Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Miért nem úrvacsoráznak...

Miért nem úrvacsoráznak Jehova tanúi?

Figyelt kérdés

9És vette a kenyeret, hálát adott, megtörte és e szavakkal adta nekik: „Ez az én testem, amely tiérettetek adatik: ezt cselekedjétek az én emlékezetemre.” 20Hasonlóképpen vette a poharat is, miután megvacsoráztak, és ezt mondta: „E pohár az új szövetség az én vérem által, amely tiérettetek ontatik ki.


Azt mondja Jézus "ti érettetek adatik " ezt ti nem veszitek magatokra? Nincs szükségetek Krisztus testére?


2018. dec. 4. 11:42
1 2 3 4
 1/37 anonim ***** válasza:
49%
Nem Szentmisét tartanak, hanem Istentiszteletet, kettő között van különbseg.
2018. dec. 4. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/37 anonim ***** válasza:
100%

1-es nyilván, de a reformátusoknál és az evangélikusoknál sincs szentmise, hanem istentisztelet, mégis van úrvacsora, ami egy igen fontos rész.

Csatlakozom a kérdéshez, mert én is úgy tudom, hogy a Jehova tanúinál viszont nincs ez, de javítson ki valaki, ha tévedek.

2018. dec. 4. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/37 anonim ***** válasza:

Ok, nem akartam hülyeséget írni, anglikánoknál is van Úrvacsora, amit úgy hirdetnek hogy "mass" ami misét jelent. Hasonlóan kötött mise, mint az evangélikusoknál otthon.

De van a "worship" ahol egyáltalán nincs se Úrvacsora, se a misén szokásos dolgok, csak prédikáció sokszor zenélés, videó vetítés, közös ima, stb.

Az a lényeg, nem csak jehovasoknál van ilyen, hanem történelmi egyházakban is megjelent.

2018. dec. 4. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/37 anonim ***** válasza:

Mert nem veszik figyelembe Jezus parancsat "..ezt tegyetek az en emlekezetemre" ... "...tegyetek tanitvanya minden nepet".

Az o ertelmezesuk szerint tanitvany es tanitvany kozott kulombseg van pedig Jezus SOHa nem tanitott ilyet.

Ez elhajlas a taitastol ezert nem is tartjak oket keresztenynek hanem egyfajta szektanak....Peldaloznak a nagy sokasaggal meg hogy Jezus mondta mas akolban is vannak juhai..Ez igaz csakhogy a mas akol azon emberek kozosseget jelenti akik nem hallotak az oromhirt..mohamedan , budhista, hindu es egyeb vallasok akiknel az Ur a sajat juhai szivebe irta torvenyet es ok lelkiismeretuk alapjan lesznek megitelve...es onnan is talal majd az Ur olyat ki a sajat juha lesz hisz irva vagyon hogy minden nemzetbol lesznek a juhok kozott...

2018. dec. 4. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/37 anonim ***** válasza:
59%

"Valahányszor ugyanis e kenyeret eszitek, és e kehelyből isztok, az Úr halálát hirdetitek, amíg el nem jön. Ezért aki méltatlanul eszi a kenyeret vagy issza az Úr kelyhét, az Úr teste és vére ellen vét."


Valószínűleg ezért. Szerintem nem csak a testi bűnök, de a súlyos teológiai tévelygések is méltatlanná teszik az embert, hogy az Úr Testét egyék és az Úr Vérét igyák.

2018. dec. 4. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/37 anonim ***** válasza:
0%

A János » 4. fejezet


"31 Aközben pedig kérék őt a tanítványok, mondván: Mester, egyél!

32 Ő pedig monda nékik: Van nékem eledelem, amit egyem, amit ti nem tudtok.

33 Mondának azért a tanítványok egymásnak: Hozott-é néki valaki enni?

34 Monda nékik Jézus: Az én eledelem az, hogy annak akaratját cselekedjem, aki elküldött engem, és az ő dolgát elvégezzem."


Nem egyértlemű, hogy mi Isten eledele és akarata? Folytassam?


A János » 6. fejezet

"49 A ti atyáitok a mannát ették a pusztában, és meghaltak."

