Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Miket kell tudni egy szöveges...

Miket kell tudni egy szöveges szerepjáték elkészítéséhez?

Figyelt kérdés
C#-ot és Visual Studio-t használok.

2019. dec. 19. 12:04
1 2
 1/17 A kérdező kommentje:
Egy objektum listájába bele tudok rakni objektumot?
2019. dec. 19. 12:24
 2/17 anonim ***** válasza:

Mármint egy objektumba szeretnél tenni egy listát, ami objektumokból áll? Az minden további nélkül megvalósítható.

Az eredeti kérdésre válaszolva: fájlműveleteket mindenképpen vágni kell, mert egy szerepjáték összes szövegét hardcode-olni egyrészt macerás, másrészt célszerűtlen. Ha online játékra gondoltál, akkor adatbázist is kell használnod, hogy az állásokat, júzeradatokat, stb. el tudd menteni.

2019. dec. 19. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
71%
if-else és ciklusok
2019. dec. 19. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
68%

Látom, megint oylanok írnak tanácsot, akik életükben nem programoztak sem szerep-, sem kalandjátékot.

Igen, pár if-else-ben lehet egy 3 eprc alatt végigtolható "játékot" írni. Egy valamire való szöveges játék ennél összetettebb. Tárolni kell valamilyen formában a helyszíneket. Az egyes helyszínek jellemzőit, a fellelhető tárgyakat, az ott tartózkodó szereplőket, amik szintén lehetnek a helyszínhez kötöttek, de lehetnek mozgó szereplők is, ez esetben nyilván máshogy kell tárolni őket, nem mint a helyszín tartozéka.

Aztán ugye kell tárolni a játékos paramétereit (ez mondjuk ha nem akarod túlbonyolítani, akár pár natív változó is lehet, vagy egy struktúra).

Olyan pedig nincs, hogy X dolgot így meg úgy KELL megcsinálni. A programozásban - szerintem - pont ez a szép, hogy rád van bízva a megoldás, és egy feladatot akár tucatnyi különböző módon is meg lehet oldani. Használhatsz objektumnokat is, bár szerintem azok nélkül is remekül meg lehet írni, hiába divatos az objektum-orientáltság. Persze, ha pont az OOP gyakorlása a cél, akkor mindjárt más a helyzet. :)

2019. dec. 19. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
#4: Na de egy objektum listájába bele tud-e rakni objektumot?
2019. dec. 19. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 A kérdező kommentje:

Most a fő probléma csak az, hogy az elején vagyok, de már nagyon hosszú lett az osztály, amiben pl. a helyszíneket tárolom (meg minden mást is).

Szerintetek csináljak több osztályt az egyes objektumoknak?


Ez mondjuk kis probléma, de amikor 800 sor van, akkor nem csak sokat kell keresgélni, de nehéz haladni vele.

2019. dec. 19. 16:15
 7/17 anonim ***** válasza:
100%
Egy osztály maximum 150-200 soros legyen. Ha annál nagyobb, akkor valószínűleg érdemes szétválasztani. A konkrét adatokat pedig ne hardcode-old, hanem adatfájlból olvasd be!
2019. dec. 19. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 A kérdező kommentje:

Hogyan olvassam be adatfájlból?

Most van egy world nevű class-om. Abba irtam az összes különböző szörnyt, npct, tárgyat, helyszínt, hogy a formban bekérjem amelyik kell.

Ha beolvasom akkor nem tudja a stringet konventrálni. Írjak hozzá függvényt?

2019. dec. 19. 20:29
 9/17 A kérdező kommentje:

Ha zavarosan foglalmazok, csak azért van, mert az OOP-t angolul tanultam. Nem tudom, hogy amit a world.class-ban létrehozok az objektum vagy változó.


Pl. Monster murloc=new Monster(MONSTER_M, "név", 2, 0);


a formban csak MONSTER_M-ként hivatkozok rá egy függvénnyel.

2019. dec. 19. 20:36
 10/17 A kérdező kommentje:
Én? Egyetlen egy kommentet se töröltettem.
2019. dec. 19. 22:42
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!