Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Hogy lehetséges az, hogy a...

Hogy lehetséges az, hogy a Kádár-rendszer több lehetőséget adott az akkori fiataloknak a boldogulásukhoz 30-40 évvel egy vesztes világháború után? Majdnem annyi telt el az imperialista, kapitalista rendszer bevezetése óta.

Figyelt kérdés

Már 20 évesen (!) saját ház, vagy lakás, ingyenes diploma, majdnem a fizetésekkel megegyező havi ösztöndíjak, olcsó kollégiumok, olcsó vagy ingyenes sportolási lehetőségek, biztos munkahely, ingyenes nyaralási lehetőség a téesz-,vagy egyéb vállalati üdülőben, és táborozási lehetőség iskolás gyermekeknek.


Ezzel szemben nem is sorolom milyen nyomorúságos helyzetben vannak a mai fiatalok, mert azt mindenki látja.


Nem csoda, ha nem vállalnak gyermekeket még 30, sőt 40 már év felett sem, mert akkor már minek.



2017. júl. 24. 21:58
1 2 3 4 5 6 7
 51/63 anonim ***** válasza:

Sehol nem állítottam, hogy nem létezett jobb autó a Ladánál meg a Trabantnál. Azt állítottam, hogy népautónak tökéletesek voltak, és jóval tovább bírták, jóval kisebb szervizigénnyel, mint egy fogyasztói társadalom korabeli autócsoda. Egy ezeröcsi Lada megeszik 3 Szuzuki Swiftet reggelire.

Igen, tudok róla, hogy nem megy olyan gyorsan, nem olyan dizájnos, nincsenek benne extrák, nem lehet vele villantani a csajosoknak a presszó előtt, de még 20 év elteltével is gurul. És LEHET javítani, nincs az, hogy dobhatod ki az egészet, mert még bontóból se kapsz hozzá pótalkatrészt. Ebből a szempontból igenis jobbak voltak.

Nem volt kötelező mellesleg éveket várni egy verdára. Ki is mehettél külföldre és vehettél egyet kápéér'. Csomóan így csinálták. Valahányszor ÁFOR-kúthoz kanyarodtunk, mindig tele volt autókkal. Nekem nem úgy tűnt, hogy ekkora hiánycikk lett volna a gépkocsi.

2017. júl. 30. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 52/63 anonim ***** válasza:

'Mi hibádzott?

Robgros, vezettél, használtál, tartottál fenn szoci autót, bármilyen típust?'


Ha tudnám/fenntartottam volna, nem kérdezném.

2017. júl. 30. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 53/63 anonim ***** válasza:

Ha a Suzukit hoztad fel példaként, nemrég került a látókörömbe egy Swift, egygazdás, 500ezer fölötti futásteljesítménnyel, motorhiba nélkül. Ezt az ezeröcsi 3 teljes motorgenerállal tudná teljesíteni, feltéve, hegy nem porladna szét közben minden egyéb porcikája. És igen, ott van a komfort, az ergonómia, a fogyasztás, és még sorolhatnánk.

Mindent lehet javítani. Persze, elvileg a Ladát is lehetett, gyakorlatilag nem mindig, mert előfordult, hogy 1-1 alkatrész országos hiánycikk volt, így akár hónapokig pihentek az autók a szervizek udvarán alkatrészre várva.

Külföldre autóért? Viccelsz? A keletnémeteknek többet kellett várni egy Trabantra, mint nekünk. Az oroszoknál se volt jobb a helyzet. Kék útlevele meg nem volt mindenkinek. Akinek volt, annak meg járt az 50 dolláros valutakeret, többet kivinni bűncselekmény volt. Vegyél belőle autót.

2017. júl. 30. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 54/63 anonim ***** válasza:

Oké, találtál egy kivételt, ami erősíti a szabályt. Már csak arra leszek kíváncsi, 20-30 év múlva mennyi Swift fog szaladgálni az utakon. Csak azért, mert kispolák és Wartburg még bőven akad mái napig is. Biztosan nem azért, mert olyan szarok.

Ha pedig tényleg ilyen kevés autó lett volna anno, hogyhogy nem ment csődbe az ÁFOR? És miért nem lovon jártak az emberek?

2017. júl. 30. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 55/63 anonim ***** válasza:
20-30 év múlva lehet, már a közlekedés 'forradalma' következik be új meghajtás, új típusok, új szabályozás bevezetésével.
2017. júl. 30. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 56/63 anonim ***** válasza:
robgros :) én örülnék már annak a future fuckballz világnak, amit kérdés formájában eléd (is) tártam :) És...itt volna már az ideje. Emlékszem, anno mekkora technológiai ugrást vártak a kétezres évekre, oszt...meh.
2017. júl. 30. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 57/63 anonim ***** válasza:

Bocs, Robgros, csak nem tudtam, vitatni akarod a véleményemet, meg meghallgatni.

