Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mi a helyes értelmezése az...

Mi a helyes értelmezése az alábbi igeversnek?

Figyelt kérdés

"Ne adjátok azt, a mi szent, az ebeknek, se gyöngyeiteket ne hányjátok a disznók elé, hogy meg ne tapossák azokat lábaikkal, és néktek fordulván, meg ne szaggassanak titeket." Máté 7.6


Kik az "ebek"?

Mit jelképeznek a "gyöngyök"?

Kik a "disznók"?

Miért taposnák meg azt (még ha csak képletesen is), akik a gyöngyöket szórják?


Nem kérek 1000 oldalt bemásolva, hanem egyszerű, lényegre törő választ, értelmezést kérek.


2010. júl. 9. 00:06
 1/10 anonim ***** válasza:
Szerintem az erkölcsi értékről beszél. Becsületről, hűségről, hitről stb...
2010. júl. 9. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

Az utolsó kérdésemet:

"Miért taposnák meg azt (még ha csak képletesen is), akik a gyöngyöket szórják? "


javítom erre:

Miért szaggatnák meg azt (még ha csak képletesen is), akik a gyöngyöket szórják?


illetve


Miért taposnák meg az eléjük szórt "gyöngyöket"?

2010. júl. 9. 00:13
 3/10 anonim ***** válasza:
Mármint, hogy pl ne adjuk fel a becsületünket, hogy aztán visszaüssön(szóval mittudomén megszégyenítenek), amiből aztán nem tudunk feljönni, A disznók meg az ebek meg azok az emberek akik a becsületedet kérik valamiért.
2010. júl. 9. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Hát maradok a becsületnél:) Hogy porba ne tiporják, és azért szaggatnák meg, mert érdekük, vagy gonoszságból vagy büntetésből.
2010. júl. 9. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
97%

Szia!


Az ebek és a disznók minden esetben a tisztátalanságot jelképezik a Bibliában. A gyöngyök az igaz értékeket jelképezik, vagyis az olyan tálentumokat, emberi értékeket, jellemtulajdonságokat, amelyektől az ember értékessé válik az Isten szemében. A megtaposás egyértelműen ezekre az értékekre vonatkozik, innen származik a "lábbal tiporja" kifejezés, vagyis nem becsüli meg. A megszaggatásra pedig azt tudom mondani, hogy az ember kárt vall ilyen esetben. Ennek a mondatnak a megértésére a legjobb példa a tékozló fiú példázata. Összefoglalva: az Istentől kapott tálentumainkat ne a "világban" akarjuk kamatoztatni, mert ott nem fogják megbecsülni, sőt ellenünk fordítják, és testi-lelki kárt vallhatunk.


üdv. Péter

2010. júl. 9. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
82%
kedves kérdező az alábbi vers szerintem a következőt jelenti: nem mindenáron kell beszélnünk Istenről az embereknek akkor, ha azokon látszik, hogy csak kötözködnek. sok esetben pl egy részeg embernek beszélni Istenről olyan, mintha gyöngyöt szórnánk a disznók elé. miért? mert a disznóólban mocsok van, így amit kiszórok, szintén mocskos lesz, így ha fel is veszi valaki, alaposan meg kell tisztítani. bizony sokszor, amikor több személy van együtt, és beszélünk neki Isten terveiről, még ha az egyik személy érdeklődést is mutat, a többi eltereli a figyelmét, sőt, sokszor erőszakossá is válnak. ezért mondja azt a biblia, hogy legyünk óvatosak, mint a kígyó, de ártatlanok, mint a galamb.
2010. júl. 9. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Igen, a szent dolog többnyire az erkölcsi értékek, előttem már megírták a magyarázatot.Mi az, hogy megtapossák? Pl. Ha valaki a tömeggyilkos, megalomániás, ateista Sztálinnak Isten szeretetét hirdette volna, Sztálin valószínűleg helyben főbe löveti, és el sem gondolkodik. Ahogy a részegnek sem érdemes Istenről beszélni az előző válaszoló szerint, vagy egy hűtlen, csaló, goromba férj is megtapossa a feleségétől kapott gyöngyöket, a szeretetet, a hűséget,az odaadást. Ezek haszontalanok a "disznókkal" szemben.
2010. júl. 9. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Az előbbi versekben meg van mondva, hogy különös hivatás nélkül ki itélhet és taníthat, ki nem, t. i. csak az, ki előbb önmagát megitélte és megjavította; most előadatik, kit kell itélni és tanítani, kit nem. T. i. nem kell ezt tenni a nyilvános, megátalkodott, eb- és disznótermészetű embereknél, vagyis, az oly megátalkodott vallásgúnyolóknál, kik haragosak lévén, mint az ebek, minden természet- és érzékfölötti igazságot megugatnak, leszólnak; ilyenek a baromi kéjekbe jobbíthatlanúl egészen és teljesen elmerűltek is. Ezek elé a fensőbb igazság és szent szeretet gyöngyeit nem kell vetni; mert nem lévén ahhoz érzésök, feldühűlnek, s a hit hirdetőjét széttépni akarják; mások az ő fertelmöket többre becsülik a gyöngyöknél, s ezeket abban gondatlanúl eltapossák.


