Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Ha tehetnétek ti miben változt...

Ha tehetnétek ti miben változtatnátok a jelenlegi közoktatási rendszert?

Figyelt kérdés
2016. jan. 19. 21:41
1 2 3 4 5 6
 41/57 anonim ***** válasza:
0%

"Kétszer annyi pénzt közoktatásra! "


örülök, hogy ez egy 100%-os válasz


aztán honnan legyen kétszer annyi pénz? és mondjuk kétszer annyi pénzért lehet várni kétszer akkora hatásfokot is?

mert nagyon nem oké ez a közszférának hívott pénztemető

2016. jan. 20. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/57 anonim ***** válasza:
47%
én nem csinálnék különösebben nagy ügyet belőle, de azért kérnék a tanároktól erkölcsi bizonyítványt, pár adatot a szülőktől, hogy tudjunk együtt működni, biztosan lenne egy alternatív kérdőív, melyre külön ilyen fekete-fehér fülű emereket írnék, a teljesség igényével sajnos kell a sok memoriter, az a kérdés hogyan
2016. jan. 20. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/57 anonim ***** válasza:
15%
sokan írják, hogy a tanár választhat könyvet: fogalmam sincsen most milyen a közoktatási rendszer, mert tanítok aktívan suliban, ott kezdeném, hogy érdekelje azt a szülőt is, hogy milyen, legyen motiválva, aki egyébként le se tojná a közoktatási rendszert, érezze a szülő, hogy valamilyen mértékig van beleszólása, mint állampolgár, hogy hová jár a gyereke, mit csinálnak vele, és érezze a gyerek is, hogy van hozzá joga vélemyényt nyílvánítani és éppen azért, mert olyan iskolába járhat, ahol segítenek neki becsomagolni a véleményét
2016. jan. 20. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/57 A kérdező kommentje:

- Megszűntetném a KLIK-et

- Az iskolák fenntartását ismét az önkormányzatok látnák el

- Kancellári posztot beszűntetném. Oké, hogy az volt a cél, hogy az intézmények gazdasági "felügyeletét" lássák el. De azért az vicc, hogy egy pártember, akinek köze nincs az iskolához döntösön kiket alkalmazzon és az iskola életét befolyásoló döntéseket hozzon. Ezzel pedig az igazgatókat kiherélték gyakorlatilag.

- Az igazgatók legyenek ismét az iskolák tényleges vezetői, akiket választáson a tantestület nevez ki és mondat le, hiszen ők ismerik az iskola adottságait, a kollégákat, a dolgozókat, a diákokat.

- Legyen egységes Alaptanterv, egy legkisebb közös többszörös, de ne egy sematikus kőbevésett szabály.

- Az alsós osztályokban a hangsúlyt a kompetenciák fejlesztésére és megalapozására fektetném.

- Ha változtatnék egy oktatáson akkor nem évente lenne változtatás.

- Az első középfokú nyelvvizsgáért állami támogatás járna, ami alapfokú és felsőfokú nyelvvizsgára nem vonatkozna és ismétlés esetén már fizetős lenne a nyelvvizsga.

- Kompetenciaként bevezetném 3.-tól az angol nyelv oktatását, azt nem elég korán el kell kezdeni.

2016. jan. 20. 13:39
 45/57 anonim ***** válasza:
100%

"aztán honnan legyen kétszer annyi pénz? és mondjuk kétszer annyi pénzért lehet várni kétszer akkora hatásfokot is?

mert nagyon nem oké ez a közszférának hívott pénztemető"


Mondjuk onnan legyen pénz, hogy kevesebbet költünk látványberuházásokra, és stadionokra, ami évente 100-150 milliárd forint, és mellette pedig csinálunk egy normális pártfinanszírozási törvényt, amely átláthatóvá teszi a pártok pénzmozgásait, valamint komolyan vesszük a közjogi intézmények függetlenségét, hogyha visszaélés történik, akkor annak legyen következménye. De vissza lehetne vezetni a többkulcsos adórendszert is, be lehet vezetni vagyonadót, meg lehet adóztatni a nagy értékű külföldre történő átutalásokat stb... Ezzel minimum ezer milliárdot lehetne belerakni a költségvetésbe, ezt elhiheted. Egyébként pedig olvasd el a többi pontot is!

