Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Miért ment ki a divatból a...

Miért ment ki a divatból a 26-os kerékméret?

Figyelt kérdés
Volt anno egy Magellán Hydrám, imádtam. Könnyű volt hajtani, s minden terepre jó volt. Azt a méretet éreztem a legmegfelelőbbnek kerékpározásra, a 27-est már nem érzem olyan praktikusnak. Mit gondoltok erről?
2022. szept. 4. 15:42
1 2 3
 11/28 anonim ***** válasza:
57%

28, 29, 622, 700 -> ezek mind ugyanazt a kerékméretet jelentik.

Igen, a 29 trekking kényelmesebb lenne és gyorsabb is, kivéve a durva terepet.

2022. szept. 5. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/28 anonim ***** válasza:

"A trekkingek 28-asok."

A 29-es montikon is ugyanaz a felni van, csak van rá téve egy bazi nagy gumi.

A trekkingekre, crossokra is van 29-es gumi. Nekem Schwalbe Big Apple 29x2.0 van a cross bicajomon. Sokkal kényelmesebb mint a virsli, és jól is lehet vele menni. Viszont alaposan meg kell nézni a vázat, mert a crossok, trekkingek váza jóval keskenyebb, nem feltétlenül fér el benne ekkora gumi. Nekem éppen elfordul a támvillában a 2.0-ás. A trekkingeken ráadásul még sárvédő is van, vagyis azokra szerintem 99%, hogy nem lehet 29-es gumit tenni.

2022. szept. 5. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/28 anonim ***** válasza:
57%

Nekem a problémám az (bár ez személyes) nem férnék be a liftbe. Ami mivel emeleten lakok nem praktikus. A fene akarja felcipelni.


2 bringám van. A régi (20) éves első telóssal akkor a hely van hogy még táncolni is tudnék.

A 120at mozgó fullinál már csak úgy tudom becsukni az ajtót,hogy a belesodor a táskámba.

Ha és mivel keményen bringazok még nőne a bringa 7,5cm-et akkor már nem tudnám becsukni az ajtót.

2022. szept. 5. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/28 A kérdező kommentje:
10: Aszfaltútra, lightosabb terepre. Szeretem a montit, mert nagyon jól gyorsul, fürge, de inkább a kényelemre lenne szükségem. Felemelt kormány pl. Mondom, az ideális nekem a Magellan Hydra volt. Valami olyasmit szeretnék.
2022. szept. 5. 10:53
 15/28 anonim ***** válasza:

A Hydra a Magellan legalja volt, tehát ilyen bringát tudsz találni.

A 29-es nehezebben fordul, de terepen a nagyobb kerék jobban átmegy mindenen.

Ha csak enyhe terepre akarsz menni, akkor egy használt 26-ossal sokkal jobban jársz, mert a 26-osokon a 3x9-es áttétel szélesebb tartományt fog át, mint az olcsóbb 29-eseken lévő 2x vagy 1x rendszer.

2022. szept. 5. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/28 anonim ***** válasza:
57%

" Szeretem a montit, mert nagyon jól gyorsul, fürge "

Biztos vagy te ebben?? A montik általában nem pont erről híresek.. Próbáltál már outit, vagy akár egy vékony gumis városi bicajt?

2022. szept. 5. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/28 anonim ***** válasza:

"Biztos vagy te ebben?? A montik általában nem pont erről híresek.. Próbáltál már outit, vagy akár egy vékony gumis városi bicajt?"


A gyorsíhatóság elsősorban a váz anyagától, merevségétől függ. Persze számít az összes komponens merevsége, de monti lehet ugyanolyan fürge, mint egy outi.


Van olyan montim, amelyik jobban gyorsítható, mint az outim.


Persze ettől még a Hydra nem ilyen.

Ha jól emlékszem, akkor a kezdetben acél volt, majd alu lett a Hydra. Utóbbi biztosan fürgébb, mint egy acél outi.

2022. szept. 5. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/28 anonim ***** válasza:
Ez igaz lehet, bár én leginkább a gumikra esküszöm.:)
2022. szept. 5. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/28 A kérdező kommentje:

"Biztos vagy te ebben?? A montik általában nem pont erről híresek.. Próbáltál már outit, vagy akár egy vékony gumis városi bicajt?"


A városi bicaj nem tudom, pontosan mit takar, az outi-ról meg egyáltalán nem tudom, mit jelent :D Bocs mindenkinek, én kezdő vagyok ebben a témában, nem értek a bicajokhoz.


Országútit próbáltam már, na, az az, amit nem akarok. Eleve zavar a testhelyzet, de az is, hogy elöl nincs rugó. Túlságosan hozzászoktam már a montihoz.


Aki meg azt írta, hogy a Hydra a legalja volt, az fejtse ki, mire gondolt! Nekem minden terepre jó volt, hosszabb utakra is kényelmes, lehetett vele túrázni is, jól tartotta a sebességet. Egyszer beszéltem egy bringás szakival egy boltban, mondta, hogy abban más, mint a mostani biciklik, hogy a hajtómű nagyobb, több a fogaskerék - asszem 48-at mondott, de lehet, hogy 42. De úgy rémlik, hogy azt mondta, hogy a mai hasonló bringákon 42 a szabvány, mindegy, most nem megyek le a bringámhoz megszámolni :D A lényeg, hogy ez a Hydra olyan volt, hogy vázra monti, meghajtásra meg mint egy kényelmesebb útra tervezett bringa, ilyen kettő az egyben. Ez ilyen univerzális középút. Ő mondta nekem anno, hogy "az van, hogy ilyen jó biciklit ma már egyszerűen nem gyártanak". Most már választani kell a két funkció közül, és aszerint vagy montit, vagy trekkinget vásárolni.

2022. szept. 5. 21:21
 20/28 anonim ***** válasza:

Az "outi" az országúti, gyakorlatilag aszfaltra termett, másra nem is nagyon használható. Általában ez a leggyorsabb.

A városi sokféle lehet, nincsenek kőbe vésett szabályok, viszont általában mindennel felszerelt (sárvédő, csomagtartó, lámpák, esetleg kosár). Ez is aszfalton érzi magát a legjobban.

Nekem volt olyan városim, ami amolyan "félverseny" volt, 28-as kerekekkel, 7 sebességes láncváltóval, vékony gumikkal, de nem koskormánnyal és a kiegészítők rajta voltak gyárilag. Ment mint a szél.

A trekking a monti és a városi közti átmenet. Gyakorlatilag "mindenes" gép, aszfalton és enyhe terepen (pl. földút, murva) is használható. Ez is mindennel felszerelt, és mostanában a legfelkapottabb típus. Talán ez a Hydra erre próbált hasonlítani. Egyébként vélemények alapján tényleg nem rossz.

2022. szept. 5. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!