Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Vannak még evolúciót tagadó...

Vannak még evolúciót tagadó keresztények?

2015. márc. 30. 11:10
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯

és még Ozmiumnak:

OLvastál róla, hogy fejlett életformák hirtelenséggel jelentek meg?

Ezt sok tudós így állítja. Például nem találtak semmilyen foszíliát a zsiráf nyakának a fokozatos meghosszabbodásáról.

Emlékszek, egyik tanárom így magyarázta: Magasan volt a lomb a fán, addig nyújtogatta a nyakát, míg megnölt.

Ezen lehet nevetni, tréfálkozni, elgondolkodni, vagy kétségbeesetten csúfolkodni. Fajta szerint. :D

Valaki a farkas és kutyát hozta az evolúció magyarázatára.

Ha úgy értjük az evolúciót, hogy összepároztatunk csupasz kutyát, göndör kutyát, az utcai fajtával, tényleg lehetséges egy nagyon változatos sokféleség. De Akkor is csak kutya marad, a kutyafélék családjához tartozó.

A macskánál ugyanez.

A Bibliában azt írja, hogy a teremtéskor Isten a "neme szerint" teremtette az állatokat.

Egy egy nagyon széles fogalom. Ezen belül lehetöséget adott a több féle kisebb, nagyobb változatosságoknak. De adott egy megszabott határt, amit nem lehet túllépni.

Ha kiírom, hogy a kutyának nem lehet macskája, akkor mindjárt begurul az itteni tudós társaság. De aki reálisan gondolkodik, az egyszerüen megérti.

Szerintem nem az az okos ember, aki csak azt állítgatja magáról, hogy sok könyvet olvass el. A tudományos könyvek elavulnak az újabb felfedezések fényében.

A múltkoriban láttam egy érdekes dokumentum filmet. Tudományosat természetesen . Azt mondták benne, hogy túlságosan kevés a foszília, amely az evolúciót támasztaná alá.

2015. márc. 31. 08:30

Grkaty,

fölösleges itt lejáratni magad. Persze jogod van butának lenni - de akkor ne csodálkozz, ha a szemedbe kapod, hogy buta vagy.

2015. márc. 31. 08:32

78-as, azt hiszem neked is. :)

Akiknek az érvük csak a megalázás, csak a csúfolkodás, azok nem "tudósok". Olyanok mint a fanatikus vallásosak. Csak a ló másik oldalán.

Ha olvasnátok a legújabb tudományos felfedezéseket, és nem magoltátok volna be a már lehetséges hogy elavult könyvekböl a szöveget, akkor tudnátok intelligens módon is érvelni.

De így?

2015. márc. 31. 08:53

Gkarty

Sértődött? Miért lennék megsértődve azért mert te képtelen vagy természet tudományt tanulni?

Miért gondolod, hogy nekem kéne felsorolni azt a tananyagot amit éveken át olvastam egyetemen és könyvtárazáskor? mi vagyok én könyvtár????

Mégis milyen visszavont nézetekről hablatyolsz amikor genetikusan a vizsgált fajoknál szikla szilárdan meg lehet találni hasonló szekvenciákat? A kérdés ilyenkor csak annyi, hogy X faj génállományának hány %-át térképezték fel, és Vagy X vagy Y alfajhoz áll e közelebb. Az nem kérdés, senki számára, hogy a rokonság létezik másik fajjal. Az evolúcót akkor sikerülne cáfolnod, ha minden élőlény totálisan különálló genommal rendelkezne egyezéseknek még csak esélye se lenne, magyarul képtelenség lenne genetikusan a fajok fejlődési fáját felállítani! Erre az esélyed 0% lévén bármelyik genetikai vizsgálatra képes laborban megismételhetőek az eredmények!!!! (tudományos módszertan egyik alapköve, hogy a kísérlet megismételhető legyen!) Magyarul ha te hívőként a téma szakértőjeként bemész egy laborba (bármelyikbe) és elkezdesz genetikai egyezéseket keresni fajok között megfogod találni ráadásul az eddig vizsgált eredményeket meg tudod ismételni!