A szoci autók egy része kifutott nyugati modellek licensze alapján készült. Már a gyártás megkezdésekor elavultnak számítottak, a gyártási minőség meg alulmaradt az eredetihez képest. Aztán ezeket gyártották 20 vagy akár több évig, minimális korszerűsítéssel. Ilyen volt pl. a Lada, ami a Fiat 124 licensze, ez talán '64-ben vagy mikor az év autója is volt. A ruszkik még a 90-es évek kocka Ladáját is ezen konstrukció alapján gyártották, egyre hanyatló minőségben.

A Dáciák a Renault 12 licensze alapján készültek, elképesztően trehány minőségben. Rengeteg volt a garanciális javítás, fődarabok is, sőt, garanciás festésről is tudok. (A garancia akkoriban mindenre 1 év vagy 10.000km volt, vicc.) Iszonyatosan rohadtak, 4-5 éves korban nem volt ritka, hogy átlyukadt ott-ott.

(Akkoriban egyébként minden rozsdaboglyát megmentettek, tizenéves Ladákat, ami addigra szintén szarrá rohadt, gyakran felújították úgy, hogy az összes karosszérielemet cserélték, ami ma elképzelhetetlen, esetleg értékes veteránnál.)

Ott voltak a keletnémet Trabik, Wartburgok, az 50-es évekből származó kétütemű motorral, a Trabit 90-ig gyártották ezzel. A motor élettartama kb. 50.000 km volt (már ha a benzinkúton nem volt probléma a keverékkel, ilyenkor soron kívül megállt.) Az volt a kor Swiftje, puritán, egyszerű, 26 lóerő, fűtés gyakorlatilag nem volt benne.

A Skodák szintén passzoltak a szoci autógyártás nem túl magas elvárásaihoz.

Mindre jellemző volt a mai autókhoz képest rendkívül magas szervízigény, az igaz, hogy a primitívségük miatt gyakran a tulajok maguk javították. Ugyanígy jellemző volt a nyugati kortársaikhoz viszonyított magas fogyasztás, gyenge menettulajdonságok, korszerűtlen futóművek.

Az igaz, hogy akkoriban ezt nem így láttuk, nemigen volt mihez viszonyítanunk. Az ismertek között a Lada tényleg jó autónak számított, de még a Trabant sem volt ciki.

A 80-as évek végén lett egy ismerősömnek egy dízel egyes Golfja, annak viszont a csodájára jártunk.

2017. júl. 30. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 58/63 anonim ***** válasza:
A 80-as évek végén még nem volt divat minél gyorsabban széthulló vackokat gyártani, legalábbis itt nem. Voltak a kínai gagyik, oszt ennyi. Ez kimondottan a közelmúlt és a ma fszsága, hogy lassan minden termék ilyen lesz, és erre fizessünk egy valagnyi pénzt.
2017. júl. 30. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 59/63 anonim ***** válasza:

"20-30 év múlva mennyi Swift fog szaladgálni az utakon."


90 körül kezdték őket gyártani, és futnak. Szerintem nem kell, hogy még 20 évet kibírjanak.


"Csak azért, mert kispolák és Wartburg még bőven akad mái napig is. Biztosan nem azért, mert olyan szarok. "


Két Wareszról tudok a környezetemben. Az egyik egy 2ütemű, kb. 20.000 km-rel. Egy nőé, kb. a világ legjobb autójaként tartja számon, valami időspirálba keveredhetett hozzád hasonlóan. :) A másik egy 4ütemű, melósautó, a gazdája szerintem tudna venni egy új S-osztályt, de ő ilyen, még mobiltelefonja sincs.

A kispolákot hagyjuk, volt olyanom is.


"Ha pedig tényleg ilyen kevés autó lett volna anno, hogyhogy nem ment csődbe az ÁFOR? És miért nem lovon jártak az emberek?"


Vitatod, hogy a maihoz képest töredéke volt az autóállomány?

[link]

És persze a felhasználói szokások is mások voltak, mint ma.

Az ÁFOR kutak állami tulajdonban voltak, és mint tudjuk, a szocializmusban semmi nem ment tönkre. Még akkor se, ha veszteséges volt. :)

2017. júl. 30. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 60/63 anonim ***** válasza:

'Emlékszem, anno mekkora technológiai ugrást vártak a kétezres évekre, oszt...meh.'


Talán mert korai volt még erre várakozni :)

Szerintem ez a fejlődés nem olyan rohamléptékben valósul meg, mint amire a 20. században került sor, bár akkor a politikai, ideológiai, technikai versengés dobott rajta nem keveset. Lehet, most lassabban megy végbe.

2017. júl. 30. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!