A szent dolgok profanálása. Új gondolat. A szent dolog és a gyöngy jelenti az Isten igéjét és a magasabb hittitkokat, úgyszintén a malaszt [isteni kegyelem] eszközeit. (ö. Máté 13,45 sk.) Általában szent és becses dolgokat nem szabad kutyákra és sertésekre pazarolni s ezáltal meggyalázni; mert ezek azokat, mint az oktalan állatok az áldozati húst vagy kenyeret és a gyöngyöt megérteni és megbecsülni nem tudják, hanem összemarcangolják és legázolják; sőt mivel csak koncot vártak, nekirontanak azoknak, kik e nekik értéktelen dolgokkal őket megcsalták. Különösen pedig a kutyák és a sertések a durva, hitetlen, piszkoslelkű és gonosz emberek, kik a vallási igazságokat meg nem értik és nem becsülik, mintegy megugatják és megmarják, az erényt megvetik és sárba tapodják. Azért az ősegyházban úgynevezett titokfegyelem volt, mely a keresztség előtt a magasabb vallási tanokat, szertartásokat és intézményeket titokban tartotta, nehogy az értelmetlen és ellenséges indulatú pogányok gúnyjának s a híveket az üldözésnek kitegye. Azért a szentségeket sem szabad méltatlanoknak kiszolgáltatni, hanem előbb meg kell őket javítani.


Jézus figyelmezteti a tanítványokat, hogy gondosan őrizzék a rájuk bízott hitigazságokat és kegyelmi eszközöket, s ne tegyék ki annak a veszélynek, hogy az istentelenek gúnyt űzzenek belőlük és megszentségtelenítsék azokat.


A szent dolgokat szentül kell kezelni. Eredetileg az áldozati húsra vonatkozik, melyet nem lehetett a kutyák elé vetni. Ezen a mondaton alapul az ősegyházban a titoktartás fegyelme. A hit nagy titkairól nem beszéltek a pogányok előtt, hogy ne tegyék ki gúnynak azok előtt, akik képtelenek megérteni.

2010. júl. 15. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Mát. 7,6. A szent dolgok megbecsülése.

Az ítélkezés tiltása nem jelent kritikátlanságra való buzdítást. Vigyázzunk, ne erőltessük rá lelki értékeinket olyanokra, akik nem tudnak mit kezdeni velük. Ez meddő próbálkozás, de istenkísértés is; Isten nem vállal közösséget ilyenfajt botorságainkkal, hanem kiszolgáltat bennünket természetes következményeiknek. A kutya és a disznó Izráelben tisztátalan állat, az igazgyöngy a legnagyobb érték kifejezője, a hagion értelme bizonytalan; az összefüggésben konkrét tárgyra utal, így esetleg az áldozati húst jelenti, vö. Num 18:8.

2010. júl. 15. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Számomra ez mindig is azt jelentette, hogy hülye emberekkel ne próbálj intelligensen beszélni, mert a végén ők hülyéznek le téged. Kb mint a "galambbal sakkozni". :)
2016. okt. 25. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!