Kezdőoldal » Otthon » Ingatlan vásárlás, eladás » Mekkora megtakarítás szükséges...

Mekkora megtakarítás szükséges egy BP belvárosi garzon megvásárlásához?

Figyelt kérdés

Szerintetek mennyi spórolt pénzre lenne szükség, hogy lakáshitellel finanszírozható legyen egy nagykörút közeli, kb. 20 milliós belvárosi garzon (ilyenek léteznek)?


A törvény által előírt 20%-os minimum önerővel tisztában vagyok, és a járulékos költségekkel is (illeték, ügyvéd, stb.). Ugye így az elméleti minimum egy 4 milliós önerő, plusz 200-300e Ft az egyéb dolgokra, ha élek a részletfizetési lehetőséggel az illetéket illetően, amelyre jogosult vagyok abból fakadóan, hogy első tulajdonjogom lenne.


Ami engem illet: huszonéves mérnök vagyok, kb. 2,5 misi megtakarítással jelenleg, havi 450e Ft nettó fizetéssel. Eltartott, vagy egyéb hitel nincs. Az ingatlan ugye BP belváros lenne. A munkahely stabilnak mondható (nem veszélyezteti a vírus az iparágat).


Ami rizikókat látok a dologban:

1. Ha kicentizem 4 misi önerővel, plusz költségekre félrerakott pénzzel a sztorit, akkor a jelenlegi gazdasági kilátásokat figyelembe véve a bank nem engedi majd a 20% önerőt, hanem kér 25-30-at (akár a belvárosban is);


2. Ha engedi is a 20%-ot, utána az értékbecslő leszívat, és kevesebbre taksálja majd a lakást, mint az adásvételi ár (szintén amiatt, mert ingatlanpiaci áresésre számít). Ekkor ugye a foglaló bebukható csúnyán.


3. A lakáshitel, és az illeték együtt elviszi a költségeimet, és emiatt szívom be a hitelt, ha már egyáltalán megadják (az a durva, hogy még így is ezt a 3. pontot látom a legkisebb rizikónak).


Mindezek fényében szerintetek mekkora félretett pénzzel érdemes elgondolkodni ezen? Szerintem 6-7 misi alatt elég kockázatos.



2020. dec. 27. 12:55
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:
68%
Nem csökkentek az ingatlanárak, ja... :DDD
2020. dec. 27. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 anonim ***** válasza:
100%

Szia!