Nagyon nagyon égeted magadat mert teljesen világos, hogy még csak lövésed sincsen a genetikáról, még csak nem is hallottál a tudományos módszertanról, kísérleti módszerekről, stb... Egyszerűen ZÉRÓ információ alapján vonsz kétségbe egy olyan eredményeket amiket NEM LEHET kétségbe vonni mert sziklaszilárd.

Hogy megadjam a kegyelemdöfést is: Az ember csimpánz genetikai állomány 98%-os egyezését TE IS ki tudod mutatni ha van hozzá laborod és szakértelmed! NEM tud vita tárgya lenni mert aki vizsgálta eddig ezt az eredményt kapta.

Namost ha ezek után még mindig nem világos, hogy a teremtés kizárt, onnantól tényleg nincsen miről beszélni, mert kb: azt tagadod, hogy a föld forog!

Az ember-csimpánz 98% egyezése ÖNMAGÁBAN KIZÁRJA, hogy lehetséges a teremtés!!!

2015. márc. 31. 08:57
Éppen azért, mert túlságosan kicsi a genetikai eltérés a két faj között (csimpánz és ember), nincs magyarázat az ember kiemelkedésére az állatvilágból. Ez a minimális genetikai eltérés hogyan magyarázza a biológiai és viselkedésbeli különbségeket? Mindkét fél erősen életképes és szaporodásképes a MAGA FAJÁN BELÜL.
2015. márc. 31. 09:52
komolyan fogom a fejemet... ez kész :D
2015. márc. 31. 09:55

Egy régi vicc jutott az eszembe:

Móricka hazamegy az iskolából, izgatottan meséli az apjának:"A tanító néni ma azt mondta, hogy a majomtól származunk!" Az apja lekever neki egy pofont és dühösen válaszol:"Lehet, hogy te a majomtól származol, de én nem, az biztos!"

2015. márc. 31. 10:04

Mondom, Grkaty... legközelebb a gravitációt fogod tagadni?

Menjél be akármelyik kutató laborba, ahol gyorsan szaporodó fajokkal dolgoznak, és kérd meg a kutatót, hogy bizonyítsa be neked az evolúciót. 5 perc lesz neki - ill. ha ragaszkodsz hozzá, hogy az egész folyamatot a saját szemeddel akarod látni, akkor pár nap, esetleg egy hét.

Ott láthatsz új fajokat is.

Persze ehhez nem ártana tudnod, hogy MI is az evolúció.

Nem, nem az élet kialakulása.

2015. márc. 31. 10:39

Nem látom (dehogynem!)az okát, így a célját sem annak, hogy miért kell külön kategóriába sorolni az élet eredetének és az evolúciónak a vizsgálatát. Talán nem függ össze a kettő? Nagyon is összefügg, csakhogy, ha az eredetére magyarázat Isten, akkor ez megdönti a másik oldalt a tudatosság miatt. Viszont, ha Isten kizárható az élet eredetéből, akkor megszűnik a tudatosság, a véletlen pedig nem generálja a konkrét fejlődést.

Sokan úgy képzelik, hogy Isten elindította az életet, majd bedobta a gyeplőt a lovak közé, fejlődjön minden a véletlenek sorozataként, mint aki kíváncsian várja, hogy mi sül ki ebből az egészből. Ez egy teória, de a véletlenek miatt nincs alapja.

Mint ahogy nem tudunk beszámolni a teremtésről, úgy nem tudunk az evolúcióról sem. Olvasgathatunk, kutatgathatunk, kísérletezgethetünk, mégsem vagyunk kompetensek ebben. Aki be tud számolni erről, Isten, azt közölte velünk, hogy ő minden élőlényt a maga neme szerint teremtett meg. Fajon belül lehetnek változatok és idővel változások, de a fajból nem lépnek ki. Bármennyi fosszíliát halmozunk fel és próbálunk rendszerezni, nem lesz bizonyíték az ellenkezőjére, mert erősen hiányos a felhalmozott készletünk. Ezt pedig csak elméletekkel, találgatásokkal lehet kipótolni. Azt meg -bocsi- vagy elhiszi valaki, vagy nem. Így válnak hívő evolucionistákká emberek.

Gusev

2015. márc. 31. 10:50
Vannak még az evolúciót nem tagadó tudósok?
2015. márc. 31. 11:11