Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » MTB -re jó a trekking hajtómű?

MTB -re jó a trekking hajtómű?

Figyelt kérdés

Szeretnék egy nagyobb fogaskerekekből álló hajtóművet tenni a mountain bike -omra. Szerintetek ez jó lesz rá?


[link]


Azt írják, trekkingre való. Attól még kompatibilis?



2017. szept. 6. 18:51
 1/5 tothp ***** válasza:
100%

Elvileg igen.

De!


1.- nem biztos, hogy a jelenlegi tengelyed hossza megfelel az új hajtóműhöz. előfordulhat, hogy a monoblokkot is cserélni kell

2.-Extrém esetben, ha a láncvilla meredeken hajlik kifelé, esetleg a nagy lánckerék bele érhet a vázba.(ennek azért kicsi az esélye)

2017. szept. 6. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 szlory ***** válasza:
100%

Kiegészítem az előző, helyes választ:

1) ha azonos szintűekről van szó (pl. Tourney MTB vs Tourney trek, de akár 1 szinttel arrébb, pl. Tourney - Altus) akkor a tervezési szokások miatt a tengelyhossz azonos szokott maradni, vagy 1 méretet változik, amit még ki lehet kompenzálni, amíg elhasználod a mostani monoblokkot

2) MTB max. 44 fogas, trekking meg max 48 fogas. Beleérni a vázba nem fog, viszont az első váltód nagy eséllyel 44-ig kezeli a dolgot, 48-at nem fog tudni, azt is cserélned kell MTB (nem trekking) váltóra. Ez utóbbi azért fontos, mert eltérneka láncvilla szögek: 63-66° vs 66-69° . A termékleírásokban ezt közlik (normális helyeken). Ahol nem, ott kérdezni/mondani kell, hogy monti vázra lesz, nem 28-as gépbe.

2017. szept. 7. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Ez a 44-48 kérdés érdekel, mert egy elég fura jelenséget tapasztalok. Eredetileg 44 -es kogaskerék volt a montimon, de egy balesetem miatt elgörbült a fogaskerék (átestem éjjel egy földből kiálló vasrúdon, ami telibe találta a fogaskereket), ezek után kicseréltettem egy 48-asra (ami most van rajta), de nem az igazi. A két kisebb fogaskerékről gyakran leugrik a lánc, amikor kicsit erősebben rálépek a pedálra. A nagy teljesen jó, csak a két kisebbnél csinálja ezt. Néztem a fogazást rajtuk, és mintha egyik-másik fog el lenne görbülve vagy le lenne csiszolva, de a szervizes, aki rátette, azt állítja, ez ilyen gyárilag, hogy könnyítse a váltást. Hát nem tudom. A régi nem ilyen volt, nagyon könnyű volt vele váltani, és sosem dobott láncot, nem ugrált 4-5 fognyit, bárhogy nekiléptem.


Lehet, hogy ez a hiba amiatt keletkezett, hogy a váltó nem 48 -as kerékre van?

2017. szept. 7. 14:10
 4/5 tothp ***** válasza:
56%
44-48 közt kicsit az átdobót feljebb kell emelni a vázon. Ügyelni a párhuzamosságra. A többit a végállás csavarokkal és a bowdennel szépen be lehet állítani.
2017. szept. 7. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 szlory ***** válasza:
100%

A sztori most vált horrorrá. Egyrészt a vascső, másrészt a megoldás miatt. A szerelőnek nem szabadott volna vállalnia a kérésedet. Elmondom miért.


Minden első váltónak 3+1 tulajdonsága van:

1) Milyen láncvillaszöghöz passzol (ld. előzmények, 2 eset)

2) Mi a legnagyobb tányér, amit kezel (jellemzően 44/48+53 szokott lenni)

3) Mekkora az "átfogása"

+1) MTB/trekking szetthez van vagy országútihoz, gyk. ez azt adja meg, hogy milyen láncvonalra találták ki és milyen váltókar tudja működtetni



Ha fogsz egy monti hajtást (pl. 22-32-44), akkor ennek 44-22 = 22 az átfogási igénye. A tiéd mi lett? 48-22 = 26. És ezt tetézed azzal, hogy a váltód tutira 44 vagy esetleg 46hoz lett kitalálva (régen olyat is csináltak), ami a 48-cal nem nagyon boldogul.


A szaki szerintem azt csinálta, hogy megemelte a váltód bilincsét a 48 miatt, viszont az átfogást nem tudja állítani. Esetleg a párhuzamosságot meghághatod kissé, de az is kényszer megoldás, nem vezet túl jóra, főleg 3 tányérnál.


És zárszó: a tányérok közötti méretkülönbség is lényeges, tehát ha csak 2 egymás közöttinél nagyobb az ugrás, mint amit terveztek, akkor meg a fel/le váltásoknál fog szívatni, mert nem mászik úgy a lánc.


A váltáskönnyítés igaz, a bilincset meg nézd meg, hogy látsz-e nyomot arra, hogy felmozgatta a régi pozícióhoz képest, a nyeregvázcsövön. Ha igen, akkor ennyi történt: belőtte a 48-hoz, így viszont elcseszte a két kisebb miatt.


NE HASZNÁLD UGRÁLVA, mert akkor a láncot viszi tropára, meg a hajtóműved fogait (bár cseréled), meg végül a hátsó sort (amit majd azért kell cserélned, mert új lánchoz ilyen nyúzás után borítékolhatóan kell az új sor)


Szerintem baromi gyorsan keríts új hajtást, új első váltóval, hátha megússza a sor+lánc részed. A monoblokk kérdésben meg készülj a legrosszabbra, hogy ha a tengelytáv-igénye más az új hatóműnek, akkor még oda párezer forintos alkatrész fog kelleni (cirka 4e).


Remélem segítettem, bocs, hosszú lett.

2017. szept. 8. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!