Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Ha én egy egyszerű PHP-val...

Ha én egy egyszerű PHP-val órákat tudok szenvedni, hogy megtaláljak egy hibát, hogy képesek a játékfejlesztők a bugokat kijavítani?

Figyelt kérdés

Ami mondjuk 20-30 giga jó esetben?

jó nyilván tudják hol keressék, de akkor is, hát böszme nagy kódsorozatról lehet szó



2015. dec. 8. 08:33
 1/9 anonim ***** válasza:
75%

én több száz fájlos php projektben is megtalálom a hibát...


régen kb 100.000 soros kódban turkáltam de max 10 perc volt bármilyen hiba megtalálása, mert annyira ismertem a kódot, több mint háromnegyedét én írtam...


megfelelő fejlesztőkörnyezet sokat segít!

például tudod, hogy egy NPC helyett 2-t spawnol akkor megkeresed hol spawnolja az NPC-t és elkezded kidebugolni...


22F

2015. dec. 8. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Lehet, hogy jobb szakemberek nálad
2015. dec. 8. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
Gyakori érvelési hiba, hogy az ember sok esetben saját magához viszonyít, mintha az valamilyen univerzális igazság lenne. Úgyhogy megkérlek, hogy ne hasonlítsd magadat programozó szakemberekhez, mivel messze nem érsz fel azoknak a fejlesztőknek a szakértelméhez.
2015. dec. 8. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Azért, mert tudok autót vezetni, még nem hasonlítom magam a rally pápához, Walter Röhrl-höz. Ahol ő 180-nal kanyarodik full gázzal, ott én jó eséllyel tetőre raknám a kocsit.


Érted mire célzok, meg a többiek is mire. ;)


Tehát, azért tudják kijavítani, mert tapasztaltabbak nálad, és szakképzettebbek.

2015. dec. 8. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
A többiek a lényeget már elmondták, de csak háttérinfónak, 20-30gb kód szerintem sehol nincs, lefogna egy szerverfarmot egy hétre a fordítás is ~ a komplex kód nem feltétlenül hosszabb. Azt hiszem Bill Gates említette, hogy egy program összetettséget(vagy egy programozó hatékonyságát) a kódsorok számában mérni olyan, mintha a repülőket a súlyuk alapján hasonlítanánk össze.
2015. dec. 8. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Mint mar irtak, keves a gyakorlatod.

Szintaktikai hibat kb ranezesre eleg konnyu kiszurni.

Szemantikaihoz pedig kicsit bele kell menni es tesztelni 1-1 reszt. Azt, hogy kb honnan johet a hiba meg eleg konnyu visszakovetni.

2015. dec. 8. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

A 20-30 giga az a modellek, textúrák, hangok, stb.., nem a kód.

Ha nem spagetti és jól van rendszerezve és kommentálva, akkor nem annyira nehéz.

2015. dec. 8. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

- Altalaban azt a kodot debug-olod, amelyiket te irtal, tehat alapbol tudod, hogy hol kell keresni egy adott dolgot


- Ha valaki mas kodjat debug-olod, akkor szerencses esetben rendesen van megirva es kommentelve, es lathatod, hogy hol, mi tortenik


- Meg amugy ra is erzel hogy mit, hol kell keresni. :)


Amugy szerintem semmilyen jatek forraskod nem tobb, mint 100 MB... a gigakat a modellek, texturak, hangok stb foglaljak.

2015. dec. 8. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Egyrészt vannak heurisztikák, másrészt különböző módszereik vannak a hibák megtalálására. Nemcsak futtatással tesztelnek, hanem átrágják magukat a szövegen is, hogy jó-e. Ennek az ismeretében különféle adatokat adnak be, kipróbálják, hogy hogy reagálnak a rossz bemenetre. Először mindig kisebb egységeket vizsgálnak.

Végül: nem is találják meg az összes hibát, és csak a fontosabbakat javítják ki. A visszajelzések alapján a gyakoribb hibákat javítják.

2015. dec. 9. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!