Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Tapasztalattal rendelkező...

Tapasztalattal rendelkező ember megnézné az egyik kezdetleges programom és véleményezné? (c#)

Figyelt kérdés

Még csak konzolban csinálok mindent, egyenlőre form-ban nem, viszont írtam egy kő papír olló játékot és kíváncsi lennék a véleményére és építő kritikájára.

Privátban elküldöm a kódot.



2017. dec. 21. 19:14
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
100%
Ha nem a nasa-nak fejlesztesz akkor százszor egyszerűbb lenne ide bemásolni, vagy megosztani valahol.
2017. dec. 21. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
100%
#1 +1 És mivel a NASA-nak én fejlesztem a kő-papír-olló játékát, így még a ha sem aktuális. :)
2017. dec. 21. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
100%

Oszd meg a kódot - például az alábbi oldallal:

[link]

majd a kapott címet oszd meg velünk.


Ne privátban - ez egy fórum - ide, hozzászólásba.

2017. dec. 21. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 A kérdező kommentje:

Igazatok van, itt a link hozzá.

[link]

2017. dec. 21. 19:43
 5/17 anonim ***** válasza:
100%

De mi a kérdésed?

Egy javaslat: ismerkedj meg a függvény és a strukturált programozás fogalmával.

2017. dec. 21. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
0%
Borzásztó.
2017. dec. 21. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:

Rengeteg benne az ismértlés.


Tehát a játékos beüt egy számot eddig oké. Innentől az számnak megfelelően csak annyit kell kiírtani, hogy mit mutatott a játékos. Ezt célszerű egy többen tárolni.


Nem vagyok otthon C#-ban, de pszeudo kódban:

tömb = ["kővet", "papírt", "ollót"]

print(tömb[bemenet-1] + "mutatsz")


ezután jöhet a várakoztatás, amit te mind a három bemenetnél ismételsz, feleslegesen.


Ezután ugyanilyen logika alapján kírathatod, hogy mit mutat a számítógép, majd eldöntöd, hogy ki nyert. Ezt úgy a legegyszerűbb megértened ha felírod a lehetséges állapotok igazságtábláját. Nem nehéz, mert csak 9 lehetőség van. Abból pedig három döntetlen.


Ha döntetlen, akkor ismételheted az egészet, ha nem döntetlen, akkor egyszerűen kiíratod, hogy ki nyert.


Ha így írod meg a programot, akkor kb harmadára csökkentheted a méretét.

2017. dec. 21. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
38%

A for ciklusok használatát is gyakorlohatod...


for (int i=1; i++; i<4):

print(i + "...")


nem c# kód, de a lényeg látszik.

2017. dec. 21. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a kritikákat, főleg azoknak akik kifejtették. A következő próbálkozásaimnál szem elött fogom tartani őket.
2017. dec. 21. 20:17
 10/17 tabaki ***** válasza:
100%

Hát, van benne egy-két csemege, de becsülendő, hogy legalább működőképes programot gyötörtél ki magadból. Nekem ez a kedvencem:


switch (bemenet)

{

      case 1:

            break;

      case 2:

            break;

      case 3:

            break;

      default:

            Console.WriteLine("1-től 3-ig adj meg számot."); i--;

            break;

}


Ha (egy másik programban) a játékosnak nem 3, hanem mondjuk 194 választási lehetősége van, akkor ugyanígy, switch-csel zársz ki minden egyes helyes választ, míg kiderül, hogy rosszat adott meg? A helytelennek azon túl, hogy természetesen egyenként vizsgálva sem egyezik meg egyik helyes válasszal sem, van egy általános tulajdonsága: Nincs benne a helyes válaszok (itt 1-3 közé eső) tartományában. Ha tehát a bemenet 1-nél kisebb, vagy háromnál nagyobb érték, akkor helytelen. Vagyis a bonyodalmas switch-létra helyett elég ennyi:


if((bemenet<1)||(bemenet>3)) Console.WriteLine("1-től 3-ig adj meg számot.");


(az i csökkentésének jelentőségére eddig nem tudtam rájönni, az lehagytam a végéről)

2017. dec. 21. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!