Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Mit szólnátok egy ilyen...

Mit szólnátok egy ilyen iskolarendszerhez?

Figyelt kérdés

Egyesek szerint a finnekéhez hasonló, diákközpontú, liberális oktatási rendszer kellene, ám ez a liberális felfogás egyes problémás hozzáállású és viselkedésű (pl. osztálytársait és tanárait nem tisztelő) diákoknál nem tudom, mennyire lenne sikeres.


Mások szerint poroszos, fegyelemközpontú oktatás kellene, ám a tanulni akaró diákok a finnhez hasonló rendszerben jobban kibontakozhatnának, és még nem is utálnák az iskolát.


Mi lenne, ha alapból a finnekéhez hasonló rendszer lenne, ám a viselkedni nem tudó, rossz hozzáállású (tehát nem azokra gondolok, akik akarnak tanulni, de nehezen megy, hanem a neveletlen hülyegyerekekre) diákokat, akiket kirúgnak valahonnan (azt is meg kellene oldani valahogy, hogy egy iskolának ne érje meg nem kirúgnia egy diákot akkor is, ha zavarja a többi diákot, tanárokat, órákat), olyan iskolákba vennék csak fel, ahol poroszos oktatás folyik, és itt olyan tanárok is lennének, akik keményebben bánnak a diákokkal.



2017. jan. 3. 21:24
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:

"Ez már elég ahhoz, hogy legalább vagyoni alapú szegregációt rá lehessen sütni a rendszerre."


Jaj, ne már, ez olyan demagóg... Ugyanezen logika alapján mondhatnánk, hogy az a tény, hogy a lopásért büntetés jár, diszkriminatív, mert általában a cigányok lopnak... Tehát ne büntessük a lopást, mert akkor diszkriminatívak és rasszisták vagyunk.



"És itt jön ki a családi háttér másik hatása. Ha a gyerekre nem szarnak otthon, lehet akármilyen "menő" (általában nem azok, legfeljebb domináns "bully"-k, nem tudom, van-e rá magyar kifejezés), a többiek tanulmányaira nem lesz sok hatással, mert hátulról, a családból is jön egy erős motiváció a jobb tanulmányi eredményre, illetve a gyerekek is szeretnek jó eredményeket elérni, szeretnek jobbak lenni egymásnál és amikor streberezik egymást, az is inkább irigység, mintsem lenézés."


Milyen kár, hogy én a valóságban nem ezt látom.



"Amelyik diák pedig jól tanul, fizikailag is az osztály legjobbjai között van és a személyisége is domináns (bár ez az előző kettőből származó magabiztosságból fakad), na az lesz igazán "menő" az osztályban. Ilyen osztálytársam általános és középiskolában is volt és egymaga kiegyensúlyozta a 3-4 bajkeverőt."


Nálunk meg nem egyensúlyozta ki.



No, de akkor mondjátok meg ti, hogy hogy oldanátok meg azt a létező problémát (hiába mondjátok, hogy nem az, mert a saját szememmel láttam többször is), hogy a neveletlen diákok gyakran menőnek számítanak, sokan követik őket, a "strébereket" (=tanulni akaró, akár visszahúzódóbb, csendes diákokat) pedig lenézik, nem hagyják érvényesülni stb.

2017. jan. 4. 12:47
 12/16 Donald J. Trump ***** válasza:
51%
Érdekes, Böjte Csaba atya meg tudja oldani azt, hogy a neveletlen szarokbele gyerekek is tanuljanak, s ehhez nem volt szüksége poroszos módszerre, de tudtommal még tanári diplomára se.
2017. jan. 4. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

"Jaj, ne már, ez olyan demagóg..."


Mi demagóg, hogy az a leszakadó réteg termeli ki a problémás gyerekek javát, és te őket szegregálnád? Gyakorlatilag te magad írtad le.


Ez a te módszered gyakorlatilag azt eredményzné, hogy van egy szabad iskola jól szocializált, könnyen kezelhető gyerekeknek, akik megsokszorozzák a kezdeti előnyeiket, és van egy börtöniskola a nehezen kezelhető gyerekek által demotivált tanári karral bármiféle előremutató példa nélkül. Ezzel nem felzárkóztatsz, hanem elmélyíted a szakadékot.


"Milyen kár, hogy én a valóságban nem ezt látom."


Akkor neked szemész szakorvos kell, nem szegregált oktatási rendszer.


"Nálunk meg nem egyensúlyozta ki."


Valószínűleg nálatok hiányzott egy ilyen karizmatikus tanuló.


A megoldás például kiscsoportos oktatás és szakképzett személyzet, drasztikusan csökkenteni az osztályok méretét 20-35 főről 10-12-re, ahol a tanárnak így van ideje a diákok egyéni tanítási/nevelési igényeire is odafigyelni és birtokában van a tudásnak, hogy ezt meg is tegye. Jelenleg egyik sem teljesül. A nagy osztályokban még a könnyen kezelhető diákokra sem jut elég szabad kapacitás. Ezt megfejelve kooperáció központú oktatással, ahol a tanár nem leadja és visszakérdezi az anyagot, hanem közös munkával vezeti rá a diákot az összefüggések megértésére, de ez megint csak nem hatékony nagy osztályokban és teljes ellentmondásban van a poroszos oktatásmódszert tanult tanári gárda képességeivel.

2017. jan. 4. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 A kérdező kommentje:

"Érdekes, Böjte Csaba atya meg tudja oldani azt, hogy a neveletlen szarokbele gyerekek is tanuljanak, s ehhez nem volt szüksége poroszos módszerre, de tudtommal még tanári diplomára se."


