Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Milyen programozási nyelven...

Milyen programozási nyelven és hogy csinálnak meg pl egy Rayman Legends- és egy Call of Duty 2-őt?

Figyelt kérdés

milyen folyamatai vannak a leprogramozásnak?

simán az egészet pl c++al meg lehet oldani?

hogy, mivel csinálják meg a különböző karaktereket? és akkor azt hogy viszik át c++ba?

stb...


2014. júl. 16. 08:27
 1/8 A kérdező kommentje:
az egyszerűbb példa kedvéért vehetünk egy DOS Prince of Persia-t vagy egy Super Mariot
2014. júl. 16. 08:45
 2/8 anonim ***** válasza:

Manapság Game Engine-ket (játékmotorokat) használnak a komolyabb játékokhoz. Ezek amolyan keretrendszerek amiben sok minden alapból le van már programozva. Ilyen pl az Unreal Engin. Persze a programozók legtöbbször nagy mértékben módosítják az alap motort a saját játékuknak megfelelően.

Az egyszerű 2D-s mászkálós játékokat szerintem annak idején 0-ról programozták. Hogy milyen nyelven, és hogy az már más tészta...

2014. júl. 16. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Az első codok, ha jól tudom, a Quake 3 motorjával (engine) készültek. És nekem van egy olyan érzésem, hogy az Activision/Infinity Ward/<nem tudom melyik cég> azt fejlesztette/fejleszti tovább. És azt használják az újabb codokhoz (a cod2-től).
2014. júl. 16. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

> milyen folyamatai vannak a leprogramozásnak?


Számos folyamata van; piackutatás, erőforrás gyűjtés. A fejlesztésben: tervezés, modellezés, fejlesztés, tesztelés és ezek folytonos iterációi. Fejlesztőből is kell több, van aki a motort piszkálja, vannak content-builderek, színtérépítő, nagyobb cégeknél a fényre külön ember van (bár ez inkább desing munka) Van grafikus munka, 3D tervezői munka, van aki a hanggal foglalkozik, van aki a zenével. De kell sales, marketinges, PR, és mivel több emberről van szó kell HR is.

Mind-mind külön szakma.


> simán az egészet pl c++al meg lehet oldani?


Nem, de a motorokat természetesen azzal írják nem véletlenül. A C++ natív kódra fordító multiparadigmás nyelv. Komoly dolgokat lehet vele csinálni. Azonban magához játék "tartalmának" a fejlesztéséhez nehézkes. Itt általában valami deklaratív, vagy dinamikus nyelvet használnak. Van hogy saját script nyelve van a motoroknak, sőt van egyes cégeknek is. Az egész több rétegből épül fel alul vannak a hardverfüggő binárisok (VGA optimalizálás), felette a motor, utána a játéklogika, majd a tartalom.


> hogy, mivel csinálják meg a különböző karaktereket? és akkor azt hogy viszik át c++ba?


Modellező programmal, majd elmentik. A végén maga a motor betölti és a vertex bufferekben köt ki a VGA memóriájában. Nem mindig célszerű a szerkesztésre alkalmas formátumokat betölteni a motorban, hiszen ott csak "használjuk" a modellt, ezért gyakran átkonvertáljuk őket. A legcélszerűbb formátum az ha az adatok olyan formában vannak amit a motor is használ és amit egyszerűen fel kell másolni a videomemóriába, természetesen ez nem platformfüggetlen megoldás.

2014. júl. 16. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
köszi a válaszokat
2014. júl. 16. 10:06
 6/8 iostream ***** válasza:

>Prince of Persia


Na az egy megint másik kérdés, ott két kulcsmomentum van. Egyik, hogy az egészet assemblyben kódolta le az írója, és hogy motion capture-t használt, a sztori szerint lekamerázta ahogy az öccse játszik az udvaron, és abból lettek a mozgások.


De ezek (Super Mario) annyira korai játékok, hogy nincs sok közük a ma gyártott AAA játékokhoz, teljesen máshogy készülnek.

2014. júl. 16. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Magukat a játékokat általában valamilyen magas szintű programozási nyelven, például Python, Lua, JavaScript, stb. A grafikai renderelést, számitásigényes szimulációkat végző részeket pedig valamilyen optimális, vagy azt megközelitő minőségű kódot előállitó nyelvvel, pl. C/C++.
2014. júl. 16. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
köszi, még jöhet ám :)
2014. júl. 16. 23:02

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!