Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mi a probléma azzal az emberre...

Mi a probléma azzal az emberrel aki igazolja a Bibliából, hogy Mihály arkangyal=Jézus?

Figyelt kérdés
Késöbb megkérdezem kicsoda Jézus Krisztus azt állítja egy másik hozzászólásában Jézus a teremtő Isten Mi történt megtért a tévedéséből ?
2014. szept. 15. 16:55
1 2 3 4 5 6 7 8 9
 41/90 anonim ***** válasza:

Elnézést, tegnap végül már nem értem rá, de most folytatom.


Tehát még a 35. hozzászóláshoz:

Annak csak örülni tudok, hogy nem vallod a háromság-dogmát, mint oly sokan az itt fórumozók közül is.


"Hú de merész! Netán úgy véled, hogy a végidők kronológiájával napirenden vagy?"


Ezt nem mondtam, de azt azért egyértelmű, hogy Dániel könyve előbb van, mint az evangéliumok.


"különös tekintettel arra, hogy a Nevét(vélhetőleg YHVH) is Neki adta, így ember legyen a talpán, aki ki meri jelenteni, hogy YHVH név mögött kizárólag az Atya személye van"


A nevét nem hiszem, hogy neki adta, mivel neki van neve, mégpedig Jézus, a Biblia azt írja, hogy az ő nevére fog meghajolni minden térd. A Szentírásból pedig az is kiderül, hogy ez a háromsághívők által legkedveltebb mondat nem abszolut értendő! Jézus például nem mindentudó, mint az Atyja, Jehova ugyanis bizonyos időket és időszakokat a saját hatalmába helyezett, amihez Jézusnak sincs hozzáférése, ahogy ezt Ő maga mondja el a Csel 1:7- ben.És ez az igerész is magáért beszél:


"Amikor arról van szó, hogy minden alá van neki vetve, természetesen kivétel az, aki mindent alávetett neki. S ha majd minden alá lesz neki vetve, maga a Fiú is aláveti magát annak, aki mindent alávetett neki, hogy Isten legyen minden mindenben." (1Kor 15,27-28)


Tehát a 'mindenbe' az Atyja nem tartozik bele, Ő felette nincsen hatalma, Jehova továbbra is megmarad Krisztus isteneként, vagy fejeként, ahogyan a Szentírás máshol nevezi 1Kor 11:3:


"Akarom pedig, hogy tudjátok,hogy minden férfiúnak feje aKrisztus; az asszonynak feje pedig aférfiú; a Krisztusnak feje pedig az Isten."


" Cinizmusból jeles! De sajna nem talált, ahogy már fentebb írtam, elhatárolódok minden vallási dogmától, így rosszul címezted a nekem szánt levélbombát"


H át akkor elnézést, hogy így megvádoltalak ezzel, már megszoktam, hogy itt a legtöbben körömükzakadtáig ragaszkodnak ezen hamis tanokhoz, de mint mondtam, annak csak örülni tudok, hogy te nem így vagy ezzel.


" Ha viszont az általad idézetteken kívül nincs más Igei támasz a tarsolyodban, akkor részemről immár eldőlt a dolog."


Ami azt illeti, volna. Nézzük meg Dániel próféta könyve hogyan végzi el ezt az azonosítást:


Dániel könyve 10:21:

"De előbb elmondom neked, hogy mi van megírva az igazság könyvében. - Senki sincs, aki velem tartana azok ellen, csak

Míkáél, a ti vezéretek."


És ugye tudod, hogy ki a mi vezetőnk? (Ki a jó pásztor?)

2014. okt. 7. 07:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/90 anonim ***** válasza:

Kedves Péter!


Neked is ajánlom, hogy olvasd el azokat a verseket, amelyeket az előző hozzászólásomban írtam. Azokat hogyan tudod összeegyeztetni a szentháromság dogmájával, miszerint az Atya, a Fiú és a szentlélek egyenlőek tudásban, hatalomban, mindenben?


Számomra nyílvánvaló, hogy nem lehet két mindenható, mert ez logikailag is lehetetlen!


1Kor 8:5, 6:

„Mert ha vannak is úgynevezett istenek, akár az égben, akár a földön, mint ahogyan sok isten és sok úr van, nekünk mégis

egyetlen Istenünk az Atya, akitől van a mindenség, mi is őérte, és egyetlen Urunk a Jézus Krisztus, aki által van a mindenség, mi is őáltala.”


