Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » A Forma-1-ben miért csinálnak...

A Forma-1-ben miért csinálnak ekkora gondot a csapatsorrendből, csapatutasításból?

Figyelt kérdés

Miért gondja még mindig sok csapatnak ez? Miért választják sokan azt a megoldást, hogy akkor van egy 1. számú pilótánk és egy talán direkt gyengébb, akit szerződtetünk, vagy ott tartunk.


Én nem tudom megérteni, én ha az F1 csapatainál lennék, mindig törekednék az egyre jobb pilótákból álló csapat összeállítására. Értem, hogy születhet ebből konfliktus, de könyörgöm, amikor esetleg egymást követik és harcolna a hátul lévő a pozícióért, akkor olyan nehéz elmagyarázni elvileg felnőtt, értelmes embereknek, hogy figyelj, támadhatod, de azért pár százalékkal óvatosabban, mint egyébként? Neki se érdeke összemenni a másikkal, ritkán is szoktak az ilyen csatákból balesetek születni, még régen se így volt, amikor nem volt DRS. Ha azt mondod, hogy akkor előzz, ha nagyon rajta vagy és biztonságos, és a másiknak is azt mondod, hogy ha már bent van, akkor ne kezdj el keménykedni, persze védd a pozíciód, de egy kicsit kevésbé agresszíven, mint egyébként, akkor mi baj történhetne? Persze jöhet az-az érv, hogy egymástól veszik el a pontokat, viszont nem gondolom, hogy hosszútávon ez visszaüt, hogy mondjuk x pilóta harcol végül a vb címért, de y sokszor előtte végzett ezt megelőzően. De ott van ellenpólusként, hogy hányszor van az, hogy kéne egy olyan top pilóta az ember mellé, aki elviszi a második helyet, pontokat rabol a riválistól? Emlékszem egy Barrichello, Kovalainen, Webber, sokszor ott se voltak az 1. számú mögött, hanem 4-6. helyen, míg egy jó pilóta, elvihetné a második helyeket, és ezzel mondjuk 2-3 ponttal kevesebbhez jutna a rivális, vagy mondjuk az is jobban megéri, ha előtte vannak, de közbe ezzel a rivális győzelmét akadályozzák meg. Sőt, még ott van az is, hogy gondoljatok bele, ha nálad van két jó pilóta, és jó is az autód, akkor már ki lesz a rivális? Szóval mondjuk Vettel Alonsoval küzdött a VB címért, de ha Webbert kirúgták volna, és Alonsot hozzák a helyére, akkor mind a 4x sima lett volna a VB címük, nem csak 2x. És az első számúddal sokkal valószínübb, hogy történik valami, akár lábtörés mint Schumival, vagy peches lesz a szezonja, sokat hibázik, akkor mi van? Sokkal jobban megérte a Ferrarinak is, amikor a sokat hibázó, 1. számúnak mondható Raikkönen mellett, nem egy Barrichello volt, hanem Massa, aki abba az évbe kis híján el is vitte a VB-t, ha nem ő van, Hamilton simán nyeri. És szerintem a FIA részéről is hülyeség volt azon szappanoperázni, hogy most legyen vagy ne legyen, legyen csapatutasítás, szerintem értelmes csapat két jó pilótával nem is használná az utolsó futamokig, csak ha tényleg nagyon leszakad az egyik. Tényleg nem hiszem el, h a versenyzők ennyire dedósok legyenek. Ha odavissza ez működik, hogy nem izmozunk egymás ellen a veszélyesség határáig, akkor az odavissza úgyis kiegyenlíti egymást, mert akkor aki elszenvedte majd legközelebb ő lesz kicsit visszafogottabb védekezéssel segítve. Én azt mondom a Ferrari meg is érdemelte amikor Irvine nem tudta elvinni azt a bajnoki címet, de a Red Bull is megérdemelt volna egy-két bukást, mert ha csak azt a szerencsétlen Kubicát elhozzák (lehet akkor nem is ez lett volna a vége neki), akkor már simán lehet, h ő elviszi a bajnoki címeket, amikor Vettel gyengébb volt (pld. 2010).



