Kezdőoldal » Szórakozás » Zene » Kezdőként, otthoni tanulásra...

Kezdőként, otthoni tanulásra klasszikus vagy fémhúros akusztikus gitárt érdemesebb venni?

Figyelt kérdés

Ugyan több más hangszeren tudok jászani, ezeket zeneiskolában tanultam, most elhatároztam hogy szeretnék csak úgy a magam örömére (később esetleg baráti társaságban) gitározni. Teljesen kezdő vagyok, csak itthon tanulgatnám internetről stb...

Nem szeretném azt csinálni hogy a világon a legkezdőbbet, legolcsóbbat megveszem és majd lecserélem, örülnék ha ez hosszabb távon maradna. Szóval valami olyat szeretnék ami nem túl profi, és nem is drága (lehetőleg 50 000 alatt), de azért elfogadható, szép a hangzása, és nem csak addig jó amég megtanulom az alapokat.


Nem tudom pontosan mi a fent említett két fajta között a különbség, ezért érdekelne hogy melyiket ajánlanátok nekem, illetve hogyha ezek alapján van valami konkrét fajta amit ajánlotok annak is örülnék:)



2019. szept. 21. 19:55
 1/6 Mojjo ***** válasza:
100%

Nincs tuti recept, ez csak és kizárólag rajtad, a te szubjektív preferenciáidon múlik.


Az általad megadott átkategóriában olyan hatalmas választék nincs, legalábbis olyan értelemben, hogy nagyjából egy kaptafa szerint épített nylonosokat és fémhúrosokat fogsz találni.


Két lényeges különbség van: az egyik a hang, a másik a kényelem.

Hangra a nylonos gitárok kerekebbek, lágyabbak, húsosabbak, a fémhúrosok fényesebbek, ércesebbek, csilingelőbbek. Persze a hangzásvilágot szavakkal körülírni elég béna dolog, de hát ez van :D Hallgass minél többet mindkét fajtábók youtubeon :) Illetve menj el pár hangszerboltba és kérd meg az eladókat, hogy pengessék meg neked mindkét fajta gitárd és döntsd el, melyik tetszik neked. Illetve melyik illik ahhoz a zenéhez, amit játszani szeretnél.