Egyedül Jehova a mindenható isten, aki korlátlan hatalmából tud adni bárkinek, így Jézus is tőle kapta a hatalmát a teremtéskor, de mint azt már bebizonyítottam, nem adott oda mindent, mert a 'minden' NEM abszolut értendő. Ezért is mondom, hogy az igerészeket nem önmagukban kell értelmezni a szövegkörnyezet nélkül, hanem a teljes írás fényében kell megvizsgálni őket!


Alfa és Omega (jelentése Eső és Etolsó):


Nos ahogy írod is, a 11. vers vitatott a fordítók körében, hogy nem e csak egy betoldás, több bibliatudós is elismeri, hogy itt az Alfára és Omegára történő utalás nem hiteles, és ezért a Kat., ÚRB, B.—D., KNB, ÚVF és a Káldi nem is tartalmazza.


2. A Jelenések könyvét héberre lefordítók közül sokan elfogadják, hogy a 8. versben

Jehováról van szó, ezért itt feltüntetik Isten nevét. Lásd: Jegyzetes Biblia (angol).


3. A Jelenések 21:6, 7 rámutat, hogy a szellemi győzelmet arató keresztények az Alfa és az Omega néven ismert személy ’fiai’. Így soha nem utalnak a szellemmel felkent keresztények és Jézus Krisztus

kapcsolatára. Jézus a ’testvéreinek’ nevezte őket ( Héb 2:11; Máté 12:50; 25:40 ). Jézusnak ezeket a ’testvéreit’ azonban az ’Isten fiainak’ nevezik (Gal 3:26; 4:6 ). 4. A KNB a Jelenések 22:12 -höz fűzött lábjegyzetében azt írja, hogy „ezek Jézus Krisztus szavai”, ezáltal azt a benyomást keltve, mintha a 13. versben említett Alfa és Omega őrá vonatkozna. A görög szövegben azonban itt nem szerepel Jézus

neve, és más fordítások sem teszik be. 5. A Jelenések 22:13 azt mondja, hogy az Alfa és az Omega egyben „az első és az utolsó”, mely megjelölést a Jelenések 1:17, 18 Jézus Krisztusra alkalmazza. Ehhez hasonlóan az

’apostol’ megjelölést egyaránt alkalmazzák Jézus Krisztusra és egyes követőire. Szerintem ez nem bizonyíték arra, hogy egyazon személyről vagy egyenrangú személyekről lenne szó.


És van még valami, az Ézsaiás 44:6-ban az eredeti héber szövegben az „első” és az

„utolsó” szavakhoz nem kapcsolódik határozott névelő, míg a Jelenések 1:17-ben, ahol Jézus önmagáról közöl leírást, az eredeti görög szövegben megtalálható a

határozott névelő. Tehát a Jelenések 1:17 nyelvtanilag címre utal, az Ézsaiás 44:6 pedig Jehova istenségét írja le.


De milyen címre utalhat? Jézus volt az első, akit közvetlen Jehova támasztott fel halhatatlan szellemi életre, és az utolsó akit

ilyen szellemi életre támasztott fel, senki más nem kap ekkora kiváltságot, ebben az

értelem tehát Jézus egyedi.

2014. okt. 7. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/90 anonim ***** válasza:

Kedves 38. válaszoló!


" Végignéztem a "monogenész" 9 előfordulási helyét és nem találtam használatát "hegyek" vonatkozásában. Mire gondolsz?"


Zsoltárok 90:2 „Mielőtt a hegyek megszülettek, S mintegy vajúdva világra hoztad a földkerekséget és a termékeny földet, Időtlen időktől fogva időtlen időkig te vagy Isten.”


Szerintem az, hogy Jézus az első leszármazottja Istennek, még nem jelenti azt, hogy ő nem teremtmény vgy hogy ő ettől más "fajba" tartozna, mint az angyalok.


Az ez ellen érvelők a Héberek 1:4-5-öt szokták felhozni bizonyításként:


"Így hát jobbá lett, mint az angyalok, aminthogykitűnőbb nevet örökölt az övéknél. Melyik angyalnak mondta például

valaha is: „Te vagy az én fiam; én atyáddá lettem a mai napon.” És ismét: „Én atyjává leszek, ő pedig fiammá lesz.”


