Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Kb. mennyi időbe telik, míg a...

Kb. mennyi időbe telik, míg a számítógépek elérik azt a fejlettségi szintet, hogy a játékprogramok olyan nagyfokú minőségi képekben, videókban jelennek meg, mint a valóság?

Figyelt kérdés
Valósághű játékprogramok.

#valóság #számítógép #program #valósághű játékprogramok
2014. dec. 14. 10:53
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Szinte lehetetlen megtippelni.
2014. dec. 14. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Soha, mivel legfeljebb csak közelíteni tudják majd. Van egy teória, miszerint egy rendszer tökéletes reprodukálásához ugyanannyi energiára van szükség, mint amit a rendszer maga használ. Magyarán ha te valósághű szimulációt szeretnél látni mondjuk egy lakóházról, egyszerűbb megépítened azt építőanyagokból, mint lemodellezni gépen.

Más szemszögből nézve, a gyártók olyan játékokat gyártanak, amelyek jövedelmezőek. S a fotorealisztikus játékok nem mindig tartoznak ebbe a csoportba. Sőt, az igazán kiemelkedő és emlékezetes videojátékok (Super Mariótól kezdve World of Warcrafton át a Minecraftig) épp ennek az ellenkezőjére építenek. A játékosok nem feltétlen akarják magukat egy valósághű világban találni, mikor éppen abból akarnak kiszakadni.

2014. dec. 14. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Vannak valósághű játékprogramok. Forza Motorsport 4 Forza motorsport 5, Forza Horizon;Forza Horizon 2.


2 képet egymás mellé rakunk nem tudnád eldönteni, hogy melyik a valóság

2014. dec. 14. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Ez az a dolog, ami még a tudósok szerint is túlságosan elérhetetlen. Mert képtelenség hagyományos körülmények közt olyan objektumot megjeleníteni, (akár csak 1-et is), amit sejtszinten lehetne módosítani, mozgásra bírni.

A jelenleg létező legfejlettebb nagyszámítógépek is képtelenek egy ennyire összetett objektum valós időben történő lemodellezésére és megvalósítására.


Lehet egyre valósághűbbé tenni dolgokat, de ha nem vesz óriási, elképesztő fordulatot a tudomány, akkor ennek gyakorlatilag lehetetlen a megvalósítása.


De ha belegondolsz, akkor átlátni is egyszerűbb, hogy miért. Képzelj el egy bokrot: egy bokron több száz, több ezer levél van, aminek mindegyiknek teljesen más tulajdonsága van. Szél esetén máshogy mozognak, ha akár csak fél árnyalattal, de akkor is eltérnek egymástól a színei. Egy ilyet nagyon nehéz lemodellezni.


Vagy ott van az emberi haj. Minden szálnak más és más tulajdonsága van. Próbálták már az új Tomb Raider játékban valósághűbbé tenni a hajat egy új technológiával, de saját véleményem szerint csak rosszabb lett a látvány.


Röviden összefoglalva: élőszereplős játék csak élőszereplők/épületek/területek 3D szkennelésével lenne megvalósítható, de ott a minőség miatt bizony rohadt nagy méreteket öltene egy játék. Nem beszélve arról, mennyi időbe telne minden cselekvést megvalósítani, és arról, hogy ez amíg embernél megoldható, épületnél nem igazán.

2014. dec. 14. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
#3: szerintem az autós játékokat nem kéne idesorolni, mert ott egy autó lemodellezése nem hasonlítható egy emberhez, vagy egy élő objektumhoz...ha már a környezetet nézed, akkor az viszont bőven nem valóságos.
2014. dec. 14. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 Gábor_79 ***** válasza:
48%
Szerintem soha, mert hamarabb omlik össze ez a civilizáció, tekintve, hogy elég távoli dologról beszélünk. Eleve kiráz a hideg az ilyen műsoroktól, hogy mit hoz majd a szép új jövő, amikor a technika mindent megcsinál helyettünk és egész nap lehet dögleni. Meg a tudósok elintézik, hogy mindenki örökké élhessen, de akarnak azok is szép tökéletes gyermeket és kitermeljük a holdat, aztán amit érünk és nem lesz semmi következménye.
2014. dec. 14. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Szerintem ez már nincs messze.

Már most is vannak olyan játékok, amik szinte teljesen élethűnek hatnak. Jó, persze, azért egy ottani embert még mindig nem nehéz megkülönböztetni egy valódi embertől, de már nagyon közel állnak hozzá. A tárgyakat és tájképeket, utcaképeket meg gyakorlatilag már képes a technika telejsen valósághűen megjeleníteni.


Talán könnyebben megjósolható ez az időpont, ha végigtekintünk, hogy a számítógépes játékok grafikája hogy fejlődött. A 70-es évek végén gyakorlatilag elképzelhetetlen volt bármi valószerű dolognak a megjelenítése. Ez volt az a korszak, amikor a játékok döntő többségében abból álltak, hogy az 5 pixelnyi terjedelmű űrhajóval le kellett lőni a hasonlóan "részletgazdag" élieneket. A színek és a nagyfelbontású megjelenítés elképzelhetetlennek tűnt.

