Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Vettem egy SSD-t, a dobozon...

Vettem egy SSD-t, a dobozon rajta van hogy 2 év garancia. Az elég vagy kell a számla?

Figyelt kérdés
2022. márc. 15. 12:09
 1/6 Szirty ***** válasza:
100%
Valahogy igazolni kell a vásárlás időpontját nem?
2022. márc. 15. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 P.O.C. ***** válasza:

Normálisabb boltok gyári szám alapján azonosítják be az eladott termékeiket, ami teljesen egyedi sok ugyan olyan típusú terméknél is.

A lényeg hogy a terméken jól látható legyen a gyári szám, ne sérüljön meg. Akkor kell a dobozát, meg a papírjait megőrizni ha a terméken nem látható a gyári szám.

Valamelyik bolt meg előszeretettel papírozik és a gyári csomagoláshoz is ragaszkodik bizonyos esetekben.


Nem vagyunk látnokok, nem tudjuk hogy a bolt ahonnan származik mit preferál. Jobb ha megkérdezed te magad.

2022. márc. 15. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

A garancia egy pongyola kifejezés. Jótállás és szavatosság van.


Jótállásból két féle van: a forgalmazó által, a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet ( [link] ) alapján kötelezően biztosítandó, ahol:

"3. § (1) A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát.

...

4. § (1) A jótállásból eredő jogok - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel - a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.

...

(3) A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek."


A másik féle jótállás - ez szerepel a termék dobozán - a gyártó által önként vállalt jótállás. Ennek feltételeiről a gyártó oldalán tájékozódhatsz - általában (a törvény által meghatározott jótálláshoz hasonlóan) az igénybevételnél szükséges hozzá a bolttól kapott számla.


Illetve van a szavatosság - erről a 2013. évi V. törvény ( [link] ) XXIV. fejezetében olvashatsz.

2022. márc. 15. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 puritan ***** válasza:

Nem elég. A számla sem elég. Az kell, hogy egy külön garancialevélen szerepeljen, hogy a konkrétan beazonosítható termékre a bolt 2 év garanciát vállal. Vagy ha ugyanez a számlára rá van írva az is jó.

A számla magában viszont csak a törvény szerinti egy év garanciát biztosítja, amennyiben 10eFt fölötti és 100eFt alatti cuccról van szó.

2022. márc. 16. 00:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Idézet a Kingston jótállási feltételeiből - a modell és a sorozatszámon felül vásárlási bizonylatot (vagyis számlát vagy nyugtát) kérnek ("garancialevelet" nem):

"Typically, you must include product identification information, including the model number and serial number (if applicable) with a detailed description of the problem that you are experiencing. You will be required to provide proof of purchase."

[link]


Hasonlóan a Western Digitalnál:

"A valid proof of purchase may be required to prove eligibility."

[link]


Az ADATA esetén is valamilyen, a vásárlás idejét bizonyító dokumentáció kell:

"The warranty term commences from the original purchase day. If Warranty Service is needed, any documentation which is able to prove the original purchase day should be provided. "

[link]


A Samsung az alapjótálláshoz elegendőnek tartja a számla/nyugta meglétét:

"3.2 Amennyiben az alapjótállás időtartama alatt a jótállási jegy bármilyen okból nem állna a fogyasztó rendelkezésére, a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot (számlát vagy nyugtát) a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben az alap jótállásból eredő jogok a vásárlási bizonylattal (számlával vagy nyugtával) is érvényesíthetőek, feltéve, hogy a bizonylatból egyértelműen megállapítható a vásárlás időpontja és a termék típusa. Ezen információk hiányában az érintett termék és a jótállási időszak nem állapítható meg, így a jótállás teljesítése gyakorlati nehézségekbe ütközhet."


kiterjesztett Samsung jótálláshoz már jótállási jegy kell:

"4.§ (2)). A kiterjesztett Samsung jótállási időtartamában bekövetkezett jótállási igény érvényesítéséhez legalább a helyesen kitöltött jótállási jegy és a számla megléte szükséges. Ezen dokumentumok hiányában a fogyasztó a kiterjesztett Samsung jótállásra nem jogosult. A kiterjesztett Samsung jótállás kizárólag a Samsung által forgalomba hozott termékekre vonatkozik."

[link]

2022. márc. 16. 01:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 puritan ***** válasza:
Az 5. hozzászólása valószínüleg szóról szóra igaz, csak egy baj van vele. A felsorolt multicégeket magyarországon egy-egy szerződött kisebb kft. vagy egyéb vállalkozás képviseli. Tehát ha az eladóval, akitől a terméket vetted, nem tudsz megegyezni, akkor fordulhatsz a multi Magyarországi képviselőjéhez. Velük azonban semilyen jogviszonyban nem állsz, rajtuk múlik, hogy foglalkoznak-e a garanciális problémáddal. Ha velük sem jutsz megegyezésre, küldheted a meghibásodott terméket Koreába, vagy amerikába. Ez meg egy néhány ezer Ft-os SSD esetében nem annyira életszerű.
2022. márc. 16. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!