuta szerint, aki 10 évig vizsgálta a rockzene hatásait);

Látászavarok (a fényjátékok, a lézersugarak miatt – ez utóbbi végleges vakságot is okozhat; a villogó fény pedig szédülést, émelygést és hallucinációt okoz);

Az agy- és gerincvelői folyadékra gyakorolt hatásból eredő károsodások: az alacsony frekvenciájú rezgések és az ismétlődő ritmuseffektusok hatást gyakorolnak az agyvelői folyadékra, ami közvetlenül hat a hormonelválasztást irányító hipofízisre. A végeredmény a nemi és a mellékvesehormonok egyensúlyának felborulása, valamint a vér inzulinszintjének radikális változása, minek következtében az erkölcsi gátlások vagy mélyen a tűréshatár alatt látják el ellenőrző funkcióikat, vagy teljes mértékben kikapcsolódnak (Bob Larson orvos -csoportjának jelentése szerint);

Másféle károsodások: érverés és légzés megváltozása, az endokrin mirigyek, főleg a szervezet életfolyamatait szabályozó agyalapi mirigy szekréciójának fokozódása. A dallam emelkedésekor a gége összehúzódik, ereszkedésekor ellazul. Megváltozik az alapanyagcsere és a vércukorszint is. Tehát az emberi szervezeten úgy lehet „játszani”, mint egy hangszeren, és néhányan próbálkoznak is azzal, hogy a zenével a kábítószer hatásához hasonlóan egyfajta rövidzárlatot előidézve a tudatban, manipulálják az agy működését.


b., Pszichikai károsodások (orvosok és pszichiáterek beszámolóiban a leggyakrabban előforduló 10 jelenség):

Az érzelmi reakciók módosulás, a frusztrációtól a zabolázhatatlan dühkitörésekig;

A reflexek fölötti uralom és az összpontosítási képesség elvesztése;

A gondolkodási képesség jelentős hanyatlása, az ösztönök elfojtására irányuló akarat számottevő gyengülése,

Az érzőidegek izgalmi állapota, amely eufóriához, szuggesztibilitáshoz, hisztériához és hallucinációhoz is vezet;

A memória, az agyműködés és a neuromuszkuláris koordinácó súlyos rendellenességei;

Hipnotikus vagy kataleptikus állapot, amelyben a beteg bábuként / robotként mozog;

Depresszió, amely főként a zene és a kábítószer együttes hatására neurózisba és pszichózisba torkollhat;

Öngyilkossági és emberölési hajlam, amelyet a hosszan tartó, rendszeres rockzene-hallgatás nagymértékben erősít;

Öncsonkítás, önsanyargatás, áldozati öngyilkosságok, főképp a nagy tömegeket vonzó rendezvényeken;

A koncertek után ellenállhatatlan erővel fellépő késztetés a rombolásra, garázdaságra, tömeges randalírozásra.


c., Viselkedésbeli következmények

Sztárkultusz: a sztár barátot, szülőt, testvért helyettesítő pótszerként van jelen a rajongók életében, akivel gyakran teljesen azonosulnak.

Fentiek miatt (is) súlyos bajok a koncerteken: verekedések, zavargások, gyakran halálos áldozatokat is követelnek. Néhány a legdurvábbak közül: Vancouver (Kanada) – egy Beatles koncerten fél óra alatt száz embert tapostak össze, támadtak vagy sebesítettek meg súlyosan; 1979 - ben Cincinnatiban 11 (más forrás szerint 22) fiatalt halálra tapostak egy Who koncert előtt (a koncertet azért megtartották – a végén is több fiatal halt meg); egy Los Angelesi rock-hétvégén 650 fiatal halt meg – nagy részük környékbeli, családját elhagyó ember volt);1988. 10. 20 - án Altamontban adott koncertet a Rolling Stones – a Simpathy for the Devil után kezdődött a mészárlás: 3 fiatalt meggyilkoltak, több tucatot agyontiportak.

2011. okt. 30. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/50 anonim ***** válasza:
67%

6. fejezet: A rock forradalma


a., Rock és sátánista szertartások: A sátánista rock meggyőző eszközeivel, és főleg a szubliminális üzenetek segítségével dicsőítve és magasztalva az ördögöt, sokakat hangolnak az iránta való hajlandóságra, mások pedig a már a sátánnak szentelt rocksztárok példáját követik. Sok fiatal lépett már be olyan csoportba, ahol a szertartásokon gothic rockot hallgatnak, és még rituális öngyilkosságok is előfordulnak. Figyelmeztető jelek: a gyerek feketébe öltözik, feketére festi a szobája falát.

(Thr Press – Enterprise c. lap 1987. 04. 12.-i számában az egyik cikk címe: Heavy metal: Selling satan or songs? /Heavy metal: a sátánt kínálja eladásra vagy a dalokat?/ ).

