Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Ha a Szentháromság létezik,...

Ha a Szentháromság létezik, akkor Jézus elküldhette volna az Atyát, megváltonak?

Figyelt kérdés
Mivel kaptunk olyan vlaszt is,hogy az Ószövetsègi Jáhve az Jèzus volt.Akkor èrtelemszerüen Jèzus is elküldhette volna az Atyát.

2016. aug. 19. 07:48
1 2 3 4 5 6 7
 11/65 anonim ***** válasza:
Nem, 1 jött, a Fiú lett testté. Az Atya max a Fiú szenvedését látva szenvedett.
2016. aug. 19. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/65 anonim ***** válasza:

De bizony létezik!

Aki ezt tagadja az mást is tagad..

2016. aug. 19. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/65 anonim ***** válasza:
0%

6#."az Atya a Fiuban volt"akkor ketten jöttek?

"Meddig mentek még el ördöngős tanitásaitokkal"itt még én nem tanitottam semmit,inkább te magyarázkodsz,egyik érved vágja a másikat.

"Térjetek meg"és ha nincs háromság, térj meg te.Külömben mindenki magának áll vagy esik.

2016. aug. 19. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/65 szp72 ***** válasza:

A Szentháromság tana nem tanítja, hogy az isteni személyek teljesen egyenlőek, hanem lényegi egyenlőségről beszél, vagyis mindenben egyenlőek a származásukat kivéve, amelyben valóságosan különböznek.


Az Atya szülte a Fiút s nem a Fiú az Atyát, a Fiú mindenét az Atyától kapja: az életét, a tudását, a hatalmát, a dicsőségét mindent. A Fiú mindent birtokol, amit az Atya birtokol, ezért nem kényszerből, hanem szeretetből és önként veti magát annak, aki neki mindent odaadott. Az Atya tehát atyaságával valóban nagyobb a Fiúnál, s ezáltal ő a Fiú feje.


Az Atyától származik minden terv, amit a Fiú szeretetből és önként elfogad vagyis engedelmeskedik, s ezért nem mondhatjuk, hogy az Atya engedelmeskedik a Fiúnak, s így a Fiú elvileg sem küldhetné az Atyát sehová.


Elvileg természetesen maga az Atya is megtestesülhetett volna, hiszen Isten mindenható. Isten azonban a Fia kedvéért és a Fia által teremtette a világot, így a megváltás feladata és dicsősége illő módon reá hárult. Az Atya mivel szereti a Fiát, ezért a saját Fia szenvedése valamiképp az ő szenvedése is, ahogy a Fia örömét és dicsőségét is átérzi.

2016. aug. 23. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/65 szp72 ***** válasza:
100%

@ Mivel kaptunk olyan vlaszt is,hogy az Ószövetsègi Jáhve az Jèzus volt


Az Ószövetség Jahvéja semmiképp sem lehet a Fiú, legfeljebb azt mondhatjuk, hogy a Fiú is. Tehát amikor az Atya teremt, akkor a Fiú is teremt, amikor az Atya beszél, akkor a Fiú is beszél, amikor Isten cselekszik, a Fia is cselekszik, amikor Isten megjelenik, az egyben a Fia megjelenése is stb.

2016. aug. 23. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/65 anonim ***** válasza:
0%

15#.Nem tudom miért van ez a nagy filozófia azAtya,Fiú körül?Hogy az Atya a Fiuban van a Fiú az Atyában,máskor megis az egyik kisebb a másik nagyobb.Máskor az Atya nagyobb utána a Fiú nagyobb.Hogy Fiút nem teremtette senki,mert kezdete nincs,továbbá az Atya elsőszülötje.Az Ószövetségi Jahve Jézus,Istennek már neve sincs Jézusnak már három van.

Te még fokoztad a zürzavart a te eszmefuttatásoddal,ahol az egyik ott a másik is,amit az egyik csinál csinálya a másik is.Hát amikor Jézust felkellett támasztani akkor Jézus is támasztott? Anyira bénáknak hiszed,hogy nem tudják egymás nélkül a dolgukat tenni?

Nem érdemel a világ egyetem két legnagyobb személyisége,egy külön/külön személyiséget mint ahogy a biblia irja?

2016. aug. 23. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/65 szp72 ***** válasza:
63%

@ Te még fokoztad a zürzavart a te eszmefuttatásoddal,


El kell ismernem, hogy valóban sok itt a zűr-zavaros egymásnak is ellentmondó hozzászólás, de alapvetően legalábbis szerintem nem én keverem a ... .


@ Nem érdemel a világ egyetem két legnagyobb személyisége,egy külön/külön személyiséget mint ahogy a biblia irja?