2018. okt. 29. 14:24
1 2
 11/12 A kérdező kommentje:
Egyébként az nem engem igazol, hogy láttuk, hogy amikor próbáltak egy közepesen jó pilótát rakni a toppilóta mellé, (Barrichello, Webber), ugyanígy felmerült ez az egymás előtt-mögött, csapatutasítás probléma, utóbbinál még legalább akkora balhé is lett belőle, pedig Webber-Vettel páros azért nem két dudás egy csárdában effektus. Akkor mi legyen, már tényleg Fisichellák, vagy annál is gyengébb, N. Piquet-k legyenek egy Alonso, Vettel mellett, hogy ez ne legyen? Mert mással ugyanúgy előfordulhat, láthatjuk, nem mindig jön ki az erőviszony, simán egy futamon a gyengébb is lehet jobb, és lehet ő se akarja elengedni a szezon elején. Akkor ugye megint a kérdés, hogy a csapat hogy szálljon bele, egyáltalán beleavatkozzon-e? Ha igen, akkor a gyengébb elől lévőt parancsolja elengedésre, vagy a top hátullévőt nyugalomra? Én azt mondom, túl van ez spillázva, ahány baleset van ilyen csatákból, főleg minél jobb versenyzők, nyilván annál kevesebb az esély, sztem simán lehetne egyszerűen szó nélkül hagyni őket versenyezni. Ha 5 évbe egyszer össze is mennek, nem fog beleremegni az ég. Egyszerűen mindenki tegyen ugyanúgy, mint eddig, figyelembe se vegye senki, hogy milyen színű az autó, hova áll be a garázsba. És akkor azon kapnánk magunkat egy Alonso-Vettel Red Bull párosnál, hogy kérdés nincs a bajnoki címet illetően, se a konstruktőribe, nem úgy, mint szokott lenni.
2018. nov. 11. 09:30
 12/12 A kérdező kommentje:
Egyébként elolvastam, felidéztem a Hamilton-Alonso sztorit. Igazából amit levontam tanulságként: a probléma az, hogy a csapatok nem döntenek 2 lehetőség közül, hanem egy köztes megoldást választanak, aztán nyivákolnak. Ez pedig az, hogy nincs sorrend, de ennek következménye lenne, hogy akkor a másik lehetőség van, lehet versenyezni, ugyanakkor ha versenyeznének, rájuk szólnak. Ez a probléma. Ami pedig a magyar nagydíjon történt. Hamilton h*lye volt, Alonso pedig éretlen, nem dolgozta fel felnőtt módjára. Ezt úgy kellett volna, h ha Hamitlon ilyet megcsinál, az-az ő parasztsága, újonc, de Alonso nem feltartja, hanem megmondja, h ez az 1 dobása volt, ha még1x ilyet csinál, h nem tartja be az előre lezsírozott menetrendet, akkor bocsássák el, vagy ő megy el, valami ilyen fenyegetés. Ezt a békát meg le kellett volna nyelni, legfeljebb 2. lesz most a rajtrácson, így se lett jobb, mert hátrasorolták, úgy legalább lett volna esélye még akár Ham-et is megverni. Aztán nekem kicsit fura, h ez utána ennyire megoszotta a garázst, ez valóban így a VB címbe került, csak látjuk a Webber-Vettel kapcsolatnál is voltak ilyen problémák, akkor mégse az a baj. Itt egyszerűen minden szereplő rosszul viselkedett/rosszul kezelte a helyzetet, legalább ha már megtörtént ez a malőr, a szerelők ne ellenségeskedtek volna egymással, hanem spongyát rá alapon ugyanúgy segítsék egymást, de nem.
2018. nov. 11. 09:51
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!