Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » 29" mtb váz kompatibilis 28"...

29" mtb váz kompatibilis 28" országúti kerekekkel?

Figyelt kérdés

A kerekeim adottak: Fulcrum Racing 5.


Már csak minden más hiányzik, de első sorban a vázat akarom cserélni. Végeredményben valami trekking szerű a cél, amivel dinamikusan lehet haladni, de városi kátyús, padkás utakon se hátrál meg, ezért született meg ez a kérdés.


Ami vázzal szemezgettem az a csepel woodlands expert 29-es példánya, de ha jól (nem) látom hátul nincs V fék rögzítési pont, így gondolatban ezt már is elvetettem. [link]


Viszont az a kérdés továbbra is motoszkál bennem, hogy ez a váz alkalmas lett volna-e a kerekeim befogadására?



2020. febr. 5. 17:48
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Tutira nem tudom megmondani, mert úgy látom, hogy létezik 130 és 135 mm-es QR hátsó tengely is, és sem a keréknél, sem a váznál nem látom a tengelyhosszt megadva. Látnék rá esélyt, de szerintem ennek a koncepciónak nem sok értelme van. Lesz egy jól gördülő, de a padkázást ugyanúgy nem tűrő kereked egy masszív, de sár nehéz vázban. És akkor még valahonnan szerezned kell bele QR-es, 29-rs teleszkópot, ami nem biztos, hogy egyszerű küldetés. Így pedig lesz egy feleslegesen nehéz és hosszú úton járó teleszkópod. A teleszkóp pedig kell, mert hosszú villához van tervezve a váz. Léteznek ezt kiváltó merev villák, de nem gyakori. A padkát a váztól még nem fogja bírni a kerék, ha nem megfelelő a technikád, a seggedet pedig ugyanúgy rázni fogja a rossz út.

Ha már trekking szerűt szeretnél, akkor szerintem legyen az. A skála két végét akarod összepárosítani.

Én amúgy pont fordítva közelítettem meg a dolgot, és gravelt vettem. Merev, könnyű, és a széles gumik szolgálják a kényelmet és a strapabíróságot.

2020. febr. 5. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Elvileg lehetséges.

De a tengelyhossz szerintem nem volna jó. Persze lehet mounti agyba országuti felnit fűzni...

De semmilyen felniféket nem tudnál használni.

Aztán valóban a kerék "gyenge" marad a rossz utat kátyukat nem fogja bírni.

A szögek is "furákká" válnak. Azaz a bringa irányitása is eltérő lesz az ideálistól.

Autós példával élnék mert az szemléletesebb.

Egy porschét szeretnél terepjárónak ezért rá teszel egy landrover kasznit. De minden más marad.

2020. febr. 5. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

2 vagyok .

Mielőt belekőtnek porsche 911 gt3 rs-regondoltam nem cayenne re.

2020. febr. 5. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 IronYpetya ***** válasza:

Előző: láttam én Lada Samarát Niva alapokra építve. Az volt a ruszki BWM X6 :D


Amúgy: A fulcrum 5-ös és általában véve az újabb (de nem átütős) 28-as kerekek ugyanúgy 135mm OLD-vel jöttek ki, mint a montik. Kevés 130-as maradt a korszakunkban.


Alkalmas lett volna a váz maga. A 29-es kereket fogadó vázak (QR-es papucsokkal) viszik az outi/cyclocross/trekking 28-as kerekeket..

2020. febr. 6. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

Igazából a 4. hozzászólás volt válasz a kérdésemre, köszönöm!



Áttérve a körítésre:

Nem azt mondtam, hogy padkázásra és kátyúzásra való bicajt akarok, csak ne ne verődjön oda ANNYIRA a felni egy váratlan találkozáskor. Ezen a teló szerintem segít.

A gördülést szeretném megtartani, így a kerék mindenképp marad, és tapasztalataim alapján nem mondanám gyengének. Ráadásul 25-50 mm széles külső mehet rá, ami azért már elég komfortos tud lenni.

Vázból pont azért néztem ezt, mert masszívnak tűnt, ami 98 kiló esetén nem árt. Mondjuk a mostani 20 éves alu vázam se tört még el alattam, de ennyi törődés kell a lelkemnek, meg beszívtam a crmo váz tartósságáról szóló marketinget. :)

Néztem decathlonos trekkingeket is, hogy rövidre zárjam a dolgot, de azokban hiányzott hogy nem lehet olyan áttétet kapcsolni mint az országútin.

2020. febr. 6. 11:33
 6/8 anonim ***** válasza:

Nem látom a problémát, amit meg akarsz ezzel oldani. Eddig is bírta a váz és a kerék, akkor hol a gond?

110-130 kg-mal használtam a merida trekkingem 9 évig. Nem kell városba mtb váz ehhez. 80-100 mm telóút pedig teljesen felesleges. A kereket ugyanúgy odavered, csak a karjaid nem kapnak akkora pofont. A gördülés jó lesz, de ólom nehéz lesz a bringa, tök feleslegesen.

Amúgy mi a terv? Megy minden át az útiról, csakna váz és villa lesz cserélve? Tehát kos kormány, úti hajtómű és váltás, stb? Lehetnek a keréken kívül egyéb buktatók is ettől függően.

2020. febr. 6. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Ezt a vázat találtam acélból a google segítségével, innen indult a történet.

De a hátsó V fék hiánya miatt ezt már elvetettem, mint a kérdésben is írtam. Csak gondolati síkon maradt meg a kérdőjel, hogy vajon a 29-es váz kompatibilis lett volna-e a 28-as kerekeimmel.

A választ megkaptam, meg köszöntem.


Vázra jelenleg nincs ötletem, úgyhogy mindjárt felteszem ezt a kérdést, de egy saját topicban.

2020. febr. 6. 14:24
 8/8 Alex Fly ***** válasza:
Az MTB-k 29"-os kereke milliméterre akkora, mint az outi 28" (622 mm)
2020. jún. 10. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!