Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Van olyan, hogy egy programot...

Van olyan, hogy egy programot (játékot) szándékosan belassítanak?

Figyelt kérdés

És ha igen, akkor hogyan csinálják? Direkt lassú algoritmust használnak az optimális helyett? Vagy telerakják a lassítandó részeket wait-ekkel? Egyéb hack?


A kérdés apropóját a régi játékok adják, amik túl gyorsan futnak a mai processzorokon.



2020. okt. 24. 22:25
1 2 3
 21/27 anonim ***** válasza:
54%
Én csak azt nem értem, hogy az ilyen zéró tudású véglények - "igazmondó" és társai - nem veszik észre magukat, hogy mekkora baromságokat mondanak? Lehet ám, hogy nem "mindenki más" a hülye...
2020. nov. 9. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 anonim ***** válasza:
0%

"de ezek is egyszerű áramköri elemek, nincs semmiféle számítógépnek nevezhető alkotórésze, ezáltal pedig szoftvere sem lehet. (Hacsak a használati utasítást nem tekintjük a szoftver részének.)"


Tévedsz. Itt van tőlem karnyújtásnyira egy mignon foglalatos (E14) izzó, amit távirányítással lehet dimmelni, a szinét váltani, stb. Öreg krumpli lehetsz már ha ilyennel még nem találkoztál.

2020. nov. 9. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/27 anonim ***** válasza:
0%
2020. nov. 9. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 anonim ***** válasza:

Gondolkoztam, hogy reagáljak-e, elvégre trollokat nem illik etetni, de aztán úgy gondoltam, megírom a válaszomat, hogy az esetlegesen ide tévedő értelmes tagok normális választ is kapjanak.


#6 "Legutóbb azt hallottam, hogy egy lámpatest-összeszerelő üzemben a lámpa szoftverét úgy írták meg, hogy bizonyos üzemóra eltelte után álljon le"

Tipikus esete a félinformációkból levont következtetésnek. Sem a lámpáknak, sem az égőknek nincs processzoruk, így szoftverük sincs. Esetleg pár, forgalomban marginálisan szereplő, flancos "okoslámpa" kivétel lehet, de 99,99%-uk mentes midnennemű szoftvertől. Tudod, a legtöbben a világítótestekkel világítani szeretnének, és nem mentális maszturbációt végezni azzal, hogy folyamatosan a fény színét babrálják. Viszont az tény, hogy egy időben mesterségesen megálljt parancsoltak az izzók üzemidejének. No, nem szoftveres időzítővel, hanem egyszerűen silányabb minőséget gyártottak. Egy hagyományos izzó 3000 óra üzemidőre van tervezve, holott a technika már lehetővé tette 8000, sőt, 10-20 ezer óra üzemidő elérését is. De a gyártóknak jobban megéri, ha hamarabb tönkremegy a termék, hiszen akkor hamarabb vesz újat a vásárló.


#13 "Ha mostani gépekre felrakod a régi Cossacks-ot és elkezdtek pl LANba, de akár egyedül játszani akkor olyan 10000x sebességgel történnek a dolgok. Ha az energiagazdalkodasba leveszed a maximális cpu teljesítményt 10%-ra akkor játszható lesz a játék"

Ez pedig egy remek példája annak, amikor az apáca tart oktatást a szexről. Elképzelsz valamit, ami a logikád szerint így kell, hogy működjön, de ki már nem próbálod, pedig a valóságban teljesen másként működik. A Cossacks normális sebességgel fog működni egy mai felső kategóriás gépen is. Ki lehet próbálni, midnenféle trükközés nélkül elindítva sem fog mérgezett egér módjára futni a játék. ;)

Ellenben ha a CDMan nevű Pac-Man klónt elindítod, az bizony eszevezettül, játszhatatlan gyorsasággal fog futni. Mert teljesen más módon oldották meg az időzítést. Sőt! A Stronghold pedig alapvetően normálisan fut egy mai gépen is, csak a játék kezdetekor a nyersanyagtárolók elhelyezésére rendelkezésre álló idő lesz kevesebb, ha gyorsabb a gép. Valamiért azt az egy részét a játéknak hagyományos módszerrel időzítették, míg a többit a rendszer által biztosított időzítő segítségével.