"63 A lélek az, ami megelevenít, a test nem használ semmit: a beszédek, amelyeket én szólok néktek, lélek és élet."

"68 Felele néki Simon Péter: Uram, kihez mehetnénk? Örök életnek beszéde van te nálad."


Jézus azért tanít bennünket, hogy keresztényként éljünk. Ez Isten akarata.


A János » 6. fejezet

"35 Jézus pedig monda nékik: Én vagyok az életnek ama kenyere; aki hozzám jő, semmiképpen meg nem éhezik, és aki hisz bennem, meg nem szomjúhozik soha."

"45 Meg van írva a prófétáknál: És mindnyájan Istentől tanítottak lesznek. Valaki azért az Atyától hallott, és tanult, én hozzám jő."


Tegyül fel, hogy az én értelemzésem téved, akkor már csak a katolikus állja meg a helyét emaitt a sor miatt:

A János » 6. fejezet

"32 Monda azért nékik Jézus: Bizony, bizony mondom néktek: nem Mózes adta néktek a mennyei kenyeret, hanem az én Atyám adja majd néktek az igazi mennyei kenyeret."

Tehát Jézus a mennyei kenyér, az örök élet. Vagy a tanítása vagy a titokzatos teste. Én a tanítására szavazom. Egyéb mannát nincs értelme fogyasztani.

2018. dec. 4. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/37 anonim ***** válasza:
0%

Pál Apostolnak Korinthusbeliekhez írt első levele » 10. fejezet


" 21 Nem ihatjátok az Úr poharát és az ördögök poharát; nem lehettek az Úr asztalának és az ördögök asztalának részesei. "



A Máté írása szerint való Szent Evangéliom » 6. fejezet


"24 Senki sem szolgálhat két úrnak. Mert vagy az egyiket gyűlöli és a másikat szereti; vagy az egyikhez ragaszkodik és a másikat megveti. Nem szolgálhattok Istennek és a Mammonnak. "



A János írása szerint való Szent Evangéliom » 17. fejezet


"3 Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és akit elküldtél, a Jézus Krisztust.

4 Én dicsőítettelek téged e földön: elvégeztem a munkát, amelyet reám bíztál, hogy végezzem azt."



A beveztőben egyértleműen láthatjuk, hogy az Úr asztalának részesei akkor lehetünk, ha elfogadjuk a meghívását Isten lakomájára. Tehát Istennek szolgálunk (barátjai vagyunk Istennek: szeretetből + értelemből követjük őt)


Tehát ha Jézust szolgáljuk, az ő asztalánál eszünk.

Ez az úrvacsora.


Isten meghívott benünket az örök életre (itt olvashtó egy példa)


A Lukács írása szerint való Szent Evangéliom » 14. fejezet


" 15 Hallván pedig ezeket egy azok közül, akik ő vele együtt ülnek vala, monda néki: Boldog az, aki eszik kenyeret az Isten országában.


16 Ő pedig monda annak: Egy ember készíte nagy vacsorát, és sokakat meghíva;

17 És elküldé szolgáját a vacsora idején, hogy megmondja a hivatalosoknak: Jertek el, mert immár minden kész!

18 És mindnyájan egyenlőképpen kezdék magokat mentegetni. Az első monda néki: Szántóföldet vettem, és ki kell mennem, hogy azt meglássam; kérlek téged, ments ki engem!

19 És másik monda: Öt iga ökröt vettem, és elmegyek, hogy azokat megpróbáljam; kérlek téged, ments ki engem!

20 A másik pedig monda: Feleséget vettem, és azért nem mehetek.

21 Mikor azért az a szolga haza ment, megmondá ezeket az ő urának. Akkor megharagudván a gazda, monda az ő szolgájának: Eredj hamar a város utcáira és szorosaira, és a szegényeket, csonkabonkákat, sántákat és vakokat hozd be ide.

22 És monda a szolga: Uram, meglett amint parancsolád, és mégis van hely.

23 Akkor monda az úr a szolgának: Eredj el az utakra és a sövényekhez, és kényszeríts bejőni mindenkit, hogy megteljék az én házam.