De itt sem faji különbségekről ír a

Biblia, hanem egy magasabb cím vagy állás betöltése végett való megkülönböztetésről van szó.


"Túlságosan tisztelem ahhoz a Logosz hogysem csatlakozni tudjak azokhoz akik a felfogásuk védelmében "jelképes"-nek deklarálják az őket zavaró részeket."


De szószerint sem érthetem, hiszen annak semmi értelme nem lenne. Itt szerintem, mint már mondtam, csak arról van szó, hogy egyedül Jézus mondhatja el magáról, hogy közvetlenül az Jehova teremtette, hiszen minden más Jézus által lett.


"ebben egyetértünk, pontosabban Ő egyáltalán nem fejedelem, hanem az Atya

egyszülöttje aki birtokolja apja nevét és rangját."


Itt most önmagad cáfolója vagy. Te magad írtad le ennek az ellenkezőjét, ráadásul Igeversel alátámasztva:


" - Azt maga Jézus is mondta, hogy „az Atya aki engem küldött nagyobb nálam” így nem kérdéses a rangsor."


Mint azt már én is bizonyítottam, és ráadásul Te magad is leírtad, az Atyja nagyobb nála rangban. Kérlek, ha már nekem ellent mondsz, legalább magadnak ne mondj ellent!


"Tudom, hogy YHWH van ebben az Igében, de már biztosan észrevetted, hogy álláspontom szerint a YHWH az a név amit a

Fiú kapott az Atyától."


Hát ebben biztosa, hogy soha sem fogunk egyet érteni... Nem adhatta átt a nevét Jézusnak, mivel neki van neve és Isten a nevét egyébként is örökre szánta magának, 2Mózes 3:13-15 (ÚVF):


13 "Mózes azonban így szólt az igaz Istenhez: „Ha most elmegyek Izrael fiaihoz, és azt mondom nekik: »Ősatyáitok Istene küldött

hozzátok«, és ők erre megkérdezik tőlem: »Mi a neve?«, akkor mit mondjak nekik?”


14 Isten erre ezt mondta Mózesnek: „AZZÁ

VÁLOK, AMIVÉ VÁLNI AKAROK.” Majd hozzátette: „Ezt mondd Izrael fiainak: »Az AZZÁ VÁLOK küldött engem hozzátok.«”


15 És Isten még egyszer elmondta Mózesnek:

„Így szólj Izrael fiaihoz: »Jehova, a ti ősatyáitok Istene, Ábrahám Istene, Izsák Istene és Jákob Istene küldött hozzátok.« Ez az én nevem időtlen időkig, és erről

fognak emlékezni rám nemzedékről nemzedékre."


Persze azt csak úgy mellékesen Jegyzem meg, hogy érdekes módon mégis rengetegen elfelejtették az ő nevét.


"Az eljövetel parancsteljesítésben, arkangyal hangban és Istenkürtben történik

és kb annyira mondhatjuk, hogy az eljövetelt kísérő arkangyal hang hatóereje folytán kelnek fel, mint azt, hogy az Istenkürt hatására"


Nem, ugyanis a Jn 5:28 szerint a halottak az ő szavára fognak felkelni, s nem istenkürt hatására.


" Összetettebb ez annál semhogy két fantáziacsoportba lehessen zsúfolni, mert nem csak a thanatosz-ból, de hadesz-ből (és thalassza-ból?) is kiadatásra kerülnek elhunytak, miközben tudjuk hogy az Övéi nem is látnak halált."


M iből gondolod, hogy az Övéi, vagyis a felkentek nem látnak halált?


" A feltámadások menetrendjének kutatása is el lett hanyagolva évszázadokig, mert a

tanítók inkább a saját maszlagaikkal tömték a hívek fejét (és ezt teszik ma is)."


Ebben maximálisan egyet értek.

2014. okt. 7. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/90 anonim ***** válasza:

Kemves Kérdező!


" Hogyan értelmezitek az alábbi történetet ?

Kit látott Dániel ? Ki mondta, hogy Mihály fejedelem eljött segítségére?"


Aki eljött Dánielhez, az nyilvánvalóan Isten egyik hatalmas angyala volt, akit azért küldött Jehova, hogy egy látomás által próféciákat nyilatkoztasson ki Dánielnek. Ezt az angyalt Dánielhez jövet feltartóztatta Perzsia fejedelme (aki valószínűleg az ördög lehetett) és Mihály jött segíteni neki.

