Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Példáztok, kérlek, Bibliából...

Példáztok, kérlek, Bibliából olyan igéket, amelyek szerintetek/vallásotok szerint egyértelműen tiltják a házasság előtti szeretkezést (a tízparancsolaton kívül, mert az nem utal egyértelműen ilyesmire)?

Figyelt kérdés
És ti mit gondoltok, ha egy kapcsolat annyira komoly, hogy tervben van a házasság is, akkor sem szabadna nekik szeretkezni előtte?

2013. aug. 17. 21:35
1 2 3
 21/25 anonim ***** válasza:

Kérdező!


Ahogy mondtam, Isten a több mint 600 törvényében pontosan megmutatta, hogy mi a bűn, és minek mi a következménye. Viszont a Tórában, a Zsoltárokban, a prófétáknál nem szerepel a házasság pontos levezetése. Ma templomokban próbáljuk Isten előtt kimondani az igent. De próbáljuk meg egy kicsit megnézni, hogy Ábrahám fiai miért építettek templomot. A Jeruzsálemi templom szigorúan áldozati ceremóniák lebonyolítására működött. Nem történ semmiféle házassági ceremónia sem a Jeruzsálemi templomban, sem a zsinagógákban.

Isten pontosan meghatározta a házassági folyamatot:

„Annak okáért elhagyja a férfiú az ő atyját és az ő anyját, és ragaszkodik feleségéhez: és lesznek egy testté.”

A törvény szerint házassági szándék esetében jegyajándékot köteles a férfi adni a szűz (!) lánynak. Amelyik férfi lefeküdt a lánnyal az eljegyzés előtt nem volt bűne annak, viszont kötelessége volt a lányt feleségül venni, és a szülőktől kikérni, ha a lány atyja nem adja a lányt, pénzt kellett adni érte.

2Móz 22,16 Ha valaki hajadont csábít el, a ki nincs eljegyezve, és vele hál: jegyajándékkal jegyezze azt el magának feleségül.

2Móz 22,17 Ha annak atyja nem akarja azt néki adni: annyi pénzt adjon, a mennyi a hajadonok jegyajándéka.

Tehát bujaságának következménye a kötelező feleségül vétel. Viszont ha ugyan ezt egy jegyes lánnyal tette, tehát nem házas lánnyal, halál volt a büntetése a férfinek. És halál volt a lánynak is a büntetése, ha az aktus a városban történt meg, mert nem kiabált segítségért. Tehát a lefekvés más férfival egy jegyesnek, ugyan az a következménye, mintha már házasok lettek volna. Ha egy férfi feleséget jegyzett el magának, nem szolgálhatott katonaként egy évig, nem hagyhatta távol a lányt (asszonyt), hanem örömet kellett adni az asszonyának. Egyenrangú a törvény értelmében a jegyes lány a férjezett asszonnyal. A jegyajándék elkötelezettséget, szövetséget jelentett két ember között, amit nem szennyezhetett be más férfi. A pecsét a szövetségre mindig vérrel történik. Ez a szüzesség elvesztése, mely során vérrel pecsételik el a frigyet, a szerződést. Amelyik lány nem volt az első aktusnál szűz, a lánynak meg kellett halnia. Ezt a véres ruházattal vagy annak hiányával bizonyítottak.


Érdemes elolvasni Mózes V. könyve 22. rész 13- 30 közötti rész, mely ezekről a dolgokról szól.


Tehát a törvény értelmében, ha szűz lánnyal hálok nem bűn az, viszont kötelezettséggel jár, éppen úgy, mint az eljegyzés, feleségemnek kell neki lennie, akihez egész életemben ragaszkodok. A bűn ismerete a törvény által van.

Rm 3,20 … mert a bűn ismerete a törvény által vagyon.

Ha a törvény engedélyezi a szűz lánnyal való hálást, akkor az nem bűn. Tehát jogtalan az a kijelentés, hogy házasság előtt nem megengedett a szex. Viszont nem következmények nélküli.