80-as évek eleje, avagy a "C64-korszak" kezdete. Megjelentek a színes játékok, bár a legtöbbjére még mindig rajzszerű, sematikus ábrázolás volt a jellemző. De a felbontás egyre nőtt, és eleinte csak néhány szín volt elérhető (a klasszikus 16 színű paletta), de az évtized végére már általánossá váltak a 256, vagy több ezer színű játékok is.

A 90-es évekre, különösen a második felére a technika már képes volt megjeleníteni valósághűen (tehát kellő színnel és felbontásban) bedigitalizált képeket, tehát a hardver megjelenítő képessége már elérte azt a szintet, ahonnan már "csak" programozástechnika és a hardverek gyorsaságának kérdése, hogy mi mennyire lesz valósághű. Az évtized végére erőteljes fejlődésnek indult a 3D. Egy kép ebből az időszakból:

[link]

Nagyon messze van még a valósághű megjelenéstől, de az előző évtizedhez képest ég és föld.

Azóta is töretlenül fejlődik a grafika, nézzük csak meg például az Assassin's Creed Unityt, vagy a BioShock Infinite-t, a tárgyak és épületek ábrázolása tényleg szinte már vaéósághű, és az emberek ábrázolása is közelebb van a valódi emberhez, mint a rajzolthoz.

Mindezt a fejlődést 30 év alatt mutatta fel a játékipar. Ebből a 3D fejlődése igazából csak kb. 20 évet tett ki. Szerintem legfeljebb 3 évtizedet kell rá várni, hogy - feltéve, hogy a jelenlegihez hasonló ütemben halad a fejlődés -, hogy ténylegesen valósághű játékokkal játszhassunk.

2014. dec. 15. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

#2: az első felével nagyon nem értek egyet. Persze, azt valószínűleg tényleg soha nem fogjuk elérni, hogy minden tárgyat a szubatomi szintig lemodellezzünk, na de nincs is rá szükség, attól, hogy nem programozzuk le minden egyes molekula minden paraméterét, attól a látvány és a hatások lehetnek valósághűek.

Az is csak egy feltételezés, miszerint egy rendszer modellezéséhez legalább annyi energia kell, mint ami magának a rendszernek van. Ez egyrészt csak feltételezés (persze, legalább olyan hangzatos, mint amennyire az volt, hogy a víznél nehezebb anyagból nem lehet hajót építeni), másrészt meg nem kell mindent lemásolni hozzá.


Amit viszont ezután mondasz, az nagyon igaz. Én is azt vallom, hogy egy játéknál nem mindig cél a valóság minél pontosabb leutánzása. Na meg egy játék nem attól lesz jó vagy rossz, hogy mennyire valósághű. Egy maximálisan valósághű játék is lehet rém unalmas, ha nem nyújt megfelelő játékélményt, és abszolút nem valósághű játék is lehet nagyon élvezetes.

De a kérdés nem is a játékélményről szólt, hanem pusztán a grafikai megjelenésről. ;-)


#4: az a "rohadt nagy méret" pár év(tized) múlva nem is fog olyan nagynak tűnni. Gondolj bele: a 80-as években az, hogy több megabájtos legyen egy program, szintén "rohadt nagynak" tűnt. Emlékszem, hogy a 90-es években, gimiben ámultunk, amikor megláttuk, hogy az egyik, szerverként funkcionáló gépben 128 mega ram volt. A mi gépeinkben örültünk, ha a 32-t elérte a RAM nagysága. Akkoriban, ha valaki azt mondta volna, hogy pár év múlva 10-20 gigabájtnyi helyet is elfoglalhat egy játék, valószínűleg h*lyének néztük volna. Aztán csak elértünk oda. Egy Atari 2600-as játék 2, 4 vagy 8 KILObájt volt, míg egy mostani több, mint ennek a milliószorosa. Akkoriban ez elképzelhetetlenül soknak tűnt, ma meg természetes. Honnan tudod, hogy 30 év múlva egy játék nem a mostani átlagos méretnek a milliószorosát fogja elfoglalni?


#6: szerintem eléggé eltértél a témától, azért egy valósághű megjelenítésre nem hinném, hogy évezredeket kell várni. A különböző, szerintem túl merész futurisztikus jóslatoknak meg szintén semmi köze a kérdéshez. :)

2014. dec. 15. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 Gábor_79 ***** válasza:

Abból indultam ki, hogy a világgazdaság pengeélen táncol. Amerika folyamatosan mesterségesen pumpálja a

cégeibe a komoly pénzeket, ami nem természetes és nem is fenntartható. (És nem kell ezer év) Ilyen

helyzetben, szerintem nem sok kell, hogy boruljon az egész és akkor már legkevésbé mérvadó a hardverek

számítási kapacitása, mert senki nem fog azzal foglalkozni. Emiatt mondtam, hogy mindenféle jövőspekuláció, hát necces.

Amúgy ez csak egy személyes eszmefuttatás, válasz egy egyszerű kérdésre és nem vagyok közgazdász.

Elsőre is többször meggondoltam kiírjam e a választ, de hát csak egy ártalmatlan hozzászólás. Nem

károgásképp, vagy mert azt szeretném, hogy bekövetkezne, hanem épp ahhoz volt "kedvem", meg, hogy ne

csak egyoldalról nézzük a dolgokat.

2014. dec. 15. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!