24 Mert mondom néktek, hogy senki azok közül a hivatalos férfiak közül meg nem kóstolja az én vacsorámat.

25 Megy vala pedig ő vele nagy sokaság; és megfordulván, monda azoknak:

26 Ha valaki én hozzám jő, és meg nem gyűlöli az ő atyját és anyját, feleségét és gyermekeit, fitestvéreit és nőtestvéreit, sőt még a maga lelkét is, nem lehet az én tanítványom.

27 És valaki nem hordozza az ő keresztjét, és én utánam jő, nem lehet az én tanítványom."

2018. dec. 4. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/37 anonim ***** válasza:
0%

EZ még a régebbi írásom folytatása, csak le kell dőlnöm:


A kenyér két módon értelmezhető, de főleg az utóbbi értelmezés a jó. 1. Jézus teste, 2. az ÍGE.


Később ha olvasod, amit írok, meg fogod érteni mi valójában Krisztus teste.



Két oldalról közelíthető meg a téma:


Az első a megtestült Íge:



A János írása szerint való Szent Evangéliom » 1. fejezet


"


1 Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge.


2 Ez kezdetben az Istennél vala.


3 Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, ami lett.


4 Ő benne vala az élet, és az élet vala az emberek világossága;


....


9 Az igazi világosság eljött volt már a világba, amely megvilágosít minden embert.


10 A világban volt és a világ általa lett, de a világ nem ismerte meg őt.


11 Az övéi közé jöve, és az övéi nem fogadák be őt.


12 Valakik pedig befogadák őt, hatalmat ada azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek, azoknak, akik az ő nevében hisznek;


13 Akik nem vérből, sem a testnek akaratából, sem a férfiúnak indulatjából, hanem Istentől születtek.


14 !!!


És az ÍGE TESTÉ LETT és lakozék mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), aki teljes vala kegyelemmel és igazsággal.


"



A másik megközelítés Krisztus testére:



Pál Apostolnak Korinthusbeliekhez írt első levele » 12. fejezet


" 12 Mert amiképpen a test egy és sok tagja van, az egy testnek tagjai pedig, noha sokan vannak, mind egy test, azonképpen a Krisztus is.


13 Mert hiszen egy Lélek által mi mindnyájan egy testté kereszteltettünk meg, akár zsidók, akár görögök, akár szolgák, akár szabadok; és mindnyájan egy Lélekkel itattattunk meg.


14 Mert a test sem egy tag, hanem sok.


15 Ha ezt mondaná a láb: mivelhogy nem kéz vagyok, nem vagyok a testből való; avagy nem a testből való-é azért?


16 És ha a fül ezt mondaná: mivelhogy nem vagyok szem, nem vagyok a testből való; avagy nem a testből való-é azért?


17 Ha az egész test szem, hol a hallás? ha az egész hallás, hol a szaglás?


18 Most pedig az Isten elhelyezte a tagokat a testben egyenként mindeniket, amint akarta.


19 Ha pedig az egész egy tag volna hol volna a test?


20 Így azonban sok tag van ugyan, de egy test.


21 Nem mondhatja pedig a szem a kéznek: Nincs rád szükségem; vagy viszont a fej a lábaknak: Nem kelletek nékem.


22 Sőt sokkal inkább, amelyek a test legerőtelenebb tagjainak látszanak, azok igen szükségesek:


23 És amelyeket a test tisztességtelenebb tagjainak tartunk, azoknak nagyobb tisztességet tulajdonítunk; és amelyek éktelenek bennünk, azok nagyobb ékességben részesülnek;


24 Amelyek pedig ékesek bennünk, azoknak nincs erre szükségök. De az Isten szerkeszté egybe a testet, az alábbvalónak nagyobb tisztességet adván,


25 Hogy ne legyen hasonlás a testben, hanem ugyanarról gondoskodjanak egymásért a tagok.


26 És akár szenved egy tag, vele együtt szenvednek a tagok mind; akár tisztességgel illettetik egy tag, vele együtt örülnek a tagok mind.


27 Ti pedig a Krisztus teste vagytok, és tagjai rész szerint.


"



Tehát aki magához veszi a kenyeret vagy Jézus testét, az az atyát, az ígét fogadja be. Jézus megmondja a tanítványainak, hogy ők is adják tovább az ígét, legyenek vele egyek, cselekedjenk úgy, mint ő és ahogy az atyának kedves. Szeressék egymást minden ellenére és hirdessék az Isten szeretetét.



