Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » SDL_rotozoomsurface () függvén...

SDL_rotozoomsurface () függvénnyel kapcsolatban tud_valaki segíteni?

Figyelt kérdés

SDL 1.2

windows 7

code::blocks

részletezés:

(1)

Betöltök IMG_load() függvénnyel egy jpeg fájlt, a fájlnak alapból beállított átlátszósága van.

ezután elforgatom SDL_rotozoom()-mal majd egy sdl_setcolorkey()-el eltüntetem a megjelenő fekete hátteret.

DE azok a pixelek, amik nem teljesen, de átlátszóak voltak

feketék maradnak. Mit lehet ez ellen tenni?

(2)

Egy játékot írok, ami elég magas szinten testre szabható (lesz), így minden lövedéknek külön képet lehet adni.

Miután a lövedék már nem kell (kiment a képből/belement valakibe) szabaddá kell tegyem a helyét.

Ekkor meg kell szabadulnom a neki átadott képtől.

de akár az SDL_freesurface(img[i])-et akár az img[i]=NULL-t

a végeredmény az, hogy a memória igény minden lövés után nő és nő én nő (30MB elég lenne neki de akár 2GBig felmegy.) hogy lehetne ezt a felesleges memória igény felszámolni?



2013. febr. 12. 11:32
 1/9 anonim ***** válasza:
Olvass utána a memóriaszivárgásnak (memory leak).
2013. febr. 12. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 iostream ***** válasza:

1. A setcolorkey a fekete pixeleket tünteti el, nem a kicsit feketéket. Úgy tűnik, elvesztetted útközben az átlátszóságot.

2. Ezért kezdtem az SDL-el való működést úgy, hogy írtam RAII osztályokat hozzá. Nézz utána.

2013. febr. 12. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

Nos a memória problémát csak megoldom valahogy,

akkor inkább azt kérdezem hogy:

hogyan lehet egy SDL_Surface-et elforgatni, úgy, hogy az alpha blending-je megmaradjon?

Illetve mi az a RAII osztály?

Rákerestem gugliban de semmi.

Mellesleg: osztály, struktúra, unió melyik a legjobb?

2013. febr. 13. 19:06
 4/9 iostream ***** válasza:

Class és struct ugyanaz, unio meg teljesen más, úgyhogy az összehasonlításuk értelmetlen.

Azt meg nem hiszem el, hogy rákeresve a raii-ra ne találtál volna semmit.

2013. febr. 13. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Na még valaki akiből soha nem lesz programozó. :D
2013. febr. 13. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Na még egy oldal ahol többé nem kérdezek rá szakmai dolgokra, mert mindenki cs*szik segíteni.
2013. febr. 13. 20:17
 7/9 anonim ***** válasza:

Milyen szakmáról beszélsz te egyáltalán, ha játékot írsz, de felteszel egy ilyen kérdést:

"osztály, struktúra, unió melyik a legjobb?"

Majd egy olyan kifejezésről nem találsz semmit, amiről rengeteg oldal van a neten.

Valóban, bohócképzés nem itt van.

Na pá.

2013. febr. 13. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

Ahhoz képest erre elég gyorsan reagáltál.

Nem azért vagyok itt, hogy vitatkozzak.

cső

2013. febr. 13. 20:25
 9/9 anonim ***** válasza:
Gyökér. :D
2013. febr. 13. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!