1. Lehet, hogy van néhány ember, aki meg tudja oldani, de nincs annyi, hogy minden iskolában jusson. A legtöbb tanár nem képes erre.

2. Ismerek olyat, akit szerintem Böjte Csaba se tudna megnevelni, az illető csak röhögne a háta mögött, hogy "mit le prédikál nekünk ez a szerencsétlen".



"Mi demagóg, hogy az a leszakadó réteg termeli ki a problémás gyerekek javát, és te őket szegregálnád? Gyakorlatilag te magad írtad le."


De akkor a lopás büntetése diszkriminatív? Mert leggyakrabban azt is szegények és cigányok követik el.

Amúgy nem feltétlenül van igazad, sőt, elég sok olyan, egyáltalán nem szegény gyermeket ismerek, aki szörnyen neveletlen, nem tiszteli az osztálytársait stb. Meg olyat is ismerek, aki szegény és rendes, értelemszerűen őt a liberális felfogású iskolába tenném, mert nem az a lényeg, hogy szegény vagy gazdag, hanem hogy akar-e tanulni, tiszteli-e a másik embert stb.



"Akkor neked szemész szakorvos kell, nem szegregált oktatási rendszer."


Á, szóval ha én mást tapasztalok mint te, akkor szemész kell nekem. Taps-taps...



"Valószínűleg nálatok hiányzott egy ilyen karizmatikus tanuló."


Ja, persze... De talán nem csak nálunk, hanem még elég sok helyen hiányzik, és elég sok helyen számít menőnek a prosztóság, tiszteletlenség, tahóság.



"A megoldás például kiscsoportos oktatás és szakképzett személyzet, drasztikusan csökkenteni az osztályok méretét 20-35 főről 10-12-re, ahol a tanárnak így van ideje a diákok egyéni tanítási/nevelési igényeire is odafigyelni és birtokában van a tudásnak, hogy ezt meg is tegye. Jelenleg egyik sem teljesül. A nagy osztályokban még a könnyen kezelhető diákokra sem jut elég szabad kapacitás. Ezt megfejelve kooperáció központú oktatással, ahol a tanár nem leadja és visszakérdezi az anyagot, hanem közös munkával vezeti rá a diákot az összefüggések megértésére, de ez megint csak nem hatékony nagy osztályokban és teljes ellentmondásban van a poroszos oktatásmódszert tanult tanári gárda képességeivel."


Igen, ezt kellene. Azokkal a diákokkal, akikkel lehet. És az olyanokkal mit kezdenél, akikkel nem lehet? Akik cseszegetik az osztálytársaikat, beszólnak a tanárnak, rongálnak stb.

2017. jan. 4. 15:38
 15/16 Donald J. Trump ***** válasza:
41%

"1. Lehet, hogy van néhány ember, aki meg tudja oldani, de nincs annyi, hogy minden iskolában jusson. A legtöbb tanár nem képes erre."


Ha azzal érvelsz, hogy kevés az ilyen tanár, akkor miből gondolod, hogy a poroszos intézetekbe jutna belőlük? S ha őket mind oda száműzzük, akkor a többi iskolában csak anyámasszonykatonája tanárok maradnak? Úgyis lesz mindig egy osztály legrosszabja gyerek, akire panaszkodni fognak, mert a többiekhez mérten kevésbé szorgalmas vagy rosszabb a magatartása. Ez még a top gimnáziumokban is így van.



"2. Ismerek olyat, akit szerintem Böjte Csaba se tudna megnevelni, az illető csak röhögne a háta mögött, hogy "mit le prédikál nekünk ez a szerencsétlen"."


Jó, hát én meg ismerek olyat, aki szerint Charles Darwin evolúció elmélete hülyeség, tehát az, hogy ki mit gondol, hogy mi lenne ha... lényegtelen. Tudományosan bebizonyított, működő pedagógiai modellekből lehet kiindulni, nem abból, hogy ki mit gondol. Tanárképzőben sem viccből tanítanak gyermekpszichológiát.

2017. jan. 4. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 A kérdező kommentje:

"Ha azzal érvelsz, hogy kevés az ilyen tanár, akkor miből gondolod, hogy a poroszos intézetekbe jutna belőlük?"


Olyanból van kevés, aki poroszos nevelés nélkül is meg tudja nevelni őket.



"Úgyis lesz mindig egy osztály legrosszabja gyerek, akire panaszkodni fognak, mert a többiekhez mérten kevésbé szorgalmas vagy rosszabb a magatartása. Ez még a top gimnáziumokban is így van."


De azért nem mindegy, hogy az osztály legrosszabbja gyerek székeket tör össze és szívatja a visszahúzódóbb társait, vagy csak simán kevesebbet tanul és kissé nagy a szája, de ezen kívül semmi baj vele.



"Jó, hát én meg ismerek olyat, aki szerint Charles Darwin evolúció elmélete hülyeség, tehát az, hogy ki mit gondol, hogy mi lenne ha... lényegtelen. Tudományosan bebizonyított, működő pedagógiai modellekből lehet kiindulni, nem abból, hogy ki mit gondol. Tanárképzőben sem viccből tanítanak gyermekpszichológiát."


Ja, és mint láthatjuk, ezek mind tökéletesen működnek, minden diák jól nevelt, hallgat a tanárra stb. Vagy nem?



Még mindig nem válaszoltál, hogy akkor mit lehet tenni azokkal, akik zavarják az órát, szívatják a társaikat, rongálják a berendezést... és Böjte Csaba se tudja megnevelni őket. :D

2017. jan. 4. 16:12
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!