2014. okt. 7. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/90 A kérdező kommentje:
István 35 mit fogsz mondani Jézusnak amikor megkérdezi tőled Miért nem akartál felismerni a Dániel könyvében?
2014. okt. 7. 22:37
 46/90 anonim ***** válasza:
Mire gondolsz?
2014. okt. 8. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/90 A kérdező kommentje:
Irtván35 A 44-es számú válaszodra gondolok !
2014. okt. 8. 22:19
 48/90 A kérdező kommentje:
István35 így helyes
2014. okt. 8. 22:20
 49/90 Középút ***** válasza:

Kedves Istvan35!


A valláson kívüli vitapartnered vagyok és bár elköszöntem tőled, mert szükségtelennek tartom a levegőt vagdosni, a hozzászólásodban megfogalmazott újabb vádak miatt még írok egyszer.


Zsoltárok 90:2

- Tudod, hogy ki "szülte" a hegyeket? Ki adhatta ki magából? Csakis az akiben benne volt és tudjuk, hogy Krisztusban minden benne volt :-)) Ez bizonyára meredek és idegen neked, de emésztgesd pár évi igeolvasás mellett, ne lövöldözz egyből vissza...


"Szerintem az, hogy Jézus az első leszármazottja Istennek, még nem jelenti azt, hogy ő nem teremtmény vgy hogy ő ettől más "fajba" tartozna, mint az angyalok. "

- Nem csak első, de egyetlen is. Senki nincs olyan mint Ő ezért áll fel a hátamon a szőr amikor Mihállyal kevered, aki "egyike" a főségeknek


„... én atyáddá lettem a mai napon.”

- Ezt is nézd meg más fordításban de legfőképp a görögben: valahogy úgy helyes, hogy "napnak (mint az angol day) szültelek téged"


"Kérlek, ha már nekem ellent mondsz, legalább magadnak ne mondj ellent! "

- Azt, hogy "az Atya nagyobb Nálam" maga Jézus urunk mondja, de ettől még a Fiú lehet egy - az Atyától kapott - név birtokosa, ami hatalmat ad neki. Egy Habsburg király fia Habsburg nevet viseli és hercegként is kimagasló hatalma van, de az apja nagyobb nála. (remélem erre nem azzal fogsz akadékoskodni, hogy Jézus nem herceg, hanem király) Ezt az analógiát folytatva, Mihály egy hadvezér és Te a "Herceg" és a hadvezért egy személynek akarod tudni. Valaki azt mondta, hogy "Mindent szabad nékünk, de nem minden hasznos" Ha Te tévedsz akkor felségsértésben vagy és legkésőbb mostantól a tudatlanság idejének védelme sem jár neked.


"Válok aki(vé) válok"

- Ezt nem is tudtam, hogy az "Új Világ" fordításban így adták vissza, mert szerintem is a valamivé/valakivé válni vagy valamilyen állapotba érkezni értelme van az itteni "hájáh" szónak. Kár ezt elrontani az "akarok" beszúrásával. Ha a Teremtő Krisztus volt, akkor itt miért zárod ki azt, hogy Ő beszélt Mózessel? "rólam szolnak az írások" mondja maga Jézus ...


2Mózes 3:13-15

Az Ö nevének elfelejtése a zsidókra vezethető vissza, de ezt biztosan tudod.



"Nem, ugyanis a Jn 5:28 szerint a halottak az ő szavára fognak felkelni, s nem istenkürt hatására."

- Két probléma is van ezzel a társítással:

1. Más-más időpontról van szó, ahogy már írtam az ítéletre való feltámadás később várható mint az amikor az Övéit elragadja

2. Amiért kürt és angyalhang kíséretében leereszkedik, attól még saját hangán is szabad neki megszólítania a halottakat ...


"M iből gondolod, hogy az Övéi, vagyis a felkentek nem látnak halált? "

- Ján 8:51 (ÚV) 51 Bizony, bizony mondom nektek, ha valaki megtartja a szavamat, nem lát halált soha.”

(soha=aion, ami nem jelenthet végnélküliséget, ha érdekel elmondom, hogy miért)

2014. okt. 9. 02:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/90 Középút ***** válasza:

Kedves Kérdező!


49-es vagyok.


Jel 1:13-15 versekkel társítod? Valóban jelentős az egybeesés :-)

2014. okt. 9. 02:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!