Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Melyik teleszkóp, villa a...

Melyik teleszkóp, villa a jobb a levegő vagy az olajos?

Figyelt kérdés

Én levegős telót akarok mivel a hátsó is az de kiváncs lennék annak az olajzására ha lehet teleszkóponál nem vagyok annyira otthon. Igazából azért kezdtem el kérdezni mert valaki mondta hogy valami van vele... és hogy annak milyen a rugózása arra utlok hogy hogyan mozog, időnként be e kell olajozni zsírozni?

Na szóval a levegős teló a jobb vagy az olajos



#Teleszkópok.
2019. dec. 2. 20:53
 1/5 anonim ***** válasza:

A levegős jobb. Évente, vagy 50-100 üzemóra után olajat kell cserélni a lábban és szimmeringeket, ehhez szét kell húzni. Nem nehéz.

Ha sokat nyúzod, akkor évente nagy generál is kellhet, ami teljes szétszedést, minden tömítés és folyadék cseréjét jelenti. Ha nem kap sokat, szerintem 2-3 évente is elég lehet. A villa nekem még gyári, a hátsó tag viszont két évesen már levegős volt, kellett neki egy teljes szétszedés, de nem cseréltem mindent, csak a kisgenerál tömítéseit. Egyelőre jó.

2019. dec. 3. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Vsak ezzel az a baj hogy én annyira a teleszkóphoz nem értek és hogyha valamit rosszul csinálok akkor már elbuktam. Néztem ról videót de csak az olajosat mutatja be. Nézegetek még mik vannak.
2019. dec. 4. 15:42
 3/5 A kérdező kommentje:
Ja. És ennek milyen olajzása van, (nem rudom hogy fogalmazzak) hogyan "csúszik, mozog" a teleszkóp.
2019. dec. 4. 15:43
 4/5 anonim ***** válasza:

Amit te olajosnak hívsz, az valójában nem olajos, hanem acél rugós, és többnyire zsír kenésű. A levegősnél az a különbség, hogy nem acél rugó van, hanem egy légrugó egység. Mindkettőt illik karbantartani. A rugós villa nehezebb, kevésbé széles határok közt állítható. Csillapítás talán gyakran nem is állítható ezeken.

Többnyire az olcsó kategóriában vannak az acél rugósak, egy zárt, olajos lengéscsillapító egységgel. A kenést jellemzően zsír adja, amit a lábak levételével lehet takarítás után újrakenni. Ezeken tudtommal mást nagyon nem is lehet karbantartani, meg nem is nagyon éri meg. Ha egyszer elromlik, kuka.

A levegősöket általában miszlikre lehet szedni. A becsúszó szárak kenését olaj adja, ezt illik szezononként cserélni, Ehhez csak az alsó két csavart kell leszedni, majd lehúzni a lábat a teleszkópról, kitakarítani, félig visszarakni, beletölteni a csavarok helyén a friss olajat, majd készre szerelni. Mivel nem zsír, hanem olaj van benne, a csavarok tömítve vannak. Ezek általában egyszer használatos roppantógyűrűk, amit a szimmering készlettel együtt adnak, legalábbis a Foxnál. Normál kisgenerál része ezeknek a cseréje, de az én felhasználásomban a szimmeringeknek semmi baja egyelőre.

Nagygenerálnál az olajos lengéscsillapító egység és a légrugó is szét van szedve, egy rakás tömítés van bennük, amit cserélni szoktak, és ezekben is cserélik a kenőanyagot, csillapítást ellátó olajat. A lengéscsillapítóban olaj, a légrugóban olaj és/vagy zsír is lehet. Ezt érdemes szervizben csináltatni, ha nem vagy biztos a dolgodban.

A levegős teleszkóphoz kell egy ún. teleszkóp pumpa, amivel be tudod állítani a keménységét. Ez 8-10ezer Ft. Nem lehet kiváltani mással, mert 20-30 bart tudnak.

2019. dec. 4. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Tudom hogy mi az olajos vsak ez ragadt meg ezért imkább ezt használom. Megvettem a Suntour epixon rl-r villát.
2019. dec. 7. 23:17

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!