Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » A legtöbb magyar miért tartja...

A legtöbb magyar miért tartja prolinak a tömegközlekedést?

Figyelt kérdés

Én laktam vidéken, most Budapesten, de mindkét helyen találkozok azzal a felfogással, hogy a tömegközlekedés "proli".

Illetve, hogy csak az használja, akinek nem telik autóra.


Ismerősök között is van olyan, aki képes volt 2 nap szabadságot elpazarolni, mert szervizben volt az autója.(Vannak ezek a nagyon erősen ajánlott szervizelési periódusok bizonyos kilométer után.)

Kérdeztem tőle, hogy ezért képes elpazarolni 2 nap szabadit?

Azt mondta, muszáj, ő aztán nem ül fel buszra.


Egy másik ismerős meg aszerint szelektálja a munkahelyeket, hogy melyik fizeti ki 100 százalékban az autózását.

Jó végzettsége van, megteheti, hogy válogat.Neki, a fizetés után nem a munkakörnyezet a legfontosabb, hanem, hogy fizessék a benzint.

Van a törvény által előírt 9 fonrint/kilométer, neki ez kevés, 100 százalékos térítést akar.Végül, talált olyan céget, akik teljesítik ezt.

De, ő meg olyan helyen lakik, ahol fél óránként mennek járatok oda, ahol a munkahelye van.Neki nem jó, mert busszal csak "sikertelen" emberek utaznak, nem megy az "imidzséhez".



2016. márc. 12. 15:35
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
ez egy buta felfogás. a busz azért van, hogy használjuk!
2016. márc. 12. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
51%

Jaj,hát ismerek én bőven autótulajdonos prolikat,akik a rezsit alig bírják befizetni,de az autó az kell nekik.


Én soha nem akarok jogosítványt sem.

Számomra az autó nem érték,soha nem is érdekeltek az autók.

Környezetvédő vagyok,és nem akarok közlekedési bírságokat fizetni,parkolásért fizetni.

Ja és soha nem akarok börtönbe kerülni közlekedési baleset okozása miatt.(Amikor beül az ember a volán mögé,akkor ez is benne van a pakliban).

2016. márc. 12. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:

"Környezetvédő vagyok,és nem akarok közlekedési bírságokat fizetni,parkolásért fizetni."


Közlekedési bírságot akkor kell fizetned ha Te követed el, figyelmesen kell közlekedni és nem leszel megbüntetve. Tény, hogy vannak helyek ahol drága 1 óra parkolás de többségében majdnem annyi mint egy BKV jegy.


"Ja és soha nem akarok börtönbe kerülni közlekedési baleset okozása miatt.(Amikor beül az ember a volán mögé,akkor ez is benne van a pakliban)."


Ha úgy vezetsz mint egy vadbarom aki minden szabályt áthág és konkrétan leszarja a szabályokat akkor ne is csodálkozz ha balesetet okozol. Mint írtam előzöleg is, ha normális és odafigyelve közlekedsz akkor nem fog baleset érni jó esetben. Az már persze más kérdés ha valaki beléd megy mondjuk hátrulról de ezt most nem erről szól.


Téged elnézve inkább tényleg ne vezess soha mert aki eleve ilyen hozzáállás van a vezetés felé akkor annak nem való jogosítvány se a kezébe, maradj szépen a BKV-nál.


Ui: Szerinted a BKV egyébként mivel közlekedik, napenergiával? Az is ugyanúgy szennyezi a környezetet, erről ennyit.

2016. márc. 12. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:

""Környezetvédő vagyok,és nem akarok közlekedési bírságokat fizetni,parkolásért fizetni. Ja és soha nem akarok börtönbe kerülni közlekedési baleset okozása miatt.(Amikor beül az ember a volán mögé,akkor ez is benne van a pakliban)."


Tudod, 50 éve vezetek - mert felénk nincs tömegközlekedés -, és eddig egyetlen egyszer sem fizetttem bírságot, söt még balesetet sem okoztam.


Ha valaki tud vezetni és figyel másokra is, akkor nem igazán fordul elö ilyesmi.

2016. márc. 12. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
100%

A kocsi státuszszimbólum. (már akinek) Tehát ez alapján, ha nincs kocsid, nem vagy sikeres.


Mindenkinek más a felfogása. Van akinek ilyen. Kár ezen törni magad, inkább azzal foglalkozz, hogy te ne legyél ilyen.

