Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » A programozásnak mi (k) az...

A programozásnak mi (k) az alapjai? Pl milyen programokat kell hozzá ismerni?

Figyelt kérdés

16 éves vagyok és nagyon érdekel.

Napi 1 óra szabad időm lenne rá.

Az alapok hogy mit kell hozá tudni milyen programokat érdemes megismerni.

Esetleg milyen könyveket ajánlotok vagy weblapokat.



2014. aug. 16. 15:22
 1/10 anonim ***** válasza:
A programozás alapja a jó logikai-matematikai képességek, illetve az angol nyelv ismerete (jobb források, dokumentációk csak ilyen nyelven érhetőek el). Kell egy "szerkesztő" (ez lehet Notepad vagy egy IDE, azaz integrált fejlesztőkörnyezet is), illetve nyelvtől függően fordító/interpreter, és kész. Kezdetben azt kellene eldöntened, hogy milyen nyelvvel kezdesz el foglalkozni. Naponta több kérdés érinti a témát, kezdőknek általában Pascalt vagy Pythont szokás ajánlani, de ha kellően elszánt vagy, kb bármivel kezdhetsz. Egy dolog fontos: reális célokat tűzz ki magad elé, ne akarj rögtön egy "Call of Battlefield" játékot csinálni, nem fog menni.
2014. aug. 16. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 SimkoL ***** válasza:
'Napi 1 óra szabad időm lenne rá.' Ez nagyon kevés, mire kicsit előrébb haladnál az elejét elfelejted. Gondolj bele elolvasni valamit, kipróbálni, ha nem sikerül újra és újra, egy pici dolognál is több mint egy óra.
2014. aug. 16. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Szerintem butaság így bekorlátozni, hogy akkor napi 1 órád van és pont. Ennek inkább kedv kérdésének kellene lenni, mert ez így túl erőltetett lesz, elveszik a varázsa a dolognak.
2014. aug. 16. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

A napi 1 órádból milyen következtetésekre jutottál? :-)


Honnan tudod, hogy érdekel? Főleg nagyon??? :-)


(honnan jött egyáltalán az ötlet?)

2014. aug. 16. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Nem ajánlok szakirodalmat, csak egy útmutatást. Nézd el nekem, hogy játékfejlesztős formára sikerült, de itt úgyis mindenki Crysis 26-ot akar csinálni két kattintással.


Szépen sorjában így lenne illő haladnod:


- Mi az a programozás, mire jó, miért jöttek létre a számítógépek?

- Tanulsz egy kis algoritmizálást, hogy pszeudokódban hogyan lehet megírni egyszerűbb programokat, megtanulsz egy-két vezérlési szerkezetet (ez ahhoz kell, hogy segítse a programozói gondolkodás kialakulását)

- Elsajátítod az egyszerűbb adatszerkezetek elvi működését (tömb, láncolt lista, verem, sor, hash tábla stb.)

- Választasz egy programozási nyelvet

- Hello World

- Kifejezések, utasítások

- Változók

- Egyszerű beolvasás konzolról

- Vezérlési szerkezetek

- Előre megírt függvények használata


Most tartunk ott, hogy meg tudsz írni egy "gondoltam egy számot, találd ki" játékot


- Függvények, eljárások írása

- Karakter/stringkezelés

- Fájlkezelés (szöveges és bináris)


Már meg tudsz írni egy Legyen Ön is Milliomost konzolosan


- OOP alapelvek megismerése

- Eseményvezérelt programozás, egyszerű ablakos szoftverek készítése

- XML, JSON állományok létrehozása és feldolgozása

- Egy RDBMS rendszer megismerése (pl. MySQL, Microsoft SQL Server, Oracle...)

- Több szálon futó programok, párhuzamosítás

- Hálózati alapismeretek elsajátítása, főleg TCP és UDP

- Hálózaton kommunikáló programok írása


Már mehet a felhasználóbarát ablakos kvízjáték hálózaton multiplayerben


- Matematikai ismeretek elsajátítása, vektorok, mátrixok, koordinátageometria, koordinátatranszformációk mátrixokkal

- Számítógépi grafikai ismeretek, hogyan rajzol ki a gép egy pontot, vonalat, görbét, Window to Viewport transzformáció, 3D-s objektum leképezése 2D síkra, stb.

- DirectX vagy OpenGL közül választasz egyet

- Megpróbálod alkalmazni a grafikai ismereteidet

- Felhasználói interakció kezelése

- Textúrázás


És, már mehet a már immáron grafikus kártyát kihasználó multiplayer Pong vagy valami platformjáték


- Egyszerűbb 3D-s objektumok rajzolása, animálása

- Összetettebb 3D-s világ létrehozása

- Megpróbálsz megírni egy egyszerűbb grafikus motort (hogy lásd a lelki világát mondjuk a CryEngine-nek)


És már meg tudsz írni elméletben egy WoW-ot (csak épp egyedül kevés vagy hozzá).


Ha a játékban ellenséget is akarsz magadnak, akkor ismerkedj meg a mesterséges intelligencia alapjaival, hogy hogyan írunk le egy problémát (állapottér-reprezentáció), hogy milyen algoritmusok segítségével lehet utat találni a kezdetektől a célállapotig (erre jók a megoldáskeresők, pl. próba-hiba, hegymászó algoritmus, backtrack algoritmusok, ág és korlát, A, stb.), és ismerkedj meg a lépésajánló algoritmusokkal (minimax, negamax), amik egy adott állapotra meghatározzák a létező legjobb lépét.


Üdv, egy másodéves programtervező infós hallgató.

2014. aug. 16. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

Min 1 óra nyári szünetben itt van az egész nap csak az iskolai időben 1 2 órám lenne rá.


Apám projektmenedzser és nagyon tetcik hogy az emberei +ő miket alkotnak. Matematika fizika megy idegen nyelvel sincs nagyobb problémám.

Informatika tanár mondta érdemes lenne ezzel foglalkoznom szabad időmben

2014. aug. 16. 22:54
 7/10 A kérdező kommentje:
tetszik*
2014. aug. 16. 22:55
 8/10 anonim ***** válasza:
Nem baj, ha napi egy órád van rá, az is elég, csak nehogy megund, hogy még mindig csak itt tartasz. Tanulhatod egyik nap az elméletet, másik nap a gyakorlatot, vagy előreszaladhatsz valamennyit az elmélettel, és mehetsz utána egy-két héttel a gyakorlattal.
2014. aug. 17. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Elméletet tanulni? Minek? 16 évesen szerintem programozzon azt, amihez kedve van (szép apránként egy tematikát követve). Eleget fog szívni az egyetemen (már ha persze jelentkezni akar) az elmélet megtanulásával. Ezzel most csak elvenné a kedvét.
2014. aug. 18. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Szerezz be egy nyelvet, ami neked tetszik, vagy ha tanácsolhatom akkor valamilyen visual környezetet és vagy a benne szereplő példákat próbálgasd ki, vagy horgássz le a netről forrásokat, lehetőleg teljes projecteket, de inkább kisebbeket, hogy ha belenézel, meg is értsd.

Esetleg ha van tutorial akkor azt is olvasgathatod. Én a delphit javasolnám vagy a visual cpp-t. Ezek népszerűek, vagy legalábbis azok voltak, sok anyag van hozzájuk.

2014. aug. 19. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!