Amikor Jézus azt mondja, hogy ezt cselekdjük az ő emlékezetére, egyáltalán nem jelenti azt, hogy az áldozásra és az okkult ceremóniákra utalt.


Hanem azt jelenti, hogy mi is adjuk a testünket és vérünket a többiekért, ahogy ő adta nekünk/értünk.



A János írása szerint való Szent Evangéliom » 15. fejezet


"


12 Ez az én parancsolatom, hogy szeressétek egymást, amiképpen én szerettelek titeket.


13 Nincsen senkiben nagyobb szeretet annál, mintha valaki életét adja az ő barátaiért.


14 Ti az én barátaim vagytok, ha azokat cselekszitek, amiket én parancsolok néktek.


"



A vér a szövetséggel hozható kapcsolatba. Amikor isszuk Jézus vérét, akkor szövetséget kötünk Jézussal. De úgy is felfoghatod, hogy ha bennünk van a vére, akkor testvérei leszünk. Egy az atyánk, eggyé leszünk véle...


Egy test vagyunk krisztussal és hasonló módon törjük meg a testünket.



Pál Apostolnak Korinthusbeliekhez írt első levele » 10. fejezet


"


3 És mindnyájan egy lelki eledelt ettek;


4 És mindnyájan egy lelki italt ittak, mert ittak a lelki kősziklából, amely követi vala őket, e kőszikla pedig a Krisztus volt.


"



Lelki eledel tehát az Íge, a tanítás, Krisztussal és Jézussal azonosuluás szellemben a Szentlélek segítségével.



Mivel bizonyítom az állításaimat?


Egyszerű logikával beláthatjuk, hogy szószerint nincs értelme venni azt, hogy együk és igyuk Jézust. Jézus azt szerette volna, hogy kannibálok legyünk vagy lakomázzunk? A matéria lenne maga az élet? Valami megfoghatatlan erő, amit csak a papok szolgáltathatnak?


Nem logikusabb, hogy azt szeretné, hogy kövessük Istent és becsületes, jó szívű emberek legyünk?


Hiszen azt is írja a Biblia, hogy a hit cselekedet nélkül halott és az ítélet is aszerint lesz, hogy egymással hogyan bántunk. (enni, inni adtunk-e a krisztusnak).



A kenyér és bor megosztását még úgy is lehetne értelmezni, hogy osszuk meg egymással az ételünket és italunkat. Ne legyeünk irigyek és segítsük egymást.


Sokkal normálisabb magyarázatok!



Az egész tanítása lényege az, hogy szeressük egymást, bocsássunk meg a másiknak, bánjuk meg a bűneinket. Ezt várja tőlünk Isten. De nem félelemből, vagy erőszak hatására. Hanem szívből, értelemből kell így cselekendi az ÍGE befogadása által....


Minket is úgy fognak ítélni, ahogy mi ítélünk másokat. Csak azok a bűneink lesznek megbocsátva, amiket megbánunk és csak akkor, ha másoknak megbocsátunk. Ezt szintén több idézettel és példával alá lehetne támasztani.


Gondolod, hogy Isten csak annak bocsát meg, aki elmegy egy harmadik személyhez?



A Lukács írása szerint való Szent Evangéliom » 6. fejezet


"


31 És amint akarjátok, hogy az emberek veletek cselekedjenek, ti is akképpen cselekedjetek azokkal.


32 Mert ha csak azokat szeretitek, akik titeket szeretnek, mi jutalmatok van? Hiszen a bűnösök is szeretik azokat, akik őket szeretik.


33 És ha csak azokkal tesztek jól, akik veletek jól tesznek, mi jutalmatok van? Hiszen a bűnösök is ugyanazt cselekszik.


34 És ha csak azoknak adtok kölcsönt, akiktől reménylitek, hogy visszakapjátok, mi jutalmatok van? Hiszen a bűnösök is adnak kölcsönt a bűnösöknek, hogy ugyanannyit kapjanak vissza.


35 Hanem szeressétek ellenségeiteket, és jól tegyetek, és adjatok kölcsönt, semmit érte nem várván; és a ti jutalmatok sok lesz, és ama magasságos Istennek fiai lesztek: mert ő jóltévő a háládatlanokkal és gonoszokkal.