2016. jan. 20. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/57 anonim ***** válasza:
90%

"de amíg a netre és az eszközre gonoszként meg rosszként tekintünk, nem is lesz változás"


A wifi betiltása nem feltétlenül gonosz döntés, ha abból indulok ki, hogy alapból nem használ a tanulóknak. Nem beszélve arról, hogy ahol gyakran használnak gépeket, és modern elektronikai eszközöket, azoknál kimutatható, hogy természettudományos tantárgyakból rosszabbul teljesítenek, mivel ezek az eszközök bizonyos elkényelmesedést is okozhatnak. Van aminek a kezünkbe kell rögződnie, nem a fejünkbe.

2016. jan. 20. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/57 anonim ***** válasza:
100%

Felsőoktatás (tanárképzés):

- Erős felvételi követelményeket támasztanék a leendő hallgatóknak (pszichológiai, kommunikációs felmérések stb.). Nagyon megválogatnám, hogy ki mehet be a rendszerbe. Sajnos ma akárki jelentkezhet tanárnak, és lényegében akárkit felvesz a rendszer a képzésbe, van, hogy csak évek múlva jön rá az illető, hogy nem neki való a tanárkodás, amikor már a diplomáját is megkapja.. Hány ilyen tanár van...

- A tanárképzésbe sokkal több gyakorlatot vinnék. Ma igazából az van, hogy évek telnek el, és csak elméletet tanulnak, és a képzés végén látnak csak gyereket egyáltalán...


Oktatási rendszer:

- Duplájára emelném a tanárok fizetését. Lehet, hogy ez meredeken hangzik, de ha jól megválogatott, igazi szakembereket termelne ki a rendszer, akkor ezek megérdemelnék a jó pénzt. Egy normális országban ugyanis meg kell becsülni a tanárokat, hiszen nagyon fontos feladatot végeznek, a jövőt generációját nevelik fel. Finnországban pl. olyan fizetésük és társadalmi presztízsük van a tanároknak, mint az orvosoknak, bár ott meg is dolgoznak érte és eredményeket is mutatnak fel...

- Decentralizálnám a rendszert, megszüntetném a Kliket, visszaállítanám a tankönyvválasztás szabadságát stb. A kísérleti, "kincstári" tankönyvek ugyanis rendkívül rossz minőségűek, nem lehet belőlük tanítani. Ráadásul sok helyen akadozik a tankönyvellátás, én is találkoztam azzal, hogy nem volt könyve a gyerekeknek, a tanárnak kellett minden órára fénymásolgatni. Az is vicces volt, amikor egyszer régi tankönyvekből állítottam össze az anyagot a gyerekeknek, hogy tudjanak miből tanulni... Ezt az áldatlan állapotot azonnal megszüntetném.

- Lecsökkenteném - megszüntetném a tanárok adminisztrációs terheit. A tanár az nem bürokrata, minket ne is kezeljenek úgy. Annak semmi értelme, hogy hullák vagyunk, és azért nincs erőnk a tanári munkához, mert ki vagyunk a sok adminisztrációtól, ami a munkaidő nagy részét elveszi.

- Ingyenessé tenném az iskolában a fénymásolást a tanárok részére. Az ugyanis nem állapot, hogy a tanárnak a saját zsebéből kell fénymásolnia. Mi is közfeladatot látunk el, ha más közintézményben az állam biztosítja a papírt és a tintát, akkor nekünk is illene (persze van kvóta stb., de az hamar kifogy). Főleg így, hogy sokszor, mivel nincs tankönyv, a tanárnak kell az órára az anyagot minden egyes gyereknek fénymásolni.

- Minden iskolának juttatnék interaktív táblát, laptopokat és egyéb IKT eszközöket, de ezeket már írták előttem is.

- Ezekből következik, hogy megemelném az iskolára ráfordított állami pénzek mennyiségét, pl. stadionépítés helyett. Persze ez feneketlen kútba dobott összeg, ha a tanárok hozzáállása sem változik, de épp ezt célozná a jobb felsőoktatási tanárképzés, és szigorúbb egyetemi követelmények a tanárok felé, hogy jobb tanárokká váljanak.


Iskolai rendszer:

- Csökkenteném a gyerekek terheit, gyakorlatorientált oktatást vezetnék be.

- Ugyanakkor a lexikális ismereteket én nem csökkenteném, hanem máshogy tanítanám meg. Vannak olyan hangok, hogy szüntessük meg pl. a fizika, kémia, biológia tantárgyakat, és legyen helyette "természetismeret" integrált tárgy. Na, az ilyet én határozottan ellenzem.

- Hangsúlyt fektetnék a nyelvek oktatására és az informatikai képzésre, programozásra is, de ugyanakkor ezt nem a humán tárgyak rovására tenném (sok előttem válaszoló abban a hitben van, hogy ez vagy-vagy működik).