De igen. Aki azt állítja, hogy az Atya és a Fiú nem két különböző személy, az nem keresztény, vagy legalábbis fogalma sincs a Szentháromság tanáról. Aki pedig cáfolni akarja a Szentháromságot legalább azt cáfolja, amit állít, s ne azt, amit nem. Még egyszer mondom: Az Atya és a Fiú két különböző személy, minden keresztény szerint, még a Háromsághívő keresztények szerint is.


@ Fiút nem teremtette senki,mert kezdete nincs,továbbá az Atya elsőszülötje.


Igen, a Szentháromság tana szerint a Fiú született, de nem teremtmény. A teremtés egy alsóbbrendű lény létrehozására irányul, míg a szülés alatt általában egy azonos rendű, azonos lényegű utód létrehozását értjük. Éva nem teremtette hanem szülte a fiait, a béka békát, a kutya kutyát, az ember embert, az Isten Istent szül.


@ az egyik kisebb a másik nagyobb.Máskor az Atya nagyobb utána a Fiú nagyobb


Igen ez szokta a legtöbb félreértést okozni, ezt szokták össze-vissza magyarázni.

Az Atya úgy szülte a Fiút, hogy mindenét, amije csak volt, a teljes hatalmát, a teljes tudását, a teljes dicsőségét, a teljes életét, a teljes lelkét, a teljes szellemét, az egész lényét és lényegét, vagyis a teljes istenségét odaadta a Fiúnak, s nem tartott meg magának semmit. A Fiú tökéletes Fiú, tökéletes örökös, tökéletes képmás, tökéletes tükörképe az Atyának. Minden ami az Atyáé az a Fiúé, az Atyának semmivel sincs többje, mint a Fiúnak, mert az Atya tökéletesen szereti a Fiút és ezért adja neki mindenét.


Az Atya és a Fiú között annyi, és csakis annyi a különbség, hogy az Atya adja, a Fiú pedig kapja. A Fiú mindent az Atyától kapott, s bár nincs rákényszerítve, szeretetből és önként aláveti magát az Atyának, aki neki mindenét odaadta. Az Atya csakis atyaságával nagyobb a Fiúnál és semmimásban, csakis az atyasága miatt és az atyasága által ő fő. Egylényegűek, de nem teljesen egyenlőek, mert az Atya az Atya, a Fiú az Fiú. A Fiú tehát semmiképp sem nagyobb az Atyánál, az Atya is csak az atyasága által nagyobb, mert lényegükben egyenlőek.


@ mert kezdete nincs,


A Szentháromság tana elismeri, hogy a Fiú az Atyától született, hogy logikailag az Atya előbb volt a Fiúnál, de állítja, hogy ez a logikai elsőbbség nem idővel kifejezhető elsőbbség. Az idő ugyanis teremtett valóság, az Atya pedig teremtettlen és örökkévaló, nincs alávetve az időnek. Mivel azonban mindent a Fia által teremt, így az időt is, tehát a Fiú sem lehet alávetve az időnek, hiszen ő teremtette azt is. A Fiú születése egy időtlen örökkévaló születés. Ezért mondja a Niceai hitvallás:


"Hiszek az egy Úrban:

Jézus Krisztusban,

Isten egyszülött Fiában,

aki az Atyától született

az idő kezdete előtt.

Isten az Istentől,

Világosság a Világosságtól,

valóságos Isten

a valóságos Istentől.

Született, de nem teremtmény:

az Atyával egylényegű,

és minden általa lett."


@ Anyira bénáknak hiszed,hogy nem tudják egymás nélkül a dolgukat tenni?


Az Atya mindent a Fia által tesz, és az ujját sem mozdítja nélküle. A Fiú által teremt, a Fia által uralkodik, a Fia által szabadít, a Fia által ítél, a Fia által ad bűnbocsánatot, a Fia által támaszt fel mindenkit, a Fia által ad kinyilatkoztatást, mert az Atya mindent a Fiáért és a Fia által tesz. Nincs egyéni és önálló akciója.


@ Az Ószövetségi Jahve Jézus.


Igen ezt is nagyon keverni szokták. Az Ószövetség Jahvéja maga az Isten, az Atya. Az Atya azonban ezt a nevét is a Fiának adta, úgymond ez egy családnév. Az Újszövetség nem használja a Jahve szót, hanem mindig következetesen az Úr szót használja helyette. Márpedig az Újszövetség szerint: Jézus Krisztus az Úr, vagyis ő is Jahve. S mivel az Atya nem csinál semmit a Fia nélkül, ezért mondhatjuk, hogy mindent amit az Atya az Ószövetségben tesz vagy mond, azt igazából és rejtetten a Fia is mondja és teszi. Például amikor teremt, akkor is a Fia által teremt, ezt pontosan tudjuk az Újszövetségből.


