Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Hogy javítsam meg a bowdenes...

Hogy javítsam meg a bowdenes 105-ös tárcsafékemet?

Figyelt kérdés

Sziasztok, a hátsó fékem elromlott. Eleve lóg a fékvaltókar (van egy holtjátéka, és csak a végén húzza a bowdent), de a fő baj az, hogy állandóan fékezi a kereket, ha nincs behúzva, akkor is. Ha lassan megyek, akkor is forró a tárcsa - mi lehet a baja?

Shimano 105 a típusa, a csavarral a féktesten hiába engedem ki, ugyanúgy állandó a fékhatás. A szerelő két hétre vállalja, nekem gyorsaban kellene. Mit tegyek, hogy javítsam meg?

Előre is köszönöm!



2022. júl. 5. 18:54
 1/8 anonim ***** válasza:
Cseréltél már bovdent?
2022. júl. 5. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Bowden feszítő csavarokkal játszottal már?

Fék pofák mennyire kopottak?

2022. júl. 6. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Ha még nem csináltál ilyent, akkor nem biztos, hogy neki kéne állnod.

Én azzal kezdeném, hogy kiveszem a fékbetéteket és szemrevételezem. Megnézem a tárcsát is, hogy mekkora nyolcas van benne. A mechanikus tárcsafékekbe mindig beleugrik a nyolcas a működési elvből adódóan. Ha van benne, akkor egyengetni kell. Nem lehet jól beállítani a féket ha a tárcsa üt. Aztán meg kell nézni a bowdent, fékkart és a működését, könnyen jár-e. Könnyen mozog-e a féknyereg mozgó része. Persze előtte alaposan ki kell tisztítani minden alkatrészt, addig felesleges vizsgálgatni amig retkes.

A beállítást majd akkor írom le ha muszály :D

2022. júl. 6. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

Nagyon köszönöm a válaszokat!

Fékbetétet kb 1000 km-rel ezelőtt kapott.

A féktárcsát - ha azzal lanne gond - hogyan célszerű egyengetni?

Miért lesz nyolcas a bowdenesben inkabb, mint a hidraulikusban?

Elég gyenge egyébként a fékhatás is (legalábbis nem hasonlítható a Dura-Ace és Ultegra hagyományos fékeimhez), de ez már a kezdetek óta így volt, pedig egy év alatt már több szervizben is járt.

2022. júl. 7. 00:14
 5/8 anonim ***** válasza:
A féktárcsától nem lesz holtjáték a karban. Szerintem megszorult a bovden vagy maga a fék. Ezért nem húz a kar az út elején, és ezért fog be folyamatosan. Első körben kikötném a bovdent. Ha kienged a fék, akkor új bovdennel összerakod és kész.
2022. júl. 7. 06:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

A bowdenes tárcsafék fékpofaja 1oldalról nyomja tárcsát fékezés közben.(az enyém legalabbis igy csinalja).

A hidros 2oldalrol nyomja.

Jobb hatás érhető el pofa csérével. De ha simogatja akkor lehet hogy a tárcsát is érdemes lenne cserélni. Nem folyamatos surlodásra vanak tervezve.

2022. júl. 7. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

"A féktárcsát - ha azzal lanne gond - hogyan célszerű egyengetni?"

Van erre spéci egyengető szerszám is, de egy francia kulcs is kiváló hozzá. Összehúzod a pofáit, hogy épp rámenjen a tárcsára és már lehet is egyengetni. De nagyon óvatosan, mert könnyen lehet bele olyan deformációt tenni amit nem szedsz ki sosem.


"Miért lesz nyolcas a bowdenesben inkabb, mint a hidraulikusban?"

A mozgó fékbetét (általában ez a külső) a tárcsát nekinyomja az álló fékbetétnek (ez meg a kerék felöli). Vagyis a tárcsa fékezéskor kúp alakúra torzul és közben még melegítjük is. A hidraulikus tárcsafékeknél pedig két oldalról egyszerre fogjuk meg a tárcsát a betétekkel, az nem deformálódik szinte semmit. A mechanikus tárcsámat évente centrirozom, a 10 éves hidraulikdus fékem tárcsájáról meg csak a mocskot kellett eddig letörölni, nem kellett egyengetni.


"Elég gyenge egyébként a fékhatás is"

A fékbebéteket és a tárcsát nem szabad fogdosni és mindenféle kenőanyagot távol kell tartani tőle. Ha te is ilyen láncfújkálós vagy mint a nagy többség, akkor valószinüleg ez a gond. Sikerült ráporlasztani a kenőanyagot. A tárcsát én sima motorbenzinnel, vagy féktisztítóval szoktam tisztítani. Egy papírtörlőre teszem a benzint és áttörlöm vele. A fékbetétekre meg vigyázni kell, azokról a kenőanyagot nem lehet eltávolítani - csere.

"Fékbetétet kb 1000 km-rel ezelőtt kapott."

Mivel kúp alakúra deformálódik a tárcsa, az új fékbetét nem fog felfeküdni rá teljesen, csak az egyik sarka. Kell néhány alaposabb fékezés hogy a tárcsához kopjon a betét. Meg kell vasalni a féket.


"pedig egy év alatt már több szervizben is járt."

Ennyira vacakok a szervizek vagy mi okod volt rá, hogy váltogattad a szervizeket.


"A féktárcsától nem lesz holtjáték a karban."

Nem is erre utaltam. Azt mondtam, hogy midnen alkatrészt meg kell tisztítani és olyan állapotba kell hozni/cserélni, hogy az ne akadályozza a beállítást, működést. Hiába cseréli a bowdent ha utána is kosztat a fék a görbe tárcsa miatt.

2022. júl. 7. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Alex Fly ***** válasza:
Ha már így kérdezed itt, ebben a fórumban, akkor jobban jársz, ha inkább szervizbe viszed.
2022. júl. 9. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!