- A történelem oktatását én nem szüntetném pl. meg, mert ez nagyon fontos tárgy, a jelenünket nem tudjuk értelmezni, ha nem ismerjük a múltunkat. Nekem meggyőződésem, hogy egy olyan társadalom, amely nem ismeri kellőképpen a múltját, és nem tud mit kezdeni fontos múltbéli kérdésekkel, az morális és társadalmi váltságba kerül előbb-utóbb.

- Az irodalom oktatását viszont teljesen megváltoztatnám. Teljesen megszüntetném a kultúrtörténet-jellegét, kivenném azokat a kötelezőket, amik elveszik a gyerek kedvét az olvasástól, és gyerekközpontú-szövegközpontú tárggyá varázsolnám, ahol az a lényeg, hogy a gyerekek olvassanak, és amit olvastak, arról meg tudják fogalmazni a véleményüket, szóban és írásban. Viszont ugyanúgy a szépirodalom talaján maradnék, de inkább 20-21. századi műveket olvastatnék Íliász, Candid, Kőszívű és a hasonlók helyett.

- Megszüntetném a sok tesiórát, mert naponta 45 perc lötyögés semmit nem ér, inkább akkor legyen egy vagy két nap egy héten, de az legyen hosszabb, pl. dupla óra.

- Én is 9-10-kor kezdeném az első órát. Van olyan iskola, ahol az első óra 7:15-kor kezdődik!! Ez mi??? Most komolyan, néha olyan érzésem van, hogy az iskola nem azért van egyes helyeken, hogy jót tegyen a gyereknek, hanem hogy kitoljon velük. Amellett, hogy nagyon rossz korán felkelni, a gyerekek egészsége számára ez kifejezetten egészségtelen és káros.

- Emellett megszüntetném azt, hogy naponta 7-8 órájuk legyen, helyette lenne 5-6 (lehet, hogy még ez is sok).

- A hittan, ének, technika, rajz és egyéb ilyen hülyeségeket megszüntetném a francba, helyette inkább olyan órák lennének, ahol azt tanulnák, hogy kell megfelelően kommunikálni, vagy hogy kell egyáltalán egy levelet megcímezni, hivatalos levelet írni stb. Én is tanítanék jogi alapismereteket (néha a felnőtteknél is megdöbbentő, mennyire tájékozatlanok) és közpolitikai alapismereteket is.

- Én megszüntetném azt a rendszert, hogy homogén oktatás folyik ma Magyarországon. Ez azt jelenti, hogy vannak a "jó sulik" és a "gáz sulik". A "jó suliba" a város krémje jár, a "rossz suliba" pedig a bunkók stb. Ez a helyzet tarthatatlan, a társadalmi mobilitást gátolja, a szegénységet és alulműveltséget determinálja (miközben pont egy normális oktatási rendszernek ezeket kéne javítania). Én olyan iskolákat hoznék létre, ahol egy osztályban megtalálható a gazdag gyerek és a szegény gyerek és 1-2 cigány gyerek is. Persze ezt nagyon nehéz lenne elérni, most hirtelen nekem sem lenne ötletem erre, de van olyan ország, ahol ezt elérték és nagyon jól működik (a finn oktatási rendszer is ilyen, és első Európában).

2016. jan. 20. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/57 anonim ***** válasza:
100%
Nem rossz elképzeléseid vannak, Sfadn, de vedd figyelembe a mentalitásunk is, ami eléggé ragaszkodik a múltbeli szokásokhoz.
2016. jan. 20. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/57 anonim ***** válasza:
100%

Melyik múltbéli szokáshoz?


Egyébként ami rossz és nem működik, azt el kell törölni, meg kell reformálni. Márpedig a mai magyar oktatási rendszer úgy ahogy van, rossz, és át kell alakítani, hogy korszerű legyen.

2016. jan. 21. 00:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/57 anonim ***** válasza:
100%
Gondolj bele, a gyerekek is utálják és feleslegesnek tartják (elég elolvasni az ide írt hozzászólásokat is), a társadalomnak sem feltétlenül hasznos ez, hogy inkompetens, félanalfabéta emberek kerülnek ki a rendszerből, és még a pedagógusok is nyúzottak és túl vannak hajszolva. Gyakorlatilag senkinek nem jó az egész, valamit sürgősen kell csinálni ezzel a jelenleg alacsony hatékonyságú, agonizáló rendszerrel.
2016. jan. 21. 00:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!