Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Programtervező informatikus...

Programtervező informatikus vagy mérnökinformatikus foglalkozik inkább szoftverfejlesztéssel, játékkészítéssel?

Figyelt kérdés
nagyon eltérő a két terület egymástól?

febr. 16. 19:48
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
37%
Prog Terv
febr. 16. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
35%
Mérnökinfón van fizika, elektronika például.
febr. 16. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:
91%
Nézz képzés tervet melyik félévben mik vannak. Amúgy melyik egyetem lenne?
febr. 16. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:
70%
Eger vagy Miskolc. Esetleg Debrecen, Nyíregyháza. Még nagyon csak tervben van, jövőre jelentkezem.
febr. 16. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:
43%

Nem tér el túl sokban a kettő.

A mérnökinfó gyakorlatiasabb. Attól könnyebb ellépni a hardver irányába, de kevesebb tudást biztosít. Tipikus kóder foglalkozás, nyakon öntve némi hacker szemlélettel.

A PTI meg lényegében program tervező. Architekt. Ő tervezi meg a programterméket szerkezetileg. Ő specifikál, ő határozza meg a projekthez az alkalmazandó programnyelvet vagy nyelveket, ő határozza meg fejlesztési módot és irányt, a rétegeket, a használandó adatszerkezeteket, ő tárgyal a megrendelő konzulensével is, de ezt a feladatot nem ritkán lepattintják alsóbb szintre.

Jobb helyeken az architektek írják meg a kényesebb részeket, emellett ők tartják kézben a teljes fejlesztési folyamatot, beleértve a munka kiosztásától a tesztelési fázison át a dokumentálásig.

febr. 17. 04:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 anonim ***** válasza:
79%

"nagyon eltérő a két terület egymástól?"

Nem, nem is igazán nevezném eltérőnek, legalábbis nem egyetemi szinten.

Ha halál biztos vagy a játékfejlesztés irányban, akkor prog infó. Viszont érdemes tudni, hogy játékot fejleszteni szar. Rendszerint 3 év alatt kiégnek a fejlesztők a sok túlóra miatt. Vagyis ha nem tudod, hogy mennyire bírnád, vagy milyen más irány érdekel, akkor mérnökinfó jobb, mert ott több dologba tudsz betekintést nyerni.

febr. 17. 06:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 anonim ***** válasza:
58%

Munka szempontjából teljesen mindegy melyikre jársz, de a proginfó jobb, erősebb szak. Több a matek és az elmélet, emiatt jobb szakember leszel. A mérnökinfó magyar találmány, “két lovat másfél fenékkel” szak – teljesen feleslegesen és értelmetlenül tele van un. mérnöki tárgyakkal (mint például a 2-es által említett fizika, elektronika), amiknek egészen pontosan 0% a hasznuk a gyakorlati életben, de legalább buktatnak belőle és a gyomorfekély garantált…


Ha hardveres akarsz lenni, menj villamosmérnöknek. Ha szoftveres, menj proginfóra (ez a klasszikus “computer science” szak). A mérnökinfó a kettő között maszatoló valami.


Csak egy példa: 1 (egy!!!) félév valószínűségszámítás és statisztika. Ez wtf egy un. mérnöki szakon?? (?!) Kereskedelem és marketing szakon több statisztika van…

febr. 17. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:
87%

Szoftverfejlesztésnél mindegy mire mész, nyílván proginfó leginkább ebbe az irányba tol, de abszolút nem számít a szak.


Játékfejlesztés meg egy túl tág fogalom. Ha egy engine fejlesztésén szeretnél dolgozni, akkor mérnökinfóra menj, mert kell a hardvereket is mélyen értened, de ha quest designer lennél, akkor megint csak mindegy…


Itthon nincs olyan nagy különbség a két szak között, mérnökinfón is ugyan úgy tanulsz programozni és tudsz prog irányba specializálódni. Az alapokat ott is megtanulod, utána rajtad múlik, hogy tovább viszed-e a tudást. Proginfón annyi a különbség, hogy prog irányba több alapot kapsz, de ezeket egyetem végére már magadtól képesnek kellene lenni gyorsan pótolni.

febr. 17. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 anonim ***** válasza:
49%

#7

"de a proginfó jobb, erősebb szak. Több a matek és az elmélet, emiatt jobb szakember leszel."

Cégekkel is beszéltél erről, mert egyébként pont az ellenkezőjét tapasztalják? A BME-ről kiengedett hallgatók általában jobb szakemberek és nagyon sok helyen kifejezetten preferálják a BME-s papírt.


"eljesen feleslegesen és értelmetlenül tele van un. mérnöki tárgyakkal (mint például a 2-es által említett fizika, elektronika), amiknek egészen pontosan 0% a hasznuk a gyakorlati életben"

A valóságban van haszna, mert egy hardver közeli mérnöknek a munkáját leginkább ez fedi le.

A villamosmérnökin nincs annyi programozás, ami kellene, míg a prog infón a hardverekről kb. semmit nem tanulnak.


Onnantól kezdve, hogy számít a program alatt, hogy milyen vas van, a mérnökinfó jobb.


"Ha szoftveres, menj proginfóra (ez a klasszikus “computer science” szak). A mérnökinfó a kettő között maszatoló valami."

Inkább a mérnökinfót úgy lehet definiálni, hogy programozó ezermester, aki mindenhez is megkapja az alapot, míg a prog infó nagyon specifikus ismereteket szerez csak, így őket annyira nem lehet ide-oda tologatni egy cégen belül.


"Csak egy példa: 1 (egy!!!) félév valószínűségszámítás és statisztika. Ez wtf egy un. mérnöki szakon?? (?!)"

Nem teljesen értem a felháborodás tárgyát. Ahogy kiemelted van fizika is, ami kifejezetten hasznos, ha pl. valami valósat kell modellezni. Pl. játékfejlesztés esetében ez lehet hasznos ismeret.

febr. 17. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 anonim ***** válasza:
36%
9, ne nyomjál már ilyen hülyeségeket. Az embernek fáj még olvasni is.
febr. 17. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!