Veszélyes a sátánizmussal foglalkozó szövegek olvasása is.


b., Jelképek, felszentelt lemezek, tömegjelenségek: a lemezek borítóin alkalmazott jelképek: ezoterikus, erotikus, sátánista szimbólumok (felfordított háromszögek, gúlák, öt- és hatágú csillagok, bűvös körök, más mágikus jelképek, stb.). A felszentelt lemezek démoni erőket idézhetnek meg. A tömegpszichózis miatt az egyén védtelenebb, kiszolgáltatottabb.


c., Rock és öngyilkosság: Az egyre növekvő számú öngyilkossági esetek hátterében gyakran megtalálható a rockzene – bizonytalanságérzetet és kiábrándultságot keltő dalok, ill. a nyíltan az öngyilkosságra buzdító dalok (Pl. AC/DC, Blondie, Iron Maiden, Pink Floyd – The Wall, Goodbye Cruel World). Regimbal szerint a nyolcvanas években ötezer amerikai fiatal lett öngyilkos, miután hard rockot hallgatott; a különböző lapokban is jelentek meg hírek ilyen esetekről.


d., Perverzió, lázadás és bűnözés: Szexuális perverzióra, mindenféle lázadásra és bűncselekmények elkövetésére nyíltan bujtogató dalok. Kiemelkedő a punk külsőségeivel és filozófiájával, s méginkább a heavy metal szellemével azonosuló fiatalok csoportja: temető-, kripta- és templomgyalázás, állatcsonkítás, rituális áldozatok bemutatása, gyermekek bántalmazása, gyermekgyilkosság szerepel a bűnlajstromukon.

Dr. Paul King számtalan megállapítást sorakoztat föl annak bizonyítására a Journal of the Tennessee Medical Association 1985. , 78. Kötetben, hogy a heavy metal vallásnak is nevezhető: jellegzetes témái a szex, az erőszak és a rossz hatalma – a serdülőknek kifejezetten vallásként kínálják fel.


e., A rock mint forradalom? Az etikai és társadalmi válságnak nem csupán egyik eleme, hanem egyik alapvető oka a rock. A kezdeményezők szándékai szerint az egész világra ki akarják terjeszteni ezt a forradalmat, céljuk pedig mindazon értékek lerombolása, amelyek biztosítják az embernek a szabad, békés és normális életet. Néhány nyilatkozat:

„ A popzene mint kommunikációs eszköz képes befolyásolni a hallgatók gondolkodását. … Módunkban áll uralni a világot … megvan hozzá a szükséges hatalmunk.” – Graham Nash, Hollies

„ Tevékenységünk azt célozza, hogy irányítsuk az emberek gondolatait és akaratát, és a legtöbb együttes ugyanezt teszi.” – Mick Jagger, Rolling Stones.

„ A rock’n’roll több, mint zene. Egy új kultúra és a világforradalom energiaközpontja.” – Beatles.

„ A mi zenénk alkalmas rá, hogy érzelmi labilitást idézzen elő a hallgatónál, patologikus viselkedést váltson ki, sőt még felkelést és forradalmat is képes kirobbantani." – Paul McCartney.

„ … rátaláltunk végre a trójai falóra, és a segítségével ledönthetjük a tegnap még bevehetetlennek tetsző világ védőbástyáit.” – Angus Young, AC/DC.

„ A kereszténység lassan eltűnik. Egyre hanyatlik, és előbb-utóbb szétmorzsolódik. … Mi már népszerűbbek vagyunk Jézus Krisztusnál. …” – John Lennon, Beatles (A White Album nyilvános bemutatóján. ---- A legkívánatosabb célpont tehát – nyilvánvaló okokból – a kereszténység.


„Azok az országok állnak a fiatalkori bűnözési statisztikák élén (Anglia és az USA), ahol a legnépszerűbb a rock’n’roll, és ezekben az országokban növekszik a leggyorsabban a fiatal bűnelkövetők, házasságon kívül született gyermekek, a különféle erőszakos bűncselekmények, a gyilkosságok és öngyilkosságok száma.” – Frank Garlock, The Big Beat c. könyvéből (1971).


Zárófejezet


Rockellenes kezdeményezések


PMRC (Parent’ Music Resource Center): 1985 májusa óta létező szervezet, élén Tipper Gore asszony, Albert Gore demokrata párti szenátor felesége (USA). Tájékoztató füzeteket, folyóiratokat adnak ki, ill. elérték, hogy a lemezkiadók a lemezre ragasztott címkén figyelmeztessenek az egyes dalok negatív tartalmára.

Riconquista mozgalom (Olaszország, Ferrara): tudatalatti üzenetek megfejtése, prospektusok és röplapok terjesztése.



Ajánlott könyv: Jean – Paul Regimbal: Rock’n’roll – Szubliminális üzenet mint a tudatra gyakorolt erőszak (1983, Franciaország).


Lou Reed milliószámra adta el a kemény drogot dicsőítő lemezét „Heroine” címmel. Nyilatkozata szerint egyáltalán nem bánta meg, hogy milyen rettenetes hatást gyakorolt a kamaszok millióira – szerinte mindenki választhat.

2011. okt. 30. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/50 A kérdező kommentje:
Hú, nagyon köszönöm hogy ennyit áldoztál a témára!!! Megyek át is rágom magam rajta.
2011. okt. 30. 20:30
 20/50 A kérdező kommentje:
A tudatalatti üzenetek rész nagyon ijesztő, utánanéztem, meg is hallgattam hogy tényleg kihallani-e az üzeneteket, és 1-2nél eléggé normálisan ki lehet venni a lényeget. Számomra annyira elképzelhetetlen, hogy az agy hogy lenne már képes ezt értelmezni? És - bár már eléggé eltávolodtunk a kérdés témájától - bűn-e Isten szemében, ha anélkül hallgatok egy ilyesfajta számot, hogy rájönnék a rejtett üzenetre?
2011. okt. 30. 22:31
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!