A jegyesség egy szövetségkötés, a házasság nem egy adott ceremónia, hanem egy életen át tartó kapcsolat szoros kötelezettségekkel, az első szexuális cselekedet egy pecsét, melyet vérrel pecsételnek meg. Mindez Istentől van, mert nem jó az embernek egyedül, így segítőtársul adta az embernek az asszonyt. Az asszonynak tisztelnie kell a férjét, és engedelmességgel tartozik neki, a férfinek kötelessége szeretni a feleségét. A Biblia szava világos. A probléma ott kezdődik, ha a házasságot egy pillanatnak vagy egy szertartásnak vesznek az emberek. A házasság egy intézmény, ami egy életen át tart. Ennek szerződéses formája a jegyesség, mely elkötelezettséget, fogadalmat, és jogokat jelent és ad. Ennek formalitása ma a jegygyűrű. De bármi lehet, lehetőleg a pénztárcájához mérten drága ajándék, amivel emlékezteti mindkettejüket a szerződésre. A szerződés pecsétje az együtt hálás.


Ezért mosolyogtam, mikor kértem Katyt, hogy támassza alá az állítását / állításait a Bibliából. Nem tudja, ezért történt pusztán következtetés, belemagyarázás a házassági ceremóniába.


Az újszövetségben szó van menyegzőről. Ilyet nem tartalmaz semmilyen törvény. A nép nagyon sok formalitást átvett az „ősöktől” ami nem Isten rendelete. Ez nem feltétlenül baj. Jézus is járt menyegzőn, ott mutatta meg kizáróan a tanítványoknak, hogy ki is Ő. A menyegző több napon át tartó étkezés volt a két család között. Ez evés és ivás volt, de nem folyamatosan. Nem azt jelentette, hogy első nap délután összejöttek, és öt napig dáridóztak. Naponta egyszer összejöttek, és ettek, ittak, majd elszéledtek. Aztán másnap megint. Ez a két család szimbolikus összeforrása volt, ha úgy tetszik, ismerkedési napok, tervezési napok, megpecsételési napok, a törvény egy szóval sem említi. Nem attól házasok valakik, mert a család összejön dáridózni. Viszont a törvény értelmében nem mehetett a lány a szülők beleegyezése nélkül ahhoz, akihez akart. A lány teljes alázattal és szófogadással tartozott a szülők (apja) felé. A férfi sem rabolta el a lányt a szülőktől, hanem kikérte Tőlük. (Bárcsak ennek a világnak még a parazsa meglenne!)


Nem tudom, hogy rávilágíthattam-e valamire, mindenesetre nem kuszáltalak még jobban össze. Tehát a Biblia nem ad arra engedélyt, hogy kényünk-kedvünk szerint lefeküdhessünk bárkivel is következmények nélkül. De a szexuális aktus nem tiltott és nem halálos következményekkel járó cselekedet a törvény értelmében, és ebből kifolyólag Isten szerint a jegyesség előtt. Viszont szigorú jogi következményei voltak. Vagy feleségeként kellett élnie vele, vagy mocsok sokat fizethetett a szülőknek. Ha mindez asszonnyal vagy más jegyesével tette, halott volt.


Szia


Utóirat és egyben off:


Tévedsz, egyáltalán nincs „korszerű” elképzeléseim a Bibliáról.


Hiszem, hogy Isten hat nap alatt teremtett mindent, a hetediken megpihent, ahogy olvashatjuk a teremtés leírásánál, ahogy megerősítette Isten az ujjával vésve a kőtáblába két alkalommal is, és ahogy hivatkozott Jézus is a világ teremtésének elejére az ember megteremtésével. Hiszem, hogy a föld megtelt gonoszsággal, így Isten ítéletet hajtott végre, és vízözönt bocsátott a földre. Nagyon sok geológiai jelenség és lelet ekkor keletkezett, mint például a világon egyáltalán nem egységes földtani rétegrend, ami a lezúduló és felszikkadó víz során az iszapos, különböző anyagú sár alakított ki. A vízözön előtt mind az emberek, mind az állatok hihetetlenül tovább éltek. Ha egy gyík több száz évig él, nagyon nagyra megnő. Nagytestű állatok éltek a földön, amit a Biblia sárkánynak, leviatánnak, behemótnak nevez. A sárkány (dinoszaurusz)„motívum” rengeteg kultúrában megjelenik. Lásd szent György legendáját, csak egy példa kedvéért. Vagy nézd meg a kínai horoszkópot, hogy 11 valós állat mellett mit keres egy mitológiai alak, a sárkány?

