Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Melyik jobb egy kerékpárnál?...

Darklord88 kérdése:

Melyik jobb egy kerékpárnál? Agyváltós vagy a hagyományos váltós? Mivel még agyváltós biciklim nem volt ezért kérdezem. Jobb az agyváltós? Azt tudom hogy sajnos a hagyományos váltókat megeszi a rozsda egy idő után stb.

Figyelt kérdés
dec. 22. 12:51
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
87%

Mas a cel az agyvalto es a hagyomanyos eseten.


A hagyomanyos valto jobban birja a terhelest, konnyu javitani, akar cserelni is lehet viszonylag olcson, joval tobb fokozatot lehet vele elerni. Cserebe koszolodik, foglalkozni kell vele, neha beallitani, vigyazni hogy ne verd le, allo helyzetben nem lehet vele valtani.


Az agyvalto allo helyzetben is mukodik (sot, a legjobb ha tekeres nelkul valtasz), karbantartasi igenye kozel nulla, a lanc oldaliranyban egyaltalan nincs terhelve mert mindig egyenesen fut es vegig le lehet burkolni lancvedovel, tehat a koszt se szedi ossze annyira. Na de javitani, na azt csak specialis szaktudassal lehet, cserelni szinten maceras mert szet kell szedni az egesz kereket, nehez mint az olom es 8-nal tobb fokozatot altalaban nem tudnak. A hatekonysaga 10-15%-kal rosszabb a hagyomanyos fogaskoszorus megoldasnal. Egy gumicserehez, javitashoz szet kell huzni a valto- es adott esetben a dobfek-bowdeneket is.


Osszessegeben kocabringasnak, varosba jo, terepre vagy sportcelra nem.

dec. 22. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 A kérdező kommentje:
Nekem munkához kellene.Napi 20km+ tekerek városban.
dec. 22. 13:47
 3/18 anonim ***** válasza:

Munkabajaras vagy effektiv munkavegzes (futarmelo)? Utobbira semmikepp, elobbire meggondolando, ha az ara nem okoz gondot: egy 7 fokozatu agyvalto onmagaban 45-50e forinttal emeli a bringa arat, a haromfokozatu viszont nem tul rugalmas az attetelek szempontjabol (az also fokozatban nem haladsz, a felso meg tul nehez ha nem vagy hozzaszokva).


A valtostol se kell felni, karbantartassal, rendszeres takaritassal es olajozassal nem rozsdasodik az se sok evig.

dec. 22. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:

Mindkettő más célra ideális. Az agyváltó szerintem szíjhajtással az igazi, mert minimálisra csökken a karbantartási igény, és az esőt is vígan bírja. Emiatt munkába járni szerintem pont ideális.

Az első válaszoló kicsit le van maradva. Már a shimanonak is van 11 sebességes agyváltója (Alfine). A Rohloff Speedhub 14 sebességes, és nagyon komoly igénybevételre alkalmas, csak rohadt drága.

dec. 22. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:

Városban, sűrűn meállva elindulva az agyváltó a jobb. Lámpánál is tudsz váltani.

De ha te csak sokat nyomod egyhuzamban megállás nélkül akkor láncváltósat.

dec. 22. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:

Az agyváltó veszteséggel hajt, 5-10-15% eltűnik, ezt egyérteleműen éreztem, mikor egy azonos méretű agyváltós kereket raktam a bringába. Az agyváltó ugyan realatíve gondozásmentes, időnként ajánlott átzsírozni (a 11 sebességes már olajos, de az a drágábbik), ezt vagy meg tudod oldani, vagy nem. Az agyváltót nem érdemes gyepálni, rugdosni, van definiált nyomatékétviteli határa. Az agyváltó izgalmas előnye, hogy álló helyzetben is vált, ez néha jó, de szerintem nem akkora ultimatív érv, hisz normál használatban kényelmesen fel lehet váltani a lassításkor.

Mondják sokan, hogy nehéz az agyváltó. Magában nehéz persze, de add össze egy sima hátsó agy + lánckeréksor + váltó súlyát, ezeket helyettesíti, szóval.

Az agyváltó javítás nem szükségszerűen egyszerű, de van a neten pár ilyen cég. Viszont egy jó agyváltó (pl. 7-es Shimano) elég sokat el tud menni károsodás nélkül, ha nem gyepálod, napi 20 km-el jópár évet eléldegél.


A láncváltót lehet gyepálni, a lánc és a váltó olajozgatással elég sokat elmegy az is. Eső után nem érdemes magára hagyni, mert rozsdásodik (de az agyváltónál is van lánc, szóval ez nem dönt el semmit) Ha nyúlik a lánc / kopik a lánckerék, egyszerű a csere, bárhol megoldják, de sokan házilag végzik, mert nem bonyolult.


Szóval a fasse tudja, alapvető bukta egyikben sincs.

dec. 24. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:

Attól függ mire kell. Városban egyértelműen agyváltó a nyerő, de ezt csak az nem tudja aki még soha nem használta. A láncvonal is egyenes, a biciklitárolók se verik szét, teljesen zárt láncvédőt is lehet(ne) rá tenni, csak fogfalmam sincs miért nem lehet kapni külön. Ha viszont tépni akarja a bringát akkor láncváltót vegyen.


A fogaskerekek tényleg súrlódnak egy picit, de forgassál már el egy agydinamós és egy sima első kereket és rájössz, hogy az agyváltó "ellenállása" lópikula. Az agydinamó az igazi szivatás, kikapcsolhatatlan.

dec. 24. 06:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 A kérdező kommentje:
Napi 20km-t tekerek városban. Újságkihordásra kellene.
dec. 24. 14:26
 9/18 anonim ***** válasza:
Akkor neked egy postás bicikli kell, az meg bantam gumi és nexus 3-as kontrás agyváltó. De a legjobb lenne ha szerválnál egy levedlett postás bringát a gyári kosarakkal.
dec. 25. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:

Ha nem mész vele ehgyre akkor igazából egy single speed (egy sebességes) még jobb neked.

Mondjuk bordás szijas hajtással.

Tárcsafékkel. Kb a világból kitekerhetsz vele. A tárcsafék pedig időjárás függetlensege miatt jó.

dec. 29. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!