@ Hát amikor Jézust felkellett támasztani akkor Jézus is támasztott?


A Fiú csak embersége szerint halt meg, az istensége szerint halhatatlan. Viszont az embersége egyben az istenségének a levetését is jelentette, ezért az Atya támasztotta őt fel, s adta neki vissza az istenségét.

2016. aug. 23. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/65 anonim ***** válasza:

Az eszem megáll, nem vagy tisztában a Szentháromsággal.


Krisztus az Atya egy része, mint neked pl. a karod.

Az Atya nem jöhetett el teljes valójába, ezért elküldte a Szavát, és az testé lett és közöttünk járt.


Krisztus pedig nem teremtmény, hanem örökké való (Ézsaiás 9:6).

2016. szept. 2. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/65 anonim ***** válasza:
0%

18#."Az eszem megáll,nem vagy tisztába a szentháromsággal"

De miért is kell azzal tisztába lenni ami nincs?

Az Atyát felboncolod a te elméd szerint,hogy bizonyits egy olyan dolgot ami nincs,és hadakozol az Isten szava ellen.

1Kor.11:3,4."De akarom,hogy tudjátok,hogy minden férfinak feje a Krisztus,az asszony feje a ferfi,a Krisztus feje pedig Isten"

Tehát Krisztusnak feje van Isten,aki lényegében nagyobb.


1Kor.15:27,28."Mert az Isten mindent a lába alá vetett.De amikor azt mondja,hogy minden alá lett vetve,nyilvánvaló,hogy annak kivételével,aki neki mindent alávetett.28.Mikor pedig mindent alávetett neki ,akkor maga a Fiú is aláveti magát Annak ,aki neki mindent alávetett,hogy az Isten legyen minden mindenben".

De ne mond,hogy a Földön létére utal Jézusra mert ekkor már az égben volt.

Kérdés:Ha Jézus egyenlő Istennel,miért kellett Isten vessen alá mindent a Fiúnak?

És miért kell Jézus mindent atadjon Istennek,hogy Isten legyen minden mindenben,ha Jézus is Isten?


Jézus az Atyát sok helyen Istenemnek hivja,de ha Jézus egyenlő vele,akkor Isten miért nem szólítja egyszr legalább Jézust istenemnek?

János.17:3.Az pedig az örök élet,hogy ismeretet szerezzenek rollad,az egyedüli igaz Istenről,és arrol akit elküldték Jézus Krisztusról"Itt is egy Istenről beszél és Krisztusrol.

1Kor.8:5,6."Ert,ha vannak is, akit Isteneknek neveznek akár az égben ,akár a Földön,mint ahogy van sok isten és sok úr 6.számunkra valójában egy Isten van,az Atya akiből van minden,és mi őérte:És egy Úr van,Jézus Krisztus,aki által van minden,és mi őérette"..Itt is egy Istenről beszél nem háromrol.Aki három Istenről beszél az a bibliát félremagyarázza a maga kárára.De mindenki magának áll vagy esik és számolnia kell a Jelenések.22:18,19 versekben megirtakkal.


Olvasd:Máté.20:20-23...János.14:28....

2016. szept. 3. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/65 szp72 ***** válasza:
100%

Apexus-nak


@ Krisztus az Atya egy része, mint neked pl. a karod.


Ezt hogy érted? Az Atya többet birtokol, mint a Fia? A Fiú csak egy része annak, ami az Atyáé? Mindenesetre a Biblia és a klasszikus Szentháromság nem ezt tanítja, hanem teljes egységet. Minden ami az Atyáé az a Fiúé is. Tehát úgymond nem csak a kezét birtokolja, hanem az egész testét, mindenét. Persze az Isten nem testi, hanem szellemi lény vagy más szóval lélek, tehát a Fiú az Atya teljes szellemi-lelki valóját birtokolja. Egyszelleműek, egylelkűek, egylényegűek.


@ Az Atya nem jöhetett el teljes valójába, ezért elküldte a Szavát, és az testé lett és közöttünk járt.


A Fiú sem jöhetett el a teljes isteni valójában, hanem ki kellett üresítenie önmagát, le kellett tennie az istenségét, a mindenhatóságát, a mindentudását stb.


Én nem gondolom, hogy az Atya semmiképp sem lehetett volna emberré, hiszen az Isten mindenható.


Az, hogy a Fiú az Isten Szava nem azt jelenti, hogy csak egy része. Hanem azt, hogy minden ami az Istenről elmondható vagy amit az Isten mondani tud magáról, az a saját Fia. A Fiú mindenben hűségesen tükrözi és közvetíti Isten mondanivalóját. Aki a Fiút látja, az az Atyát is látja, mert a Fiú az Atya tükörképe.

2016. szept. 3. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!