Érdekességképpen nézd meg a bibliai nemzettségek korának alakulását a vízözön előtt és után, hogy mekkorát változott a világ a vízözön hatására.

[link]



A világnak Isten megmutatta, hogy nélküle nem jut az ember semmire sem. A bűnbeesés után Isten „magára hagyva” az embert, a lelkiismeret szabadságának engedte át az embert, de a föld megtelt gonoszsággal az ember által. Aztán Ábrahám fiainak adta a törvényt, Isten megmutatta, hogy mi a bűn, és mi nem az. Egészen a kezükbe adta azt, hogy megtudják, hogy mi a bűn, mi a vétek, mi a tisztátalan, és mi nem az. Egészes a kezükbe adta az ítélkezés jogát is, megmutatva, hogy minek mi a következménye. A nép megbukott, a törvény ismerete által sem üdvözülhettek. A végső időkben elküldte egyszülött fiát, hogy aki benne hisz, benne bízik, üdvözülhessen. Ehhez teljesen át kell adnia az embernek magát Krisztusnak. Isten teljesen Neki adta az ítélkezés jogát, elvéve így a néptől és az embertől. Mindaz, ki ítélkezik, Jézus játszik, és a király ítélethozatalát nem nézi semmibe sem. Ezért nem szabad nekünk ítélkeznünk senki felett sem.


Sokat kértük Istent, hogy mutassa meg nekünk azt a felekezetet, melyben helyünk van, ha úgy tetszik, az igaz gyülekezet. Sok felekezetet megmutatott nekünk, és nagyon rövid időn belül következetesen megmutatódott azokban a kovász is, mely keleszti az egész gyülekezetet. Viszont hiszem, és tapasztaltam is már, hogy a gyülekezeteken belül vannak olyan emberek, kikben sokkal nagyobb alázat van, mint bennünk, és előttünk szóvá is tette a gyülekezet hamis tanításait, de számára ettől sokkal többet jelent a gyülekezet tagjának lenni, és nem erre helyezni a hangsúlyt. Áldottak ezek az emberek, kik a gyülekezet összetartása fontosabb nekik, mint a hamis tanítások, melyeket ugyan szóvá is tesznek, de nem züllesztenek. A feleségemmel nincs sok lehetőségünk azokba a gyülekezetekbe mennünk, amikbe talán a legkevesebb hamis, rosszabb esetben okkult hagyomány vagy tanítás van jelen. Így magunk tanulmányozzuk, és a médián, interneten keresztül különböző gyülekezetektől is tanultunk nagyon sokat. Próbáljuk az éltünkkel példát mutatni a környezetünknek a keresztény életből. Ismerősünknek, barátunknak testvérként próbáljuk a szűk úton tartani, persze ehhez nem mi kellünk, mi legfeljebb eszközök lehetünk az Úr kezében, mint a fazekasnak a korong. A fazekas edényét nem az eszköz készítette, csupán szerszáma volt neki. Éppígy van velünk is.


Szervusz!

2013. aug. 20. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/25 A kérdező kommentje:

Köszi az ószövetségi törvény-kifejtést, tényleg érdekes és végül is helyénvaló, de én még mindig azon vagyok, hogy évezredek eltelte után túlzás lenne nekünk ragaszkodni az akkori zsidó nép törvényeihez. A Bibliát is úgy írták meg, hogy ezek a törvények benne vannak, és Istennek tulajdonították, holott azokat is az akkori társadalom teremtette meg szerintem, még ha "isteni sugallatra" is. Szigorúság volt, és jó is volt, de ma már ez nem működne.