#14 "Jobb játékoknál általában a keyboard. A hülyébb fejlesztők valamelyik kvarcot osztották le."

(Billentyűzetnek hívják magyarul. Tudom, ciki ismerni az anyanyelvedet.)

Bocs, de ostobaság. Nem a játék minőségétől, hanem a rendszertől függ, hogy milyen időzítési technika az ideális. (Leszámítva azt az apróságot, hogy a billentyűzet nem időzít.) Egy NES játékban teljesen felesleges külső időzítőkre hagyatkozni, hiszen a rendszer órajele fix, így egyszerűbb, és erőforráskímélőbb erre alapozni az időzítéseket.


#15 ">> Egy DOS szoftvert a legtöbb mai rendszeren már el sem tudnál indítani, a Windows annyira gyéren támogatja. <<

Miért kell ilyen baromságokat írni?

A DOS is és a Windows is egy egy operációs rendszer. Bármely régi, akár 40 éves DOS-os program futtatható a mai gépeken."

Kevered a szezont a fazonnal. Vagy egyszerűen csak nem megy az értő olvasás. De szívesen megnézném, ahogy egy frissen vásárolt notebookon elindítod a Commander Keen 2-t. Elárulom: kapsz egy szép hibaüzenetet, miszerint az architektúrája nem támogatott.

Igen, ha felteszel egy MS-DOS-t egy mai gépre, akkor el fog indulni. De nem véletlenül fogalmaztam úgy, hogy egy "mai rendszeren" nem fog futni. A rendszerbe beletartozik a hardver, és az operációs rendszer is, ami ma jellemzően Windows 10 (netán 7, 8, 8.1), vagy Linux. Emuláció nélkül egyik sem fog egy grafikus képernyőt használó, 16 bites DOS szoftvert futtatni.


#19: Szívesen olvasnám a véleményed kifejtését, hogy szerinted mi miért hibás, de vélhetően ha írsz is róla valamit, óriási szakmai tévedés lesz. A fröcsögés az megy, a szakmai hozzáértés már kevésbé.

Jó ideje foglalkozok a szakmával, és elég komoly szinten. De persze annak felesleges magyarázni, aki a billentyűzetet a soros portra akarja kötni... Egyszer, valamikor régen az IBM tett kísérletet rá, de hamar kiszorították más szabványok és technikák. Sok gyártó kezdetben egyedi csatlakozót használt, aztán jött, látott, és tartolt a DIN-es csatlakozó, valamint a PS/2. (Később meg az USB.) Az egerek használtak sokáig soros csatlakozót, ameddig a PS/2 ki nem szorította.

Csak mellékesen jegyezném meg: soros eszközöknél sem az eszköz generálja az órajelét, tehát nem a "keyboard" állítja azt elő, hanem az alaplapon (vagy különálló "soros kártyán") elhelyezkedő áramkör.


Fröcsögés helyett lehet, hogy utána kellene nézni, hogy mi hogy műköik. Nem az a ciki, ha valaki valamit nem tud, hanem az, ha nagy mellénnyel óbégatja a butaságokat.

2020. nov. 9. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 anonim ***** válasza:
Nem kell lassítani, lassúk azok maguktól is. Amit egy RTX 3090 nem visz 4K/60-al, ott valami nagyon szar, bárki mondjon bármit :D Amúgy régebbi játékokban, nem kell egész dos-ig menni elojohetnek problémák nagy FPS-el. Nem olyan régi játék GTA: San Andreas. Azt hiszem 25fps-re lett megírva a motor, ha több van egyre több bug előjön.(lassabban úszol nagy fpsnel, egyik repülő nem szál fel a vizrol, stb) MTA ezért lockolta sok esetben 35re az fpst. Ezenkívül volt benne még valami konkrét delay is minden frame után amit a modderek es a multiplayerek idővel kiiktattak. 15 éve senki nem gondolta, hogy annak majd 300fps-nél is jól kéne menni. Úgyhogy röviden a válasz a kérdésre igen, létezik ilyen. De inkább indirekt módon, mint direkten. Vagy ha Nvidias a jatek, de te amdvek jatszod, ott lehetnek lassulások.
2020. nov. 9. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 anonim ***** válasza:

Te 20-30 éve ülsz PC előtt. Megismertél ezt-azt, jól-rosszul, de inkább rosszul tájékozódtál is, olvasgattál dolgokról és emiatt szakértőnek érzed magad. Holott, valójában az ismereteid szörnyen hézagosak, silányak, érdemben használhatatlanok. Nem váltál szakemberré, hiába gondolod ezt. Összekevered juliskát a géza bácsival (pl. soros portot a soros csatlakozóval, a DIN-nel, mini DIN-nel), és hát, fogalmilag sem vagy képben, amiket írsz, azok butaságok, súlyos tévedések. Világít a soraid közül a kreténség, a szakmaiatlanság.


PC billenytűzet. A PC billentyűzete még most is soros porton kapcsolódik a PC-hez, korábban meg pláne így volt ez. Ennek a soros portnak van egy órajele, és a fejlesztők többnyire ezt használták a játékok időzítéséhez. Mert a user gépe járhatott 4.77, 6, 8, 10, 12, 16, 20 25, 33, 40 Mhz-en, de a keyboard órajele minden esetben fix volt. Használták még a 8253-as timer IC-t is, de az neked már végképp a csillagos ég lenne, úgy hogy arra inkább ki sem térek.


Abban semmi furcsa nincs, hogy egy Windows operációs rendszeren nem fut linux alá írt szoftver, akkor miért is futna DOS alá írt program? Ennek ellenére fut, ráadásul hibátlanul, mert a Windows töretlen népszerűségének ez az egyik titka, hogy a korábbi rendszerekkel visszafelé kompatibilis. Ezért is futnak a negyven éve írt szoftverek egy mai PC-n, jobbára még akkor is, ha nem DOS, hanem Windows oprendszer van rajta. Ami gondot okozhat, az a speciális hardver (Pl. CGA vagy EGA monitor, adlib hangkártya) hiánya. De hát, ezen sincs semmi csodálni való, hiszen régen sem ment a hercules vagy EGA csatolóval szerelt PC-n a VGA-ra írt játék. Na, az ilyen hw elemeket emulálni kell és erre való a DOS Box, nem pedig arra, amit te képzelsz róla.

Bármely DOS-ra írt, karaktergrafikus program gond nélkül futtatható egy mai gépen, Windows környezetben.


Lehet, hogy számodra haszontalan egy olyan dimmelhető lámpa, amelynek a szinét is lehet változtatni és szinte bárhonnan kapcsolható, de be kéne látnod, hogy nem mindenki olyan, mint te. A kisgyermekes családok köreiben pl. kifejezetten hasznos egy ilyen tulajdonságokkal bíró fényforrás.


Azt kéne megfogadnod, amit az utolsó mondatodban mások felé címeztél. Idézem:


"Nem az a ciki, ha valaki valamit nem tud, hanem az, ha nagy mellénnyel óbégatja a butaságokat."

2020. nov. 9. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 anonim ***** válasza:

24-es, még ebben is tévedsz:


"Csak mellékesen jegyezném meg: soros eszközöknél sem az eszköz generálja az órajelét, tehát nem a "keyboard" állítja azt elő, hanem az alaplapon (vagy különálló "soros kártyán") elhelyezkedő áramkör."


Hát nem. Tudod, a soros port egy olyan dolog, hogy adott egy darab drót. Annak a két végén egy-egy intelligens eszköz. Ez az egy-egy eszköz meg általában saját órajelgenerátorral bír. Ezért is kell használat előtt felprogramozni őket. Az egereket, a billentyűzeteket jobbára maszk-programozzák, így a sebességük is többnyire konstans.


Tanulj:


"Nem az a ciki, ha valaki valamit nem tud, hanem az, ha nagy mellénnyel óbégatja a butaságokat."

2020. nov. 9. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!