2016. márc. 12. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
Érdemes megnézni New York belvárosát. Gazdag és szegény együtt metrózik. De ott nincs is meg rá a lehetőség,hogy mindenki autót vezessen,még ha anyagilag rendben is van az illető.
2016. márc. 12. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:

Igen,tisztában vagyok azzal,hogy akkor kell fizetnem,ha én követtem el a hibát.

Én nem tartom hibátlannak magam.

Az ember akarata nélkül is követhet el hibákat.

Vannak,akik megússzák évtizedekig 1-2 bírsággal max.Mások pedig halálos kimenetelű baleset okozói lesznek.


Én nem szeretném ezt soha megélni,nem akarok soha börtönbe kerülni,és büntetett előéletű lenni.


Nekem nincs bajom a tömegközlekedéssel,szerintem megvan a maga hangulata.

A tömegközlekedésben maxmimum az a rossz,ha ténylegesen tömeg van,nem kapsz levegőt.


Persze tömegközlekedésen is érhet baleset,de akkor nem engem fognak felelősségre vonni.

2016. márc. 12. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
62%

"A kocsi státuszszimbólum. (már akinek) Tehát ez alapján, ha nincs kocsid, nem vagy sikeres. "


Gondolkodás kérdése.

Nekem sosem volt álmom,hogy autóm legyen.

Sokkal inkább vágynék egy belvárosi lakásra,hol minden közel van és nem kell autóznom.

Nyaralni nem szeretek,másra költöm a megspórolt pénzemet.


Én nem "sikeresnek" tartom az autó tulajdonosakt,hanem az én szememben "hülyék",hogy képesek havonta annyi pénzt kiadni egy autó fenntartására.

Én ebből táplálékkiegészítőket veszek magamnak,egészségesen élek.

2016. márc. 12. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
58%

"A legtöbb magyar miért tartja prolinak a tömegközlekedést?"

Azt vegyük ki a mondatból hogy a legtöbb, tekintve hogy a legtöbbnek nincs autója.


"mindkét helyen találkozok azzal a felfogással, hogy a tömegközlekedés "proli". Illetve, hogy csak az használja, akinek nem telik autóra"

Ennek általában 2 fő oka van:

1. A tömegközlekedés vidéken ótvar szar tud lenni, 1-2 óránként ha jön busz, amin nyomoroghatsz fél órát más hónalját szagolva. Télen hűtik, nyáron ráfűtenek, és mindezért még sokat is kérnek érte.

2. A fővárosi közlekedés szintén tömegnyomor, és tény hogy ha a mai szintet nézzük, akkor új buszok, új villamosok, új vonalak, de 5-10 éve még a legfőbb vonalakon is szakadt Ikarus mászkált.


"képes volt 2 nap szabadságot elpazarolni, mert szervizben volt az autója"

És? Ő dolga.


"Neki, a fizetés után nem a munkakörnyezet a legfontosabb, hanem, hogy fizessék a benzint."

Ha megteheti hogy kifizetteti, akkor miért ne tenné meg?


"De, ő meg olyan helyen lakik, ahol fél óránként mennek járatok oda, ahol a munkahelye van."

Minek kösse magát valamihez, ha kifizetik ugyanúgy az autót, amivel meg szabadon jöhetsz mehetsz, nem vagy időhöz kötve?


"Neki nem jó, mert busszal csak "sikertelen" emberek utaznak, nem megy az "imidzséhez"."

Az eleje azért túlzás, de tény hogy vannak bizonyos munkakörök, ahol kifejezetten gázul mutat hogy tömegközlekedéssel korlátozod magad.

2016. márc. 12. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

Kérdező, én a XII. kerületben lakom, ahol mondjuk úgy, több a középosztály feletti ember mint alatti... De senki nem gondolja így. Csupán azért utálnak tömegközlekedéssel járni, mert tömött, nem szeretik a csövesek látványát és illatát, és pl. hétvégenként vagy Budapesten kívül ezer év bárhova is odaérni. De ha úgy adódik, senkinek nem törik össze a lelkivilága, ha egyszer-egyszer buszra vagy metróra kell szállni.


Az ismerősöddel kapcsolatban meg is válaszolod a kérdésedet.

"Jó végzettsége van, megteheti, hogy válogat"

2016. márc. 12. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!