Na mindegy. Csak azt nem értem, hogy azok, akik szó szerint értelmezik a Bibliát, és akik szerint a mózesi könyveket maga Mózes írta isteni sugallatra, hogy magyarázzák azt, hogy ezekben két különböző Teremtéstörténet is le van írva?

2013. aug. 20. 13:40
 23/25 A kérdező kommentje:
pontosítás: nem azt mondom, hogy mostanában helyénvaló, ha ellenszegülünk az ókori zsidó törvényekhez, hanem azt, hogy szinte lehetetlen lenne élni azok szerint, mivel a fejlődés hatására már nem mindegyik alkalmazható.
2013. aug. 20. 13:43
 24/25 anonim ***** válasza:

Rendben, akkor egy kicsit tovább offolnék:


„hogy magyarázzák azt, hogy ezekben két különböző Teremtéstörténet is le van írva?”


Szó sincs két teremtéstörténetről. Az első felében le van írva, hogy Isten hat nap alatt megteremtett mindent. Ennek utolsó szavai ezek:

„Ez az égnek és a földnek eredete, a mikor teremtettek.”


Majd ezzel kezdődik a következő gondolat, a hatodik nap eseményeivel:

„Mikor az Úr Isten a földet és az eget teremté,

Még semmiféle mezei növény sem vala a földön, s még semmiféle mezei fű sem hajtott ki, mert az Úr Isten még nem bocsátott vala esőt a földre; és ember sem vala, ki a földet mívelje;”


Elbeszélést olvashatunk arról, hogy Isten berendezett az embernek egy kertet az Édenben, ennek leírását olvashatjuk. Isten kertet ültetett sok gyümölccsel, és ide helyezte el az embert. Isten látta, hogy az embernek nem jó egyedül, ezért a szeme láttára teremtett mindenféle állatot, hogy nevet adjon nekik, válasszon segítőtársat azok közül. A földön már megteremtett mindenféle állatot még az előző napokon, és a hatodik napon, viszont most más célból teremtett mindenfélét Ádám számára a kertbe a földből. Ádámnak nem volt jó egyik sem, ezért Isten álmot bocsátott rá, és mire felébredt, az emberből alkotott társat neki, akit Ádám el is fogadott. Ennek komolyabb teológiai magyarázata is van, amire itt most nem térnék ki.


Tehát először összefoglalást láthatsz a teremtésről, aztán belemélyed egy nagyon fontos nappal kezdődően, a hatodik nappal az ember teremtésébe, a nekik adott törvénybe, a bűnbeesésbe, és annak következményeibe.


Isten törvénye örök, és változatlan, még akkor is, ha te ezt pillanatnyilag másképpen látod. Nem te alkotod Istent, hanem Isten alkotott téged. Isten teremtett meg mindent, ő szabja a feltételeket és a szabályokat. Ha neked sajátos istenképed van, akkor talán még a kőbe vésett paranccsal is szembe mész:

„Ne legyenek néked idegen isteneid én előttem.”

Nem te döntöd el, hogy Isten milyen legyen, hanem Isten mondja meg, hogy milyennek akar téged látni.


Jak 1,17 Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék felülről való, és a világosságok Atyjától száll alá, a kinél nincs változás, vagy változásnak árnyéka.


A törvényeket Isten adta. A próféták Isten által szóltak. Nem isteni ihletettségről van szó, hanem Isten általiról.

Az Úr szólt.


„szinte lehetetlen lenne élni azok szerint, mivel a fejlődés hatására már nem mindegyik alkalmazható.”


Tévedsz! Ajánlok figyelmedbe egy könyvet, a címe: A.J. Jakobs Egy évem az írás szerint

Ahogyan te a fejlődést használod, az nem létezik. Létezik fejlődés, de az, határozott visszafejlődés, egy korcsosulás. A világ technikailag könnyebb lett, de nem jobb. A könnyebbség még inkább fokozza tudati és fizikai leépülésünket.

2013. aug. 20. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/25 A kérdező kommentje:
Na, már nem emlékszem pontosan, most csak eszembe jutott a "két Teremtértörténet". Majd ha elolvasom újból, akkor esetleg hozzászólok. :)
2013. aug. 20. 17:04
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!