A számítógépes játékokat mivel védik, hogy ne lehessen módosítani őket?
Figyelt kérdés
2021. júl. 21. 17:10
1/4 anonim válasza:
Titkosítják a fájlokat, ami addig védi míg fel nem törik, ami elég gyorsan meg szokott történni.
2/4 anonim válasza:
Általában ez ellen nem védik őket sehogy, legfeljebb azzal hogy nem adnak ki mod toolkitet. Amit az első ír pl a windows store os(vagy tudom is én mi a ms platformja most épp) cuccokra igaz, de a többi áruház(legalábbis a nagyok) nem csinál ilyesmit. Meg egyáltalán miért csinálnának, legfeljebb online játékban lenne ennek jelentősége, de minden magára valamit adó online játék szerveroldalon korrigálja a játékosokat.
3/4 anonim válasza:
Nem titkosítják, hanem le van fordítva a program. Megírják valamilyen nyelven a programot, a nyelvnek megfelelő parancsokkal, majd a fordítóprogram (compiler) ezt a számítógép által is értelmezhetővé fordítja (build). Abból te már nem tudod visszafejteni a forrást. Open source azaz nyílt forráskódú programok azok amiket Github-on/Gitlab-on közzétesznek, és ott belenyúlhatsz.
4/4 anonim válasza:
#3:
Unity motorral fejlesztek játékokat C# nyelven
több Unitys játékot "fejtettem" már vissza, mert kb 1 perc sincs az egész, na jó ha az asseteket nézzük az több idő, de én a forráskódokba szoktam belenézni
és ott kommentel meg mindennel 1:1-ben ott a TELJES forráskód!
(persze lehetne obfuszkálni és egyéb megoldásokat alkalmazni)
sajnos nincs 100%-os védelem a játékokra, a legerősebb jelenleg ismert megoldás az, hogy kliens-szerver kapcsolat van és ezt megfelelően megtervezve és megvalósítva a felhasználó csak a saját dolgaihoz fér hozzá (viszont csalások még így is használhatóak pl Aim bot)
egy singleplayer játéknál bárhogyan is akarják levédeni, ha felülírják az adott fájlokat teljes egészében kikapcsolható a védelem
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!