36 Legyetek azért irgalmasok, mint a ti Atyátok is irgalmas.


37 Ne ítéljetek és nem ítéltettek; ne kárhoztassatok és nem kárhoztattok; megbocsássatok, néktek is megbocsáttatik;


38 Adjatok, néktek is adatik; jó mértéket, megnyomottat és megrázottat, színig teltet adnak a ti öletekbe. Mert azzal a mértékkel mérnek néktek, amelylyel ti mértek.



Ha még nem volt elég:


Itt elolvashatjátok, hogy Jézus szeretné ha bennünk lenne és mi ő benne, mint ő és az atya egymásban. (ennék a testét és innánk a vérét, azonosulnánk az Ígével)


[link]


[link]



Kiemelt rész az utolsóból:


"


21 Hogy mindnyájan egyek legyenek; amint te én bennem, Atyám, és én te benned, hogy ők is egyek legyenek mi bennünk: hogy elhigyje a világ, hogy te küldtél engem.


22 És én azt a dicsőséget, amelyet nékem adtál, ő nékik adtam, hogy egyek legyenek, amiképpen mi egy vagyunk:


23 Én ő bennök, és te én bennem: hogy tökéletesen egygyé legyenek, és hogy megismerje a világ, hogy te küldtél engem, és szeretted őket, amiként engem szerettél.


24 Atyám, akiket nékem adtál, akarom, hogy ahol én vagyok, azok is én velem legyenek; hogy megláthassák az én dicsőségemet, amelyet nékem adtál: mert szerettél engem e világ alapjának felvettetése előtt.


25 Igazságos Atyám! És e világ nem ismert téged, de én ismertelek téged; és ezek megismerik, hogy te küldtél engem;


26 És megismertettem ő velök a te nevedet, és megismertetem; hogy az a szeretet legyen ő bennök, amellyel engem szerettél, és én is ő bennök legyek."


"



"


6 Megjelentettem a te nevedet az embereknek, akiket e világból nékem adtál: tiéid valának, és nékem adtad azokat, és a te beszédedet megtartották.


7 Most tudták meg, hogy mindaz te tőled van, amit nékem adtál:


8 Mert ama beszédeket, amelyeket nékem adtál, ő nékik adtam; és ők befogadták, és igazán megismerték, hogy én tőled jöttem ki, és elhitték, hogy te küldtél engem.


"



"


11


És nem vagyok többé e világon, de ők a világon vannak, én pedig te hozzád megyek. Szent Atyám, tartsd meg őket a te nevedben, akiket nékem adtál, hogy egyek legyenek, mint mi!


"



Isten azonosulást szeretne, hogy kövessük őt!



Pál Apostolnak Korinthusbeliekhez írt első levele » 10. fejezet


15 Mint okosokhoz szólok, ítéljétek meg ti, amit mondok.


16 A hálaadásnak pohara, amelyet megáldunk, nem a Krisztus vérével való közösségünk-é? A kenyér, amelyet megszegünk, nem a Krisztus testével való közösségünk-é?


17 Mert egy a kenyér, egy test vagyunk sokan; mert mindnyájan az egy kenyérből részesedünk.



Ezt akarja Isten:



A Lukács írása szerint való Szent Evangéliom » 14. fejezet


"


13 Hanem mikor lakomát készítesz, hívd a szegényeket, csonkabonkákat, sántákat, vakokat:


14 És boldog leszel; mivelhogy nem fizethetik vissza néked; mert majd visszafizettetik néked az igazak feltámadásakor.

2018. dec. 4. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/37 KZitus ***** válasza:
12%

Szia

Kissé hosszadalmas lenne.

Ha elolvasod, nem csak a cikket, de az idézett Írás részeket is, akkor megkapod a választ a kérdésedre:

[link]

2018. dec. 4. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/37 anonim ***** válasza:
0%
Egyszer ígérem én is összeszedem a gondolataimat normálisan, vizont szerintem ordít az írásomból és az egész Bibliából, hogy Jézus tanításának követése a lényeg. Ami az emberségességről szól.
2018. dec. 4. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!