Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Sakk tanuláshoz milyen könyvet...

Sakk tanuláshoz milyen könyvet tudtok ajánlani?

Figyelt kérdés
Asztalos Lajos-Bán Jenő: A Sakkjáték elemei c. könyv mellé keresek olyan könyvet amikben kitérnek olyanokra is amire az előbbi nem, vagy nem olyan részletesen.

2022. jún. 23. 13:23
 1/5 anonim ***** válasza:
Milyen szinten vagy? Nem mindegy hogy 1000 Élő alatt vagy 2000 felett vagy. Tudok akkor ajánlani pár könyvet ha be tudom lőni a szintedet.
2022. jún. 23. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Kezdő vagyok:)
2022. jún. 23. 13:56
 3/5 anonim ***** válasza:
78%

Akkor neked még nem való könyv, inkább az alapteóriák elsajátítása a cél. Pl alap végjátékok, motívumok, felfedett sakkok, elterelés, ráterelés meg az alapszabályok mint sáncolás vagy en passant ütés.


A lichessnek tudom ajánlani erre a tanulás menüpontját. Megtanulsz mattolni 2 bástyával, vezérrel, 1 bástyával, gyalogvégjátékokat tanulsz stb.

2022. jún. 23. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
32%
Sztem felesleges a sakkot így könyvből tanulni. Egyszerűen gondolkodj minen lépés előtt és majd jön a rutin idővel.
2022. jún. 23. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Én inkább egy Youtube-csatornát ajánlanék: https://www.youtube.com/channel/UChcZ9YL36r5K7f6FHHaXRHA

Vannak komolyabb szintet képviselő videók is, de olyanok is, amik kezdő szinten is emészthetőek, és bár nem egy tipikus "tanító" csatorna, a videókban elejtett információkból rengeteget lehet tanulni.

Meg persze sokat kell gyakorolni. Hiába tanul meg az ember 200 megnyitást, ha nem látja át a táblán az összefüggéseket.

Lichess.org és Chess.com, ami oldalakat tudnék ajánlani, lehet online játszani másokkal, de vannak mindkettőn oktató anyagok is. A Lichess full ingyenes, a Chess.com pedig alapból ingyenes, bár bizonyos funkciókhoz csak fizetős tagsággal lehet hozzáférni.

2022. jún. 24. 02:33
